Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 394 ggr
JossanH
0

Illerträff i tranås!

Vi har tänkt att kolla upp hur stort intresse det skulle vara för en illerträff i utkanten av Tranås. Tranås ligger i Småland på gränsen till Östergötland och vi ska träffas ute på landet så det finns möjlighet för utevistelse. Det blir en liten "nyårsträff" lördagen den 30 dec. Det blir ingen stor grej utan vi vill bara träffas och snacka lite iller och lukta på illerfisar!Skrattande det bjuds på lite fika och om någon blir akut hungrig så kan vi ordna bil för pizzahämtning! Det är en privat träff med en liten touch av illervänner då våran värd emoflickan (hanna) sitter i styrelsen! Alla som vill är välkomna, med eller utan iller, medlem eller inte spelar ingen roll! Det är bara att börja droppa in runt 13.00 snåret!

vi vill att du som tar med dig din iller kollar igenom illerns öron så att den inte har öronskabb och har man en ovaccinerad iller så tar man med sig den på egen risk. Illrar som visat symptom på magsjukan (slemmig/grön avförning) får tyvärr stanna hemma.

Hoppas på stort intresse och en trevlig dag! Finns det ett bättre sätt att börja det nya året!?

Hanna & Jossan

Sajtvärd på Iller.ifokus

emoflickan
0

Joel kommer även att lägga ut en detaljerad vägbeskrivning :) Träffen hålls i ett stoooort hus så illrarna har massa rum att springa runt i och en trappa! det är ju lattjo hehe. =)

Som Jossan skrev, vi hoppas att många kan komma eftersom intresset för en illerträff i Småland har varit stort tidigare :))

Smex
0

Usch på dig Jossan. Jag som har tjatat och gnällt på att det inte finns några illerträffar här i ens närhet. Nu tänker ni äntligen fixa det men då är jag hemma på ön och firar min födelsedag… Åh vad ledsen jag blir =(

emoflickan
0

Smex vad tråkigt, men vi får väl fixa fler träffar framöver! :)

Smex
0

tycker det med… annars så blir jag riktigt ledsen.

JossanH
0

ja, du skulle ju komma! kan bli lite mycket pepparkakor för mig och hanna att äta själva!! fyller gör du ju nästa år igen ju!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Smex
0

åh… pepparkakorFörvånad

Ja det är ju sant. Men nu skall det bli stor kalas för att man fyller jämt… 20 år =)

emoflickan
0

*putta* :)

klarsferrets
0

Så synd att det va den 30 / 12 annars skulle jag ha kommit

man har ju sovplatser i när heten hihi

men om ni tar det längre fram nästa gång så kommer jag gärna.

sofie
0

Åhh vi kan inte komma. Men jag hoppas vi ses snart iallafall :)

alda
0

Jag funderar på att komma, men utan iller, eftersom Mim är "asocial" mot både illrar och människor Flört

Himla bra initiativ - vore kul om vi kunde få till ett par illerträffar om året i Småland.

JossanH
0

underbart! ja, det var ju kul hemma hos ida när mim och pegasus råkade komma för nära varandra… mim klängde sig ur sin sele men pegasus satt fortfarande kvar med tänderna i den trots att den var tom!! hehe

men då blir vi ju iaf 3 människor som får dela på en attans massa pepparkakor!!!Skrattande

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

#10 men det kanske vara ett bra tillfälle för mim att vänja sig vid andra illrar? Lite iller terapi kanske Flört

JossanH
0

#12 hon är inte som någon annan iller och hon är en "ensamvarg" denna bestämda dam! hade gärna träffat Mim (som förövrigt inte kunde fått ett bättre hem) men blir inte ledsen om stridsyxan lämnas hemma!! Cool

Sajtvärd på Iller.ifokus

emoflickan
0

Kom igen nu gott folk!! :) vi vill ju att det ska komma mkt folk, det finns ju hur mkt plats som helst, och massa pepparkakor!!

sarae
0

jag ska verkligen försöka komma…vet inte hur men ska försöka lösa det ;)

emoflickan
0

Sara det vore ju superkul om du kunde komma!! :))

JossanH
0

#15 absolut! här är sängplatsen ordnad! =)

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

jaha, då var det bara att ta tag i saken och pallra sig hit till oss i tranås!

Sajtvärd på Iller.ifokus

emoflickan
0

Ja, ni får tänka på stackars Jossan som är helt utsvulten efter att få träffa lite illerfolk!!! Kom igen nu! Vet att det finns massa smålänningar härinne! :)

JossanH
0

Nu är det bestämt! Anna-carin (klarsferrets) kommer ta med delar av AMHS-illertorg och SKILLS-butiken till träffen! Nu har ni chansen att beställa bra illerfoder och slippa frakten! innan onsdag behöver vi få in beställningen om ni vill köpa mycket foder!

