Iller iFokus

Iller

Etikettertipsaccessoareraktiviteter
Läst 843 ggr
sarae
0

Aktivitets time!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kände att det var dags att fixa lite nya aktiviteter till mina barn…

och efter lite pusslande blev det det här:

Har någon några fler bra ideer på aktiveringssaker man kan göra till illrarna, så dela gärna med er!

sarae
0

hmm liknar en sån där ko man gjorde av grankottar när man var liten!

sarae
0
sarae
0

och en klassisk grävlåda med hö och ris :)

ferretgirl
0

Vad kreativ du har varit sarae. Det jag skulle göra till min (bl.a en stor grävlåda och lite annat) är lagt på is för tillfället. Skadade mig i lördags (fick duktig sträcknint i jumsken) så nu kan jag knappt gå. Får använda kryckor för att ens kunna ta mig ut på toa, så mina projekt få vara ett tag tills jag åtminstone kan röra mig utan dom förbenade kryckorna.

JossanH
0

#0 är det där din gamla Ac eller?? :P

Jag har också slut på idéer! Ska få besök av det vita fluffet med ägare så var tvungen att klura ut en lösning på vart man förvarar ett fluff säkert från mina monster så då fick lösningen bli det gamla hönshuset! Hade inte haft en tanke på att vi ens hade ett gammalt hönshus i änden av garaget. Så städade ur allt där, ställde in en kaninbursbotten med blomjord, lite stora grenar, rör och mysställen. Nästa projekt är att få till en stor utebur som man kan sätta ihop med hönshuset så när illrarna är där för lite miljöombyte har de även möjligheten att vara ute :)

Har man bara virke känns det som att man skulle kunna snickra en hel del grejer. Lycka till med skapandet!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Loveferrets
0

Hehe så fräckt,

sarae
0

#5 HAHAHA man skulle kunna tro det.. men acn är lagad och vid liv :P

det är en tvättkorg från coop.. som formligen skriker iller när man ser den ;)

Aviendha
0

Åh, den där grankon såg ju kul (om än märklig) ut :)

Jag känner mig helrutten på aktiveringsfronten för tillfället *suck* Letar dock fortfarande efter en byrå att slakta och bygga illerhus av, såga hål i bottnat, ta bort halva bottnar och hänga upp hängmattor, knö in ett rör och lite annat skojsigt :) Vilken dag som hellst..

Saga85
0

Oj oj, så kreativt Skrattande

Jag känner mig också lite smådålig på aktiveringsfronten. Iof så kan det räcka med att fylla upp en papperskasse med lite blandade saker och ställa in i rummet. Illern håller sig aktiverad ett tag när hon nosar, rotar och hittar skatter att gömma. Sedan är det bara att växla med t.ex. en kartong eller plastpåse med lite saker i ;)

Aviendha
0

#9 Ja, det är jätteomtyckt! Eftersom jaginte vill att de ska tömma ut matvarorna efter inhandlingen så fungerar det faktiskt att fylla en kasse med lite smutstvätt, eller varför inte hopknölade tidningspapperssidor eller kartonger. You name it!. Gå runt en vända i hemmet och ställ ner - vóila!

Saga85
0

#10 Jag brukar fusk-plocka undan genom att bara lägga ner saker i en påse och låta Maja leka med det. Två flugor i en smäll - jag känner mig duktig för att ha plockat undan och Maja får något att upptäcka ;P