Iller sökes
hejsan,
Söker en iller omplacering helst viltfärgad spelar ingen roll vad det är för kön eller ålder.
Hör av dig via pm om du har en iller som behöver ett hem
Gå igenom alla omplaceringsannonser och se om du hittar någon som passar :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Hoppas du finner en som passar dig, men som ovan skribent, sök igenom i annonserna på omplacering säljes/köpes.
Har kollat men har bara hittat 2 som söker nytt hem
Var bor du?? Har Ganesha som söker en ny mamma då hans nuvarnde har fått mera jobb och hon tycker att det är orättvist att han ska få vara hemma själv hela dagarna. Ganesha bor just nu i Vittsjö nere i Skåne. Är det intressant så PM:a mig eller skriv till trollvalpen@hotmail.com så får du hennes andra uppgifter. Det är rättså akut att hitta ett hem till honom. Ganesha är snart 5 månader gamal och är en viltfärgad tomte även om hans tomteteckning bara är en haklapp och några tår på framtassarna.
Foto är på Ganesha när han är ca 9½ vecka gamal
#4, fy så trist, men hoppas Ganesha kan finna ett nytt hem snart.
#4 bor i eskilstuna, Vilken söt grabb=)
Kontakta henne här inne, kanske kan ni komma överens om honom, hennes namn här är EllaBlue. Eller så PM:a mig så får du hennes telenr.
#7, En fråga bara, varför sätter ni inte ut en tråd att han är till salu om han nu ska omplaceras ?

Omplacerade inte du/ni en iller för ett tag sedan? Den hette Blizzard och kom från Eskilstuna i alla fall. Vad hände med den? O.o
#8# Ville kolla med Blizzard först om det verkar intressant, är det inte det, kommer det en tråd om att han ska omplaceras.
#10, Okej.
#8# Jag tänkte först kontakta dom som redan har skrivit att dom letar efter iller innan vi sätter ut annonsen.
#9# Jag letade efter en köpare åt Sati (har aldrig haft en iller som har kallats för Blizzard, vare sig i stamtavlan eller vad köparen har kallat den), som har hittat sin mamma inne i Danmark. Men detta var för att hon som först skulle haft Sati velade fram och tillbaka, till sist tröttnade jag och satte ut en annons på henne. Och då hörde Andrea av sig, så Sati har nu varit dansk medborgare i ca 14 dagar.

# 12 Vad har du med saken att göra?
Jag pratade inte om dig, men det kanske var oklart.
Men trådskaparen skrev ju att denne var från Eskilstuna och heter "Blizzard", och jag vet att en Blizzard från Eskilstuna fanns på blocket för omplacering för ett tag sedan. Slump? Jag är tveksam.
#13# Jo det var lite oklart som du skrev texten, men jag tar inte illa upp för det. Och vad angår att hon har varit ute på blocket vet jag inget om.
Har Blizzard visat intre än ?
¤9 Jag hade en iller som hette blizzard för snart 1år sedan, han var jag tyvungen att sälja pga som många andra får göra då jag inte fick ha iller för hyresvärden så fick själv bestäma om jag ville bo på gatan eller att sälja honom. Han var aldrig utsatt på blocket utan på en annan sida. Han bor hos en tjej i göteborg och verkar må väldigt bra där då han har fått 3 kompisar oxå.
#10 Internet har vart trasigt så har inte kunnat komma in och kolla. Jag tror jag tyvärr måste passa på honom då jag inte riktigt har klart om jag får ta in iller där jag bor nu.
#16 så du söker en iller men vet inte om du får ha den i din lägenhet!?
Sajtvärd på Iller.ifokus

#17 det är ju aldrig fel att kolla vad som finns medans man väntar på svar. jag kikade runt vad som fanns inom omplacering innan jag flyttade till eget.
#18 står ju ingenstans att Blizzard ska flytta…
Sajtvärd på Iller.ifokus
#17 Ja precis, och får jag inte ha iller där så flyttar jag till annat där jag vet att jag får ha iller.
Men engligt hyresgästföreningen så kan dom inte säga nej till iller eftersom det bara står att man inte får ha hundar till kamp/ aggresiva eller kräldjur.

#19 nej men det kan ju vara så att h*n bara kikar vad som finns medans hon väntar på svar från hyresvärden om h*n får ha iller eller inte. Kanske inte ska märka ord så mycket. det var ett exempel bara.
Här där jag bor så fanns det flertal hyresbolag som inte godkände iller som husdjur, nått bra argument hade dom dock inte så jag skickade fakta om de men dom vägrade ändå bevilja det. Vissa förbjöd även katter. Men tack o lov så acceptera det största fastighetsbolaget det annars hade jag aldrig kunnat flytta hit. Ville mest säga att det tyvärr inte är ovanligt att dom inte accepterar husdjur, lycka till att finna rätt hyresvärd.

# 13 Ok, vart själv lite förvirrad där 
# 16 Okej, vad skönt att han fick ett bra hem =)
Fick reda på att jag får ha iller där jag bor=)

#24 grattis vad roligt =)
#24, toppen, grattis
så nu är sökande efter iller på top=)
#27 jepp klart det är=)
25 och 26 Tack=)
Kollat in tråden Illervalpar Kvar?
Halvsyskon till våran Bogey och tydligen väldigt fint temperament.