Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 220 ggr
NosFeratu
0

Snäll, och trött!

Måste haft tur och fått en underbart snäll iller, han följer efter mig dit jag går, sen när jag sätter mig nånstans så ställer han sig mot benet och vill komma upp, när jag lyfter upp honom så ligger han och slickar på mig och sen så somnar han, han har typ inte gjort annat än sovit sen han kom hit, men antar att det tog på krafterna igår att byta hem och så..

Faxlin
0

Ja det är jobbigt att flytta. Men vad skönt att höra att allt går bra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

NosFeratu
0

Ja, det går toppen! köpte en sele idag, har satt på honom den så han får springa runt lite och vänja sig, han har inte brytt sig nått alls än iaf!

Funderar på bada honom också, men tror jag väntar ett par dar så han hinner komma tillrätta lite först iaf!

Faxlin
0

Ja såvida han inte är jättesmutsig kan du gott vänta med badet.

Audiatur et altera pars

NosFeratu
0

Nädå, det är han inte, dock så är han ganska fet i pälsen, men det kan vänta som sagt! Vilket schampoo rekommenderas? hund? katt? barn?

Faxlin
0

Helst iller, men annars katt då deras ph-värde är det som ligger närmast illern.
Finns ett par babyschampon som du kan använda också. Typ barnängens.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

NosFeratu
0

Okej, ja barnängens babyschampoo har jag hemma redan..

Sara
0

Låter som en finfin kille du har!

Sara

elinn
0

Hmm han kanske är släkt med min Triss. Hon kom till oss för lite mer än ett år sedan och har varken bitit mig eller någon annan på hela den tiden Skrattande Hoppas det håller i sig och att han fortsätter vara lika gosig som han låter!

kitty
0

jag tror det är åldern som gör dom lite "kramigar"

milton ahr inte tid att mysa itne.. han ska ördna emd leksaker , gömmma mat..reta Amy och promenera.. han blir väl lugnare om några månader :9

Faxlin
0

#9: iNte alla som lugnar ner sig dock. ;-)
Nikita är över fem år och en riktig fullfjädrad bitch. ;-)

Audiatur et altera pars

NosFeratu
0

#9 men han är ju bara 6mån.. :)

Idag har det varit lite bus på eftermiddan, försöker gömma mjukisdjur med mera! :)

kitty
0

#10 sant..men jag hoppas att han blir mer handvan med tiden.. idag har han inte gjort ett enda ytfall mor mej och han och AMy sov tätt intill varann.. men en bitch måste man vara för att överleva i den här världen ;)

Soffi
0

#0 Fick hem min iller igår. Han är likadan. Myser och sover mest, men några få udantag då han byter personlighet och goes crazy! Hoppar och spriger som e tok. Sen däckar han pladask i knät eller på golvet. :)

LeeLoo
0

åh vad härligt det låter, äntligen NosFeratu!

tänkte hälsa att jag aldrig har tvättat mina illrar med schampoo…

kitty
1

jag har heller aldrig använt schampoo..dom duschar själva i min dusch

en kombination av lek och dusch, idealiskt :)

Amy duschar med mej ( fram till schamponeringen, då får hon gå)

Flisa
0

shit, om det hade varit sommar hade jag satsat på att lucifer har fått solsting :P efter att ha varit jättelekig i några månader kan han helt plötsligt hoppa upp i soffan, gäspa, lägga sig i mitt knä och sedan ligger han där och sover, och burrar in sig i min tröja Skrattande

TottsiGirl
0

#9 & #10 hihi Ted är ja 5år och 6 månader och han har INTE tid att ligga i knät någon längre stund finns alldelles för mycke att undersöka för de :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

NosFeratu
0

Den här killen älskar att ligga i knäet och slickas :) skitmysig är han, fast nu har han faktiskt bitit mig 2ggr, i fötterna.. han verkar tycka fötter smakar gott om man inte har sockar på sig! Men han har aldrig ens nafsat nån annanstans!