Sajtvärd på Iller.ifokus

cat-malou
0

Med tanke på att jag sitter ensam här hemma den dagen och det var så kul på illerträffen igår så känns det väldigt lockande…Skrattande Lär väl finnas en och annan iller där också att mysa med menar jag…Flört Så kanske att jag kommer om vädret är hyfsat…

klarsferrets
0

#21 om du kan ta dig till Borås så kan du ju åka med mig om om du vill

klarsferrets
0

Som jossan skriver så kommer jag klarsferrets med amhs -illertog samt skilla affären det som finns i skills affären fins under mitt fotoalbum samt lite till.

Så vill ni ha foder så säg gärna till senast Onsadgem dem 20/12-06 då är jag nämligen hos Anette i Skövde.

smurfb
0

Lite vägbeskrivningar:

Norrifrån: 

Norrifrån på E4an, sväng av Mjölby södra, vid McDonalds, ta höger vid stoppplikten och kör mot MCdonalds, sedan rakt igenom rondellen och fortsätt. Det är skyltat Tranås, vägen heter Väg 32.

Fortsätt i cirka 4 mil, kör av i Tranås N/Ödeshög. Efter avfarten, ta höger direkt, vägen som går "in i skogen". Fortsätt cirka 1.5-2km och  sväng höger vid gula skylten "hårkrankeryd". Fortsätt rakt på i 100m och parkera på framsidan av ladan.  

Söderifrån:

Samma sak här, E4an mot Stockholm. Sväng av närheten av gränna, står Tranås och om jag minns rätt väg 133. Ta vänster mot tranås vid stopplikten (uppförsbacke in i skogen). Följ vägen, efter cirka 40km  kommer ni fram gripenberg, fortsätt tills man komemr fram till väg 32. Sväng vänster ut på väg32 och fortsätt mot tranås. Sväng INTE av första avfarten mot Tranås S utan fortsätt till nästa vilket är Tranås N. Efter avfarten ta höger vilket leder FRÅN tranås stad. Ta sedan efter cirka 100 meter vänster mot ödeshög ut i skogen. Efter cirka 1.5-2km ta höger vid skylten "hårkrankeryd", parkera framför ladan och kom in i det vita huset och ät Hannas pepparkakor.

Karta på hitta.se 

JossanH
0

#21 klart du ska komma!! Skrattande

Sajtvärd på Iller.ifokus

emoflickan
0

Har ju glömt oxo, kan ju vara bra med lite telefonnummer ;)

Mitt nummer: 0737148418

Joels nummer: 0704 016278

Nummer till huset i Tranås: 0140-630 57 

Jossans nummer: 0739 23 7772

anetka
0

Jag ska åka med Anna-Carin, så jag kommer också! Ska bli så roligt! Har inte varit på nån illerträff ännu, så det ska bli spännande att träffa både folk och illrar. Min lilltös har ju inte sett en iller sedan hon kom till oss (dumma matte..) och hon kommer nog också tycka det blir kul.

emoflickan
0

a.net, vad roligt! du är jättevälkommen. Min Tjabo ska nog hållas inspärrad nånstans tror jag haha, han kommer bli skogstokig att andra illrar inkräktar på "hans" territorium! ;) dom andra är nog lite snällare hehe

klarsferrets
0

#27 vad kul att du besträmt dig att följa med så nu är vi i alla fall 2 i bilen ska prata  med sanna o sarae oxå ju fler vi är i bilen desto roligare blir det ju

cat-malou
0

#22 Kvarstår erbjudandet så tror jag nog att jag nappar, Borås är inget problem för mig. Eller har du hunnit fylla bilen nu?

emoflickan
0

*putta!*

TottsiGirl
0

Låter ju kalas trevligt.. tyvärr kan jag inte medverka denna gången då jag är ute på resande fot den dagen :S Men kanske nästa gång vem vet.. :) Hoppas ni får trevligt!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

emoflickan
0

#32, det var tråkigt, men vi har nog tänkt o arrangera ngn mer träff lite senare oxo :))

klarsferrets
0

#22 nä då än är den inte fyld vill ju gärna ha bilen full det blir billigast för oss alla o samtidigt en trevli resa oxå hihi

vi måste höras av så vi kan bestämma när vi ska åka .

men jätte kul att du kommer oxå

sarae
0

Jag ska tydligen inte jobba den 30 så det verkar som om jag kan följa med!

klarsferrets
0

ja vad kul då åker du med oss jippi

emoflickan
0

Vad kul sara :) då kan bilbo få träffa brorsan stitch :) eller halvbrorsan iaf :)

sarae
0

#37 Jasså e dom halv syskon? jisses vilken dålig koll jag har ;)

JossanH
0

alla illrars släkten leder till sara haha! Kul att du också kommer och a.net! jättekul!

