Jag är så glad
har fått världens bästa nyårs present .( för mig är det världens bästa )
Har fått hjälp till en handikapps anpassad bil från fös.
Mycket efterlängtat ska till läggas.
Så nu har jag både min rullis och inom 6 månader så skulle min bil va klar sa dom. Dom skulle sätta in ramper o förbereda så att jag kan sitta kvar i min rullis när det blir dags så jag kan bara köra in i bilen o sätta fast mig vid ratten o köra härligt .
Nu behöver jag inte tänka på framtiden längre för om 6 månader så har jag allt man kan ha för att ta sig fram även om jag blir rullstols bunden totalt så jag inte kan gå längre .
Och mån tro att det känns härligt

ursäkta om jag frågar, men varför sitter du i rullstol?
grattis förresten!=)
golf.ifokus.se

Grattis!

Du behöver inte be om ursäkt för dena sjuk dom är inte så vanlig här i Sverige vi är inte så många som har det .
Jag har alfa 1 det betyder antitrypsinbrist
förklaring:
alfa1-antitrypsin (AAT) en brist på protein detta bildas i levern och cirkulerar med blodet till kroppens olika vävnader.
AAT är ett skyddsprotein som bland annat förhindrar att lungorna skadas av nedbrytande (proteolytiska)enzymer. Detta har inte jag
vilket innebär på ren svenska lugorna dör sukses vis nerifrån och upp. Och det inebär att jag får då svårare att andas normalt .
en ike sjuk människa andas ut c;a 4 l och jag andas ut c:a 40% av 4 l så det är inte så mycket.
Hoppas jag har förklarat så du förstod lite svårt att förklara i text men fråga i så fall i gen så ska jag försöka att förklara på ett lättare sätt

Grattis gumman. Jätteroligt för dig att du får hjälp.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Åh vad bra att du ska få en bra bil så du kan köra vart du vill när du vill =)
Jättegrattis =)

för er som vill veta är den silver..Jag o madde sa den röda meen men..morsan får väl som hon vill som alltid…. 

tack jag måste säga att jag blev översakd när jag fick brevet och det blev god känt .
ja för sedan behöver ju inte Emelie ( Domiino) Lina eller joakim följa med när jag ska handla mat elller vill åka o hälsa på för då klarar jag mig tjälv .
Måste säga att vi lever i ett bra land i alla fall till en viss del

det kommer att bli min Domiino o Madde så då måste jag väll få bestämma tjälv vilken färg den ska ha 

Om ni är snälla o fina kanske ni får låna den oxå så som rullisen men då får ni va snälla
Fast jag fick baka på mauell låda det får bli en aoutomat låda i stället

huuua nejdu då får du bheålla bilen själv! men herr rullis lånar jag gjärna! funderar på att sy lila kuddar till den

nä det blir ingen lila kudde där inte hehe
Grattis anna. Superbra att du kommer kunna ta dig runt överallt nu. Så du slipper böket med rullstolen när den ska in. =)))
Ser fram emot och få se bilen sen. =) hihi
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

tack madde
vad skönt det ska bli så den kommer nog lagom till maj hoppas jag det tar tydligen tid att byga om en sådan bil med ramper och lite annat .
Grattis! Det är en frihet att kunna åka iväg när man behöver/vill göra något, utan att be om skjuts.
Ammi

mm det går nog inte att beskriva med ord .
Har man varit van att klara allt skälv förut så vill man ju kunna göra det i framtiden oxå så långt det går .
Grattis Anna! Det var verkligen på tiden ;)

Tycker du ja hihi
jag tycker oxå det efter mycker på tryckningar från alla vänner
ja då ser jag fram emot och få teståka den bilen. =)))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.