Iller iFokus

Iller

Etiketterfärgpälsteckning
Läst 8101 ggr
sarae
0

Din drömiller?

Alla har vi nog en dröm iller vi går å Suktar efter. Om vi nu förutsätter att alla illrar är friska och att det inte finns sjukdomar samankopplade med de olika teckningarna och att alla är lika snälla å goa…hur skulle då eran dröm iller se ut?

Faxlin
0

Grön med rosa prickar :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

fy på dig åsa…nu får du spela med mig här!

E av mina drömillrar är i alla fall den här

Faxlin
0

#2: Va? Förvånad Jag tyckte jag gjorde det. Spelade med av bara sjutton ju Räcka ut tungan

Audiatur et altera pars

sarae
0

Nej åsa..du e bara vrång för att jag inte gör som du säger ;P

Faxlin
0

#4: haha, ja jusst ja. Jag som kräver att alla gör som jag säger. Och du som sviker det. ;-)

Okej, jag får väl leka med då. ;-)

Hmm, min drömiller skulle vara en, en zebra randig iller med svarta sträck på tigerfärgad bakrund. Blev det bättre?

Audiatur et altera pars

[tiiia]
0

Min dröm iller har jag ju redan :D

fast bortsätt ifrån det då, då skulle nog min drömiller vara en stor pastell dam, full med gos och som är bra på lådan :)

UlrikaD
0

Jag har bilder på tre stycken men bara en vill ladda upp sig. Så här kommer en bild på en av mina drömillrar. Det är ANGORA!!

UlrikaD
0

Nu gick det! Det här är ILLERN för mig!!

UlrikaD
0

Och en bebbe!

UlrikaD
0

Måste lägga in en bild till. Jag kan inte välja.

illernettan
0

Ooooohhhh, va bra Rikki, att du la in bilder på angoraillrar. Jag satt och tänkte att min drömiller är en angora.

Jag förstår att du inte kan välja för alla var lika fina. Fast för mig känns det som illrar med vita huvuden inte känns bra. Svårt att förklara. Skulle kanske aldrig köpa en sådan till mig själv, men jag håller med, dom är jättefina.

Men man ska aldrig säga aldrig. Jag kommer så väl ihåg när Grizzlie kom hem. Då hade jag sagt till mig själv: jag ska inte ha en iller som är född på höstkanten, den ska inte vara viltfärgad och det ska vara en hona. Vad kommer jag hem med?? En viltfärgad, född på sensommaren och till råga på allt, det är en hane. Så jag har lärt mig att man ska inte säga vad man inte ska ha, för man vet aldrig. Och det allra roligaste med denna historia är att jag begrep inte förrän senare att jag hade köpt en angora. Jag hade haft Grizzlie i två månader när en kompis kommer hem och utbrister: Vad är det för en golvmopp? Vad långhårig han är! Sedan dök det upp flera kompisar som sa likadant och efter att ha jämfört med andra illrar i samma ålder så var jag överbevisad.Hihihih, noll koll.Flört

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

[jenkass]
0

#2 ååå jag håller mid dig sarae !!! åå nu kommer sambon bli galen för jag kommer sukta efter den bilden Räcka ut tungan

Robinsnel
0

Jag vill ha en brun 3kgs gosebjörn… illerhane alltså.. Inte för att det kommer hända… men ändå…

Pinscher2
0

Å jag skulle vilja ha en pastellfärgad illerpojke som är lika snäll & duktig som Nicko Glad

elinn
0

En iller som Triss är min drömiller, färg och form spelar ingen roll. Min Trissan är världens mest goa och omtänksamma iller, lugn och försiktig och biter ALDRIG!! Det är min drömiller =)

ferretgirl
0

Min drömiller är en stor långhårs tomte, hane. Har tyvär inte några foto att visa, men lite av den som #8# har på sitt foto.

En annan iller är denna lille dam här vid sidan om, tror att hon är en väldigt ljus tomte pastell.

Nea
0

Jag har min drömiller redan en söt liten pastell angora. Skulle inte vara helt fel med en till dock.

Mina andra två små troll är så klart drömillrar de också men det är något visst med pastell angoror.

Tesan
0

Långhåriga e ju enormt söta det måste ja ju säga!

Till nästa iller så kommer ja nog att leta efter en pastell, har nu 3viltfärgadeKyss

Soffi
0

Skulle vilja ha en liten pastell hona eller kanske ännu hellre en DEW hona. Tycker dom är riktigt fina. :)

TyraBanks
0

en ljus pastell och en sån som är helbrun förutom vid nosen, ingen koll på vad de heter. :)

TessanK
0

Gud vilka fina bilder på olika dröm illrar.. själv har jag ingen bild på en.. men jag skulle vilja ha en choklad brun iller.. kanske lite fantasilöst men dom är fina :D

Madde
0

Hmm jag har ju redan en pastell och 3 pastell tomtar.