Sajtvärd på Iller.ifokus

emoflickan
0

Sara jupp! Jag såg i ngn tråd att Ferdinand var pappa till stitch och han e bilbos pappa oxo ;) tycker det är så lustigt eftersom jag tyckte att Stitch på var så himla lik bilbo när jag träffade honom i nyköping ;)

sarae
0

Haha jaha…ännu en släkting…kul! Får vi se om de är lika i personligheten oxå…stitch e tydligen en kopia av pappa ferdinand

emoflickan
0

dom är inte lika i personligheten haha. om inte stitch är ett litet bitmonster *le* och det märkte jag inget av :P

catgirl
0

Skrikandes#30 Dumma mammaSkrikandes Ska du mysa med illrar och jag är i skåne på festSkrikandes Dumma digSkrikandes

klarsferrets
0

Tänkte höra om det är fler som är intreserad av att köpa hem Vitalin .

Jag åker till skövde i morgon så om ni vill ha en karong (10 kg) så är jag taksam om ni kan ringa mig på 0705095574 i morgon fram till kl: 1300 därefter åker jag hem

klarsferrets
0

puttar upp då jag är hos henne i dag

cat-malou
0

#34 Jag återkommer till dig när jag kommit hem igen, ska på After Work ikväll och sen bär det av ner till Skåne tidigt imorgon så jag är en anings stressad just nu man vill ju liksom inte lämna huset helt upp och nervänt.

emoflickan
0

Bara 9 dagar kvar! Kom igen nu alla, sista illerträffen innan nytt år ju! Finns det ngt bättre sätt att avsluta året på va?? :)))

JossanH
0

jag räknar ner!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

klarsferrets
0

Ser värkligen fram emot att träffa er alla i gen.

JossanH
0

hallå, hallå, inga fler från lilla småland/östergötland som vill på illerträff??? Snart är det dags!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

klarsferrets
0

i från västa götaland o lite till blir vi nog i alla fall 5 stycken

emoflickan
0

ska bli kul med träff :) Bilbo vässar tänderna och Tjabo övar på att slåss *haha* :) men det är kul att ha alla mina illrar där för en gång skull, jag kan ju stänga in dom i ett annat rum om Tjabo försöker döda ngn annan iller och bilbo försöker bita allt för många..;) nån som ställer upp o låter bilbo ta ett smakprov? det skulle bli hans bästa julklapp ;)

JossanH
0

haha, jag ska faktiskt ha med mig alla illrarna också, även pegasus! men bara för att han inte ska ha tråkigt här hemma alldeles ensammen. jag kommer ta med mig mina galler så att han kan vara där när dom andra illrarna kommer och dexter får nog inte heller riktigt hälsa då han fortfarnade har stygn kvar över benet. Men dom ska få följa med så kan dom få nosa genom gallret och kanske får dom en egen liten ruta i huset att undersöka!! Angående bilbo så ska jag pälsa på mig med både långkalsoner och termo-overall så kan han försöka bita så mycket han bara vill!! haha

Sajtvärd på Iller.ifokus

cat-malou
0

#52 Eftersom jag inte fick "äran" att bli illerbiten nere hos Sarae så får väl jag anmäla mig som frivillig då för Bilbos smakprov. Visserligen lite försenad julklapp men vad gör man inte för sötnosarna.Fundersam

#51 Jag pm:ar dig angående resan

emoflickan
0

#54 hshs, du vet inte vad du erbjuder dig till ;) jag tror nästan han vässar sina tänder hehe :) men jag ska låta honom vara ute lite o busa på dom andra illrarna och när jag ser att han börjar intressera sig för människorna ist så är det nog dags att placera honom i ett annat rum *flin*

cat-malou
0

#55 Blir kanske som den gången jag var på en strutsfarm och skulle kolla hur hårt de bets… Fanns inte en enda struts som ville bita mig!!! Vette sjutton förresten om det kan vara så mycket värre än en undulat eller nymfkakadua som biter precis i nagelbandet…Flört

JossanH
0

#56 jag fick känna på den vänliga bilbo en gång! det gick inte ens hål men jag hade ändå märken ett tag efter (inte alls som dig hanna som fortfarande har ärr efter min snälla kille…).. Skulle gärns vilja se hur han gör när han verkligen biter någon "på riktigt" så jag ska ta med kameran o stå beredd!

