Uppsala
Tjena allt folk här inne har sett att det går lite små prat om att det finns iller affärer i uppsala men vad heter dom butikerna och vart ligger dom någonstans? lite intressant att få reda på tycker jag!

Iller affär?

Det är väl djuraffärer som kasnke har lite illersaker.
Ja mena djurbutiker hehe!
djuraffären som ligger vid Willys nära E4:an, där både Max och även Statoil (osäker på stavning) ligger, har haft iller saker vet jag. var in och köpte lite där. men de hade inte något direkt jätte sortiment.
sen Palms zoo i Uppsala, har iller saker, som är just illergrejer. inte så jätte brett sortiment men det fanns lite grejer där sist jag var in. vilket är ju iof ett bra tag sedan. är nästan aldrig in där pga deras dåliga rykte.

är det inte plams zoo som ligger i närheten utav arbetsförmedlingen? dom som har så otroligt små burar m.m.?
Betiz! Palm zoo´s dåliga rykte stämmer bra. Har en kompis som praktiserade där och fick se allt. Ja, dom har jätte pytte små burar. Dom slår sina kaniner ifall dom parar sig när inte ägarna vill det. Kaninerna får sitta på lagret i sånna plastburar som man tar hem möss och sånt i (kan inte namnet på dom burarna) där dom inte ens kan vända sig om. Köp ALDRIG något där, dom borde gå i konkurs! Alla deras djur blir illa behandlade på olika sätt.
Min kompis som skulle praktisera där var där i en dag, sen ville hon inte gå dit mer. Min mamma som bott i Uppsala i hela sitt liv säger att detta höll på redan när hon var liten. Det är samma jätte skumma bögpar som har det nu som hade det då. Än en gång, KÖP ALDRIG NÅGOT DÄR!
Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

#6 Med risk för att upprepa mig måste jag säga:
Ser man sådana här missförhållanden så måste man anmäla. Det finns ingen chans att få sådana här affärer att slå igen om man inte anmäler gång på gång när man ser hur djuren far illa. Anmäler ingen så fortsätter de ju naturligtvis. Det är ju lönsamt för dem.
Anmäl! För djurens skull. Man kan vara anonym när man anmäler om man vill det också.
#7 Jo dom har fått så många anmälninga på sig så jag förstår inte varför dom fortfarande kan ha sin butik. Kanske får dom bara varningar och bättrar sg varje gång det kommer någon för att inspektera och sen går dom tillbaka till samma rutin igen? Jag har ingen aning, tragiskt är det… =/
Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

#8 Det är bara att fortsätta. Grejen är att ju oftare de kommer från djurskydd eller miljö och hälsa desto "jobbigare" blir det ju för affären. Nån gång måste de ge upp tycker man.
Håller på så just nu med en affär i Göteborg. Och den har efter otroligt många anmälningar blivit bättre. Inte bra, men bättre. Just nu springer ägaren in på lagret så fort hon ser mig.
Det är bara att köra på helt enkelt och vara envisare än dem. Dessutom om de fortsätter att få in anmälningar på affären så kanske de tar i hårdare så småningom bara för att slippa behöva åka dit fler gånger.
vad jag förstår så har de fått anmälningar på sig. Men jag vet inte. Det var min styvpappa som berättade att de skötte sina djur dålig och att de var små burar osv. har själv aldrig köpt något där.
stackars djur säjer ja ba..

Hum… har de djur i små burar på lagret?