Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 607 ggr
Safarikungen
0

Avskärmningsmaterial

Det är så att en av mina illrar smiter in under sängen och gör sina behov där hela tiden och därför har jag nu bestämt mig för att skärma av runt hela sängen så att han inte kommer in där.

Är det någon här som har tips på material som är smart att använda? Har funderat på att typ klippa kompostgaller till lagom höjd och sätta fast i sängramen…

Jag vill helst inte behöva bygga en mur runt sängen utan snarare bara sätta för mellanrummet mellan undersidan av sängen och golvet (vilket rör sig om knappt 25cm)

sarae
0

brädor :)

jag köpte eklister och satte runt min säng med ekram… ser ut som att dne var byggd sån :)

kompostgaller tar de sig igenom. evt får du sätta minknät över det isåfall

Loveferrets
0

Hissa upp sängen med tegelstenar.

Loveferrets
0

Obs , skrev galet sorry, tänkte på nått annat då jag skrev.

annars var det sarae nämnde ett bra förslag.

torchi
0

Innan du skärmar av kan du ju testa att täcka golvet under sängen med tyg, om du inte gjort det redan. Jag använder stora fleecefiltar och ett gammalt trasigt lakan. Dessutom har jag en stor låda med smutstvätt som tar upp stor del av ytan.

JossanH
0

Jag har själv köpt en stor back på IKEA där jag har haft en massa filtar och mys under sängen åt mina killar, när jag bodde så illrarna hade tillgång till sovrummet.
Annars håller jag helt med Sarae´s förslag!
Kompostgaller tar dom sig igenom om du inte modifierar rejält, men då känns det som att trä blir snyggare :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Loveferrets
0

Jag la faktiskt ett sängtäcke under sängen en gång så det blev sovplats istället.

Saga85
0

Har man otur använder illern filten till toa iaf. Själv gav jag upp fajten och placerade en toalåda under sängen. Brukar se till att ha den något sånär inknödd (sänglåda och sovfilt) så att illern inte har något bättre val än att sätta sig just på lådan.

Loveferrets
0

#7, Det var jag oxå med om men man kan ju hoppas att ts iller inte gör de.

Ceciliaolucifer
0

Jag har haft samma problem nu med Napoleon. Jag har tidigare haft förvaringslådor (mjuka) ifrån ikea som jag har tryckt in under sängen vilket började bra. Men när han sedan kissade väldigt nära dessa förvaringslådor så blir det ju inte riktigt lika kul längre. Så dom åkte ut och nu har vi köpt vita höga vägglister som vi har sågat till. Och dessa ska sättas upp imorgon tänkte vi. Men jag har en föraning om att dessa inte bli bra eftersom dom det är pressat spån. Onödigt mkt pengar eftersom det kommer att bli förstört väldigt snabbt.

Köp ngt tåligt träslag som ni lackar är mitt förslag, och måla så att det bli snyggt eller köp ett stort överkasst.