Sajtvärd på Iller.ifokus

emoflickan
0

jossan jeje. jag ska sluta hålla tebaks frodo så får vi se vad som händer *elakt leende<'

och föresten, sluta sitt här utan att vara MSN goddammit!!!!!!

cat-malou
0

#57 Gör du det så kan ju min dotter få se bilden sen…Skrattande Ska bli intressant att träffa honom….

klarsferrets
0

jap nu är det klart vi kommer 5 stycken från västar götaland i alla fall

domiino
0

hihi jag kommer! tar med mig roxxy och hennes pushiga transportbur =P

JossanH
0

jag ska faktiskt ta med alla mina illrar för jag tycker så synd om peggas om inte han ska få följa med på äventyr.. men jag gör som så att jag passar på att låta mina röja runt innan alla andra illrar kommer o sen får pegasus sitta i en gallergård.. hehe

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

Ja nu är det inte långt kvar till träffen. Jag hoppas ni får jätte trevligt och att ni skriver och berättar här sedan. och självklart vill jag se kort. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JossanH
0

jisses vad jag har tjatat här uppe ser jag hehe #53 och #62 står det ju samma sak i hehe!

jadå, både jag o hanna & joel har ju paparazzikameror så lite bilder ska det väl iaf blir!

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

en till med paparazzi kamera som kommer att infinna sig ;)

klarsferrets
0

Jossan har du din mobil med dig i fall vi kör fel

JossanH
0

jajemen, men var beredd på att jag kan lotsa bort er totalt med mitt lokalsinne! heh! Men det är faktiskt hur lätt som helst att hitta! Jag gjorde det på första försöket- utan hjälp!! o det går till historieböckerna!

Sajtvärd på Iller.ifokus

klarsferrets
0

okej men jag tror att jag ska hitta har ju åkt ganska många gånger btill boxholm

emoflickan
0

#66, du kan ringa mig oxo! 0737-148418

Ring bara om ni inte hittar!! ses snart :))

klarsferrets
0

ja god morgon på er alla .

nu har förberedelserna börjat här hemma . bilen ska pakas  den ska tankas camrer ska med illrar o affären .

smurfb
0

Nuså, nu har det tunnats ut här. Men vi räknade att det varit 21 illrar här men förvånandsvärt lite bråk. Eftersom det krylla folk me kameror så kommer det nog trilla in en hel del bilder. Jag vet att vi tog runt 200 bilder iaf :) …

klarsferrets
0

tack för en jätte trevlig träff .väldigt roligt att träffa er alla  önskar vi från västra svergie

alda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack Hanna, Joel och Jossan för en trevlig träff Skrattande

Det var jättekul att träffa alla illrar och deras ägare.

Jag tog bara ett par bilder. Här är Joel med en iller.

alda
0

Och här är ett på Roxxie i Emelies huva.

domiino
0

#74 naaaw mitt hjärte gull! vad söt hon är !! =P

cat-malou
0

Ja, det var verkligen en trevlig träff och litegrann blev jag ju illerbiten också utav Tarzan…Oskyldig Det var nog tur med tanke på att jag var "hotad" med att bli instängd tillsammans med Angel och Gusgus hemma hos Klarferrets annars eftersom både Bilbo och Buffy var små änglar när jag fick tag på dem och inte ens försökte bita mig…Skrattande Bilder kommer, jag lovar, men ikväll är jag för trött det har ju varit en lång dag…

JossanH
0

TACK alla som kom! det blev 11 personer och allt som allt 21 illrar!! Inte dåligt tycker jag!

Snart ska även jag ta tag o lägga upp bilder hehe!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

Skojigt att höra om att ni haft det trevligt.

Ser fram emot fler bilder. :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

cat-malou
0

Nyårshälsningar från mig och lite utlovade bilder. Som vanligt har jag ingen större koll på vad gullungarna heter men litar på att ni fyller i det åt mig.Skrattande

cat-malou
0

Nästan lika stora öron som vargen i RödluvanFlört

cat-malou
0

Vore bra för min del om alla gjorde som Emelie och satte namnbrickor på sina sötnosar….Oskyldig

cat-malou
0

Vacker dam i soffan…

cat-malou
0

Myyyysigt……………

cat-malou
0

Åh, nej inte han igen!!!

cat-malou
0

Hon är så söt lilla Tiffany!

cat-malou
0

Tja, så här söt och snäll var Buffy mot mig…Oskyldig När var det hon skulle flytta hem till mig Sara???

cat-malou
0

Totalt utslagen….

cat-malou
0

Mums….

cat-malou
0

Ja, det är verkligen skönt att sova… Det värsta är att min arm också höll på att somna…Skrattande

JossanH
0

kul med bilder!!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

emoflickan
0

Tack alla ni som kom på träffen, det var jättekul!!!! Och vilka fina bilder =) haha nr #80 är ju iaf Tjabo med sina enorma öron som alla skrattade gott åt ;))

Mina bilder kommer på  tisdag eller onsdag då jag e tebaks i sthlm!!

TACK IGEN!!

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.