Men innan jag skaffade iller för 1 1/2 år sen så var min drömiller en Viltfärgad hane. (då vi hade en som såg ut så när jag var liten)

Så kanske en riktigt fin viltfärgad är min drömiller. =) Trots allt. (sarae visade mig några som var grymt fina i natt.) =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

-eM-
0

Min drömiller har jag ju redan, det är Malolo. Men en iller som jag skulle vilja ha är en mörkt viltfärgad angora hane på minst 3kg :)
Så skulle jag vilja ha en helsvart iller. Vet en uppfödare i Finland som har såna och dom är asfina!

Sarah
0

Min drömiller har snarare egenskaper istället för utseende. Den har integritet och kämparandra som Bubbisen, snäll som Skitosen men personlig som Tjejen. Mattegris som Iris, busig som Cliffen och mild som Cathy. Hmm… tror att jag har mina drömillrar.

Elen
0

min dröm iller är….BUFFY :D

annars e det vilken iller som helst ;)

Flisa
0

en viltfärgad! ooh! eller en svartvitrutig.. ;P nejmen ärligt nu, en angora eller viltfärgad! eller bådeoch..? :)

smurfb
0

En iller som lever länge… sen får den se ut som den vill… usch för att ha två sjuklingar hemma.

sarae
0

#25 varsågod ;) hon e din hihihi…eller ja du får i alla fall låna henne ;)

Smeagol
0

hmm..bra fråga?? Smeagol är väl min dröm iller!! Men skulle nog görna vilja ha en väldigt mörk iller som på bild 2# eller en silvertomte. Men de bästa vore ju om den var super snäll. älskade alla och var rumsren, sedan kan den få se ut hur som helst…Nästan..hihi=)

TyraBanks
0

#23. har den uppfödaren någon hemsida?

Flisa
0

och så vill jag ha åsas AMBRA :)

NinaS
0

Vad gäller färg så skulle jag vilja ha en riktigt mörk viltfärgad, gärna en maffig hane. Har tre viltfärgade töser nu, de är givetvis också världens finaste! :o)

LeeLoo
0

#9 åh, vilken vacker sak!

#16 den bilden är helt klart en favorit! 

#13 låter ju som en iller som Smurfb & emoflickan har!

Theres
0

Jag skulle vilja ha en kritvit (DEW) och en kolsvart, som den du visade sarae =)

golf.ifokus.se

sarae
0

ja..en kolsvart iller är det det hög dreggel varning på… frågan e bara om inte de är hybrider många utav dem? alltså mink + iller? å då är de oftast sterila

här har vi några skönheter http://lafuretiere.site.voila.fr/

Robinsnel
0

#13 jo, faktiskt hade vi Frodos bror hemma, som omplacering i höstas. Han vägde 2.3 kg vid 5 mån. Vi hade gääärna behållt honom, men det ville tyvärr inte Woodoo… Så han fick åka tillbaka o bo med tuffa killar i sin egen storlek..

Nettan
0

Min drömiller är nog Tengil. Jag avgudar och älskar den illern mer än vad som är förnuftigt att göra. Han är ju inte ens min (ännu).

emoflickan
0

#33, låter t.om som två av dom vi har haha ;) aja dom e inte riiktigt 3 kg men Gimli är ju 2,5 och Frodo 2,7 hehe =)

Esko
0

Jag har alla illrar som drömillrar =)

Men Woodoo är ganska kräsen i sitt val. Han vill ha en kompis som är snäll och extremt underlägsen. Ska göra allt som Woodoo säger, hålla sig borta när Woodoo vill vara ifred. Hålla sig borta från hans tjejer och inte utmana hans harem. Han ska även vara tålig, för ibland vill Woodan busa.

Helst ska han oxå kunna mata Woodan med lätt uppblött mat när tillfälle finns samt alltid ha ett förråd med gurka nära.

Uppfyller han dessa kriterier kan det finnas möljighet för manligt mys. (Woodoo säger att det inte är en kontaktannons)

Weazel
0

Min drømmeilder må være en mørk/sort, langpelset (ikke angora) kastrert hanne på 2 kg som elsker å ligge og kose. Skrattande

Mr_twisted
0

Som …. Ferdinand…. har inte tackat alla som ställde upp och gjorde att jag fick tag i honom…. TACK !! Han e mitt allt…. min fetknopp ! *ASG*

Mvh Jensen

Hansen
0

Har 3 drømmeildereSkrattande. Men ellers vil jeg ha en Angora og 1 Pastell… Skal nok få tak i det en dag. Har allerede "bestillt" en pastellGlad

smalltowndude
0

#2 Oh, vad fin den var! Var finns de?

