Mastcellstumör?
igårkväll när jag låg och gosade med Elvis kände jag att han hade något som torkat i hans päls. När jag kollade närmare så såg jag att han hade ett sår vid ena bakbenet så jag antar att det är torkat blod/var som hade kletat in sig i pälsen, var lite svårt att se eftersom hans päls är så mörkt just runt benen. Eftersom han heller inte ville vara still för fem öre släppte jag iväg honom och tänkte inte så mycket mer än att han måste ha kliat sig så han fått ett sår.
Nu på morgonen slog det här med mastcellstumörer eller "knappar" mig. Hur ser dessa ut, någon som bilder att visa kanske? Brukar dessa knappar dyka upp vid någon viss ålder eller kan de komma lite när som helst? Elvis fyllde trots allt fem i våras.
Bör jag ringa veterinären på en gång för en koll eller kan jag vänta och se om det läker och alltså bara var ett vanligt sår?
Puttar upp Hudtumörer som Jossan skrivit, där i finns det bilder. Hade tyvärr inga själv men min Gimli fick konstaterat att han hade såna här för några månader sen, han är 4 år. Dom ploppar upp lite varstans, mest runt halsen men han har en sönderkliad på benet, det är den enda han har irriterat sig på hittills.

Tack Hanna =)
De uppkommer väldigt ofta vid ryggslutet, rumpan och i nacken. Har skrivit mer till dig i hudtumörs-tråden.
Sajtvärd på Iller.ifokus