illerfloppar
Har ni någon gång gjort er iller "ledsen"?
Jag glömde plocka in Amy i illerrummet igår. Kom på det i dag när jag såg henne sova i puffen i köket. 
Ingen mat, inget vatten..
Sara
Otaliga gånger. Jag tar ut dem från skrubben när de är påväg in när jag hämtar saker där, där vill de ju springa :P
Jag kommer åt kopplen när jag tar ner min jacka och de tror att jag retas. Jag lyfter ner dem ur sängen när jag ska sova. Plockar ur dem ur frysen, sopskåpet, lådorna osv. Tror de är konstant ledsna på mig :P
Fast en gång så måste jag ha råkat putta igen dörren till toaletten väldigt hårt, för när jag kom hem satt en iller där och grävde utan att komma ut. Vatten fanns, men ingen mat. Fick jättedåligt samvete, men när jag öppnade så var han ut och nosade sen gick han in och grävde i grävlådan för att sedan lägga sig i puffen där inne..
Paulina
Varje gång illrarna jättegärna vill gå ut och det är kolsvart ute så jag bara kan gå lite runt i trädgården och sedan gå in igen…
När de vill med in i badrummet men inte får för att jag inte orkar eller vill vänta på att dom ska komma fram under badkaret igen..
När jag tar fram Dexters medicin och Skit tror att det är B-vitamin men att han inte får någon…
När jag tar ifrån Skit alla plånböcker han stjäl från folk och försöker gömma..
Varje gång jag lagar mat.. Som inte är till illrarna..
När jag tar ner pegasus från soffbordet när han bara är några cm ifrån att nå mjölken på botten av mjölkglaset :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Vaknade av skatornas kacklande… stackars iris hade sovit på altanen och blev trakaserad.
Varje gång jag sitter och äter och knuffar väck Nicki från min mat, men det är ju bara för att hon inte ska äta något hon kan bli sjuk av :)
Och när jag har annat att göra så jag inte hinner leka med henne.
Då blir det ledsna illerögon.

Den iller som vart riktigt sur på mig när jag lämnade henne ensam ett par dagar var Kiara. Ingen iller kunde bli så otroligt sur på mig som hon.
Det hände att jag åkteiväg på hundutsällningar och sådant och då kunde hon itne följa med. Men trotts att hon hade hela familjen hemma förrutom mig var hon så otroligt sur. Den damen surade lätt i flera dagar efter en helgtur.
Då tittade hon inte ens på mig. Om jag försökte tvinga henne att titta på mig så blundande hon. Hon tog inte ens emot favorit godiset från mig då.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
På den tiden jag hade 3 illrar kunde det bli lite kaos vid hemkomsten efter en illerpromenad. Tadashi hade precis fått en sele och var inte van med att ha den på sig, hon hatade den och försökte hela tiden krypa ur den. Efter promenaden brukade de vara lite trötta och gå och lägga sig i sitt favoritkrypin under kökslådan, det gjorde de också denna gång. Dagen efter såg varken jag eller min sambo till Tadashi på morgonen, hon låg fortfarande och sov. När vi kom hem på kvällen och stod i köket och lagade mat, kröp mitt i allt en mycket, mycket sur Tadashi fram från kökslådan -fortfarande med selen på sig!
Jag skyndade mig förstås att ta av henne den, men hon var sur i flera timmar efteråt, stackaren!

Så snart jag öppnar kylskåpet och det inte trillar ut en hög med godsaker till de snällt väntande skink- och ägg fantasterna.
Carpe Diem
Ofta :( Speciellt när man ska gå hemifrån, eller ut med några illrar och dom hör pingladent ifrån selerna. Då står dom som inte får gå ut och tittar på mig med ledsna ögon.
Nu har jag i några veckors tid haft en otroligt ledsen Theo som inte får ha någon badbalja :(
oh, när jag städar bort alla stulna strumpor bak soffan för att tvätta. Då blir Alea sur på mig.
Likaså om jag öppnar ett skåp eller en låda och sedan lyfter bort illrarna därifrån.
Då blir de superkinkiga och anklagar mig med sina hasselnötssvarta ögon.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Så skönt att höra att det inte bara är jag som tabbar mig. 
Sara
Ja när jag ska iväg o han inte kan följa med, då kan han bli lite putt på mig när jag kommer hem, men efter mycke bus så är vi vänner igen hehe.
Inlägg #5# , hahahahaha, snacka om långsint.
Jag har stängt in Magnolia i kylskåpet och Irma i diskmaskinen ( avstängd, men med kall och blöt disk i..). Inte längre än några minuter, men ändå. Vilka ögon man fick efter sig! Det krävdes en hel del laktosfri grädde och torkad kyckliing i båda fallen för att jag skulle bli förlåten…

Mina fattar inte att dom blir instängda=p Valle hamnade i städskåpet för en stund sedan och blev kvar en fem minuter. Det var så mycket orligt där att han mest blev grinig för att jag tog honom därifrån=)
Just det, råkade stänga ut Pegasus i trappuppgången för några år sedan. trodde det var omöjligt att en iller skulle kunna slinka ut, men tydligen inte. Jag skramlade med godiset o ropade inne (trodde han hade gömt sig först), öppnade dörren o där satt han o väntade på godiset.
Dagen efter hittade jag en bajs nere vid dörren :)
Råkade även stänga ut Skiten på balkongen en gång. Där blev jag livrädd för den var inte illersäkrad! Som tur var stod en stor gammal rutten blomma där så han hade bara hunnit gräva en himla massa!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Varje gång jag ska försöka bana mig väg ut genom ytterdörren och inte tar med mig någon. Det är det ledsnaste som finns.
Försöker förklara att illrar inte uppskattas på apotek, mataffärer osv men de tycker bara att jag ska låta bli att gå dit då och bara gå till skogen istället.

varje gån vi öppnar frysen och bayliz kämpat sig upp på andra hyllan för att nå kycklingvingarna, å vi lyfter den henne. då får man en besviken blick "men vad då, de är ju ändå till mig, då kan jag väll få ta en nu"

Lakrits har en tendens att röra sig ljudlöst och blixtsnabbt, vilket har resulterat i att hon otaliga gånger har lyckats bli instängd i diverse utrymmen/rum.