VeronicaKahlbäck
0

Nu har jag listat ut hur min dröm iller ser ut:P
Den ska väga 10 kg (ja jag vet helt onaturligt men va fränt med en iller som är stor som en hund, vilka blickar jag skulle få ute;)) Sen ska den var helsvart lr "björnbrun"

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Marina
0

Musimon är min drömiller, han är pastelltomte, hur snäll som helst och än så länge 100% rumsren. Hoppas bara han blir stor me, men det ser ut som att han kommer bli det =)

Men visst, angora hade me vart rätt skoj, men tror det är en hel del besvär med pälsen me.

babsan
0

Min drömiller fanns i kullen som jag ska ha ifrån :D och jag får den illern oxå :D

en pastell tomte, hane :D det enda som jag inte vet om honom än är om han blir stor(som jag vill) och om han bara vill mysa(vilket jag vill) eller busa hela tiden :)

och på andra plats kommer pastell angora :D

Zaria81
0

Hittade iller på en utlänsk sida som såg ut som en ljus pastell ungefär med svarta prickar…så sjukt söt.

vet inte om man får slänga in länken?

Smeagol
0

Nu har jag ångrat mig.. haha!! =) Jag vill ha en RUMSREN eller 2 RUMSRENA illrar sedan är jag suuuper nöjd…lol*

VeronicaKahlbäck
0

det är självklart du måste slänga in länken, nu har du gjort mej nyfiken=P

babsan
0

#47 joo, snälla lägg in den :)  om den inte godkänns tas den ju bort ;)

ronja
0

#44 Förvånad …undrar hur det skulle se ut hemma, när en iller stor som en hund varit i farten..? får en inre bild av hur det skulle se ut efter en dag..Flört

HannaM
0

gillar den svarta illern.. men annars skulle jag gärna vilja ha en röd.. alltså inte knallröd utan röd som röda katter, det skulle vara lite häftigt=) rumsren, gosig och stor

sarae
0

#52 finns att beställa från usa hehehe

VeronicaKahlbäck
0

Finns min o beställa från USA med tro??;)

sarae
0

#54 jadu mycket möjligt..de har ju så mycket kul därborta ;)

HannaM
0
sarae
0

Den som e europese polkadot? Det är en blaze tecknad iller. Ofta döva ochfår ofta problem med andra saker pga för hård framavel.

babsan
0

näää, vad häftig, jag diggade den svarta och den första nerifrån och DEW illern :D

Zaria81
0

#58 Nej den som heter "Amerikaanse polkadott", fast kan tänka mig att det kan vara liknande problem med dem, hur som helst var det fruktansvärt söt och absolut en drömiller, även om jag inte skulle stödja sådan uppfödning.

sarae
0

#60 ahh den…Har för mig att någon/några härinne sade att det var en mink. Det fanns tydligen en sån i danmark som dök upp på hemsidor lite här å var. Å någon som träffat den sa att det var en mink. Söt e den iaf!

lolla87
0

en helvit med mörka ögon!!!!!!en tjej!

skrellet
0

en iller som inte skiter utanför lådan, inte har så stora mat-kostnader, utan olyckor, renlig, inte ha nått emot att ligga och mysa på kvällarna.

Norrskenets
0

Har min lilla dröm iller men jag vill juh självklart ha flerSkrattande skulle då vara en stooooor svart eller mörkt viltfärgad hane som skulle bli världens gosmonster! Kanske blir en till nästa år då Saga är färdig uppfostrad=) Men hon kommer alltid att vara min dröm iller!

Aelsklinn
0

Jag skulle vilja ha en vacker riktigt ljus silverfärgad iller. Eller möjligtvis en röd som i USA kallas ginger?

villhailler
0

min drömm iller måste vara den som jag har som bild på min profil

Xannadu
0

Dröm illern.
En iller som ser ut som en iller. Alltså det hjärformade ansiktet med trubbig nos. Och den underbara pälsen där stikelhåren har sin färg med klar lyster och en tät o fin underull. En frisk o sund iller som lever mellan 10-15 år utan sjukdommar. En helt underbar svans under hela året.

