Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 929 ggr
zickan
0

Iller sele

Jag letar och leta. Men hittar ingen mindre sele att köpa till mina två tjejer. De jag hittar är för stora och de kommer ut. Jag har gjort en massa rått selor och nu även gjort en sele tålig nog till iller. Men skulle ändå vilja ha annan modell. Några länk tips?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

UlrikaD
0

Hagen-selarna funkar även till små-tjejer.

illernettan
0

#0 Du kan kika på vår hemsida www.amhs-illertorg.se Jag har hemma selar speciellt framtagna för små illertjejer. Titta under knappen illerpromenader så hittar du något som kallas för frökenselar. Min 600-grammare lyckades inte komma ur dom Glad

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

zickan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 finns inte tillgång till roligare färger ;-)?

Är den mindre än den på bilden tro? (tror det är den jag har som hon kan komma ur, eller om det är modellen större)

ferretgirl
0

Håller med Åsa där vad gäller färgerna. Det borde finnas andra färger än dom 2-3 som oftast bara finns på H-selarna. Är det inte röda, gröna, så är dom blå eller svarta. Det kunde ju finnas t.ex i mörklila, turkos eller varför inte i leopad eller tiger mönstrat. Hade en H-sele som var tigermöstrad, men blev av med den i en flytt så någon annan har nog fått god användning för den. Iallafall så hoppas jag det då där även var en 5 meters löplina fäst i koppeldelen till selen.

zickan
0

#4 mh, mörklila är väl det som jag hellst skulle vilja ha. Har en mörk lila i den typen av sele till ena tjejen. Men hon kan komma ur den dock.

Jag har en leopardmönstrad sele hemma. Inte samma knäppmodell.Man kan knäppa lite var man vill tror jag. Haft den till en rex kanin. Kan jag hitta den så kan du få om du vill.

Sofieen
0

www.zoosajten.se

Här hittade jag min sele. Jag har fått spänna den till det minsa eftersom min är 3 månader bara. Har provat den en gång på henne och jag tror den sitter ännu bättre om man har lite störra illrar. Alltså vuxna.

Kolla under Smådjur -> Iller och sen finns det ett där i grönt och rött för 69 spänn.

ferretgirl
0

Har försökt att lägga in länken, men av någon anledning kan jag inte det. Någon annan som kan detta??

zickan
0

#6 bilden jag lade upp är ifrån zoo sajten. men de har så tråkiga färger och 2 åring kom ut ur den selen och smet på gotland förre året :-/

enbartmalin
0

Jag andvänder utställnings sele till hund, kan även andvändas som rått sele. Ska dock sy en egen från en model jag såg i en djuraffär riktad till just iller.

Kan tyvärr inte beskriva den, men ska visa upp bild när den är sydd :)

Hälsningar Malin

zickan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mh jag får fortsätta söka runt. Får använda den modell jag gör själv och säljer som råttsele. Det är samma "utställnings modell" som de säljer på zoo(8 modellen).
Får damma av symaskinen och kanske hitta på något eget istället.. hehe

illernettan
0

När det gäller färger på selarna så är det tillverkarna som styr. Jag som försäljare har inte så mycket att komma med. Jag beklagar också att dom roliga färger inte finns längre men det är ju även efterfrågan som styr.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

zickan
0

#11 jo det är ju så tyvärr.