Nu och då
Oj vilken skillnad.
Ibland kan det vara dumt att åka land och rike runt för att få en speciell färg på en iller för väldigt många illrar med teckning bleknar något enormt med åldern. Dexter gick från en väldigt mörk pastell till en ljus silver på bara några år. Min mamma trodde inte ens det var han på dom gamla bilderna, så mycket har han ändrats.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Hmmm….undrar om min Mini har tagit efter Dexter, kunde lika gärna ha varit hon på bilderna! Ska ta leta lite så ska ni få se =) (om det är okej jossan….
)
Amor vincit omnia
Absolut! minns att bilderna på henne när hon var liten var helt sanslöst likt dexter.. Och jag har några bilder på henne här hemma från Husdjursmäsan i örebro då jag tyckte hon var så sjukt lik Dexter då också.. ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Haha, det är ju lite konstigt att färgen kunde ändras så pass mycket.

men gud vad sjukt fin den där somma bilden var på dexter :D
Jisses alltså, ser precis ut som Hugo ;)
MEN hugo har börjat få tillbaka sin pastellfärg faktiskt. Eller nu ska vi inte ta i, men han har fått mask igen och mkt mer pastellstrån. Jag är förbluffad!
Dex verkar vara en trendmedveten kille ;)
Paulina
Så himla likt Dexter! :)
#24 Dexter hade också mer pastellinslag under somrarna faktiskt.. Nu finns knappt ett spår då han är ljus hela året runt, men de första åren fick han tillbaka endel pastellfärg med sommarpälsen.
Sajtvärd på Iller.ifokus

en fråga, Albinosar ändrar väl inte färg, dom är väl vita året om?
#32 Albinosar kan skifta i olika nyanser i gult, det har med hormonerna att göra. Men albino är heltvita året om :)

okej tack för svaret :D

oj vilken skilnad :)
Ja det var enormt hehe,
Är ni säkra på att ni inte fotat fel iller på "efter-bilderna"? :P Haha
Hälsningar Malin
#37 Mycket säker…
Amor vincit omnia
#38 tror dig inte ;P
Hälsningar Malin
#40 hon måste ju ha hetat Mini av en anledning :P
Jag är också ganska säker.. Eftersom jag då bara hade Pegasus också som är viltfärgad :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#40, nää så gulligt hhihi,
Aaaww. Stor och liten! :)
Hälsningar Malin