Det är en dröm iller

Trissan
0

Jag vill ha en illervalp som är valp hela livet, MAAHAHW!  Vill ha en angora! såg alla jätte fina bilder och jag vill värkligen ha en angora. Den var jätte fin ju! En albino, tomte elr viltfärgade gillar jag :)

League
0

Min dröm iller är ronja, min 4 år gamla tant, som sätter sig i respekt hos de små och älskar att sova innanför tröjan, eller titta på tv liggandes på mi mage och äta körsbär, det är livet :)

LiindaLarsson
0

jag vill ha en svar med nå vit haftig prick på eller en vit med  blåa ögon .. eller en vit med nå svart på :) men så klart jag gillar den jag har oxå :)

_troll_
0

antingen en kolsvart med en vit tass

eller en DEW

Trissan
0

min drömiller är min egen Hulda :)

Mellorine
0

Viltfärgad med riktigt tydlig teckning, mörk mask. Uppnosigt utseende (om nu inte alla illrar har det :P) Och gärna stor fluffig svans :)

Roxannee
0

PUUTTT puutt puttt :D

Sarah
0

#66 Det är Embla. Paulas iller.

se7en
0

blå eller lilac, precis som hos somalin!!

pastell är ju fint också! Ser ju nästan rosa ut ibland…:)

Kram på er, Sabina

Musiken
0

En black footed ferret, eller en viltfargad med mork och varma pals (Sarae, ar dina ungrare till salu eller *host*)

UlrikaD
0

#77 Du har väl inte missat den här länken.

http://nationalzoo.si.edu/Animals/NorthAmerica/default.cfm?cam=BFF

Scrolla neråt till webcamen där har du black-footed ferrets.Skrattande

Musiken
0

Nej, jag brukar kika pa den nar jag ar i skolan Kyss
Den funkar tyvarr inte pa Safari eller Firefox Gråter

sarae
0

#77 hehe inte förräns till våren :)

Goseiller
0

Min drömiller är att den är helt BITFRI som älskar gos och kel, lever väldigt länge utan sjukdomar. Färg spelar inte så stor roll men jag är oerhört förtjust i snygga viltfärger, pastell och en vit med svarta ögon (dew?).

Bogey
0

Nu är ju Bogey vår drömiller men visst, om man får önska så, en ljus silver eller DEW som är lika snäll o go som Bogey.

#79 Den länken funkar bra för mig och jag kör Iceweasel (Firefoxderivat) under Linux dessutom. Om du kör Firefox under Windows så prova att installera en plugin som heter "Mediawrap". Det har hjälpt mig flera ggr.

Klicka
Verktyg->Tillägg
Klicka på "Hämta Tillägg" och skriv mediawrap i sökrutan.
Markera rätt sökresultat och klicka sen på knappen "lägg till"

sanna82
0

Förutom mina egna så är en iller som Avanti min drömiller, stor, robust och björnlik Glad så himla fin!

Be a rainbow in someones cloud

werner
0

Jag tror MissTake pesten har allt jag söker, (zira överensstämmer bra hon med förutom en del saker) busig, social, lömsk, en jävel på att fundera ut saker, lär sig som en 4 åring, skuttar i pappa luddes fotspår, blivigt mer bitfri nu faktiskt, ger kopiöst mycket pussar på armar och halsen, sover gärna i sängen med oss om hon är på det humöret, Lådan är sådär men helt överenskomligt efter lite pusspuss, mörkt viltfärgad, klättrar otroligt bra och går i koppel vid skymning som en stjärna :)

Hayley
0

hmmm min drömiller vore väl isf vara en blandning mellan enRoxxy utan sin "personlighets störning"  och en stich med lite mjukare tunga ^^ Det hade jag inte sagt nej till :P

tortoise
0

Min drömiller! En poppande myspys modell stor med medföljande välkomstpussar och en stor portion kaxighet uppblandat med små oskyldiga busryck- det är min drömiller! Vilken tur att både Alice och Love har allt det!Flört

mandariiin
0

jag sitter och kärar ner mej mer och mer i Mr Miller. haha

annars vill jag ha en svart. så black self är väl det närmaste man kommer det. sambon sitter och önskar sej en hel-svart med röda ögon. Tungan ute

Sofieen
0

# 2

Ååh vad söt Glad

Aviendha
0

Min drömiller är den som blir minst 10 år och behåller sitt utseende och beteende under hela den tiden utan att skrutta av.

Den är tålmodig, busig, har stor integritet och är kreativ.

Hm, utseendemässigt så skulle jag gärna ha en mörk sivlerfärgad helsymetrisk tomte. Haklapp men med tydlig mask och utan vitt på huvudet och en fantastisk päls. Den ska vara välbyggd och aningen större men slank och välmusklad under det med ett bredare huvud och svans modell längre, större, starka tassar och en stolt kroppshållning.

Loveferrets
0

Vilken rolig tråd, måste dock erkänna att Eris är min dröm iller hahahaha, vackrare skönhet har jag inte skådat, (kunde inte låta bli Åsa) men jag gillar även Angora illrar starkt oxå.

MartinaHn
0

Vart hittar man "svarta"/mörka illrar??

Faxlin
0

#90: Inte behöver du be om ursäkt. Eris och jag tackar så glatt för berömmet :-)

Audiatur et altera pars

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.