PANIK Omplacering/räddning
Av diverse anledningar kommer en iller att lämnas ensam under fredagen och behöver därför hjälp att hämtas av någon som kan illrar. Har bott med en annan iller innan men är nu ensam. från början en omplacering hit
Mat och vatten finns för ett par dagar men det bör ordnas under helgen
Han är kastrerad och gudasnäll men kan bitas som alla illrar. Det är en äldre herre som är van att gå ut 2-3 gånger/dag som jag tyvärr ikväll har fått reda på att jag är tvungen att lämna bort på något sätt då han inte kan följa med.
Dåligt jag vet och jag skäms men hjälp mig att ta hand om honom kan tyvärr inte det nu. PANIK som det står i överskriften. han finns i Blentarp
Nycklar finns i Malmö på * redigerat av medarbetare* efter 12 på fredag
Leo värd på Motorcykel i fokus
Kära nån, hoppas nån kan ta honom fortare än man kan blinka då, lycka till.

du kan ju inte bara lämna en iller själv under en längre period!
är killen vaccinerad? hur gammal är han?
#2, Nä men det är ju därför h*n söker nån akut som kan ta hand om honom.

Hur dåligt det än är så är det även ett brott att lämna ett djur utan tillsyn en längre tid. Framför allt när det inte ens står när du tänker komma tillbaka. Vad händer om ingen svarar på ditt anrop här? Ska illern dö i lägenheten då? Detta är en grund för anmälan om vanvård.
Bor tyvärr i Göteborg men hoppas innerligt att någon som bor närmare dig kommer att hjälpa dig. För illerns skull och ingenting annat.

om man har tagit åt sej ett djur så är man väl medveten omatt man inte bara kan ändra sitt liv hux flux och lämna djuret fär att det inte kan fälja med. speciellt denna kille som redan är en omplacering sen innan.
precis som ulrika skriver så önskar jag att jag bodde närmare. men jag kan absolut inte åka från sthlm-malmö.
#4 ja men herregud det är ju fredag idag !!! Hur fasen ska man lyckas med de, Vet att Johan o "satmaran" bor i Malmö, ska man kontakta dom kanske ?
#5, Jaha e han omplacerad sen tidigare ? Trodde det var nått speciellt som just hänt som gjorde att h*n e tvungen att ha ett hem så länge eller e jag helt fel ute ?

vadå, är det nu idag, inte fredag om en vecka?!

#6 Känner du någon i Malmö så tycker jag absolut att du ska fråga dem. För illerns skull som sagt.
Sånt här gör mig bara så arg! Folk som lämpar över allt ansvar och hoppas att djurälskande människor ska bli upprörda och hjälpa till.
Och det gör vi ju….gång på gång på gång på gång.
läste ts igen o de stod ju att han var omplaceras sen innan förlåt !

Står ju i första inlägget att det är en omplacering sedan tidigare.
Och ja, det är fredag idag.

#10 haha, dax för dej att sova kanske? :P
men någon iller vän måste det finnas i malmö…..? synd attd et är så sent just nu bara….

#10 Vi skrev samtidigt.
#8, Du de hoppas vi verkligen att det är nästa fredag förresten , usch nu börjar detta bli jobbigt 
#9, Jo men Johan o "satmaran" här från iFokus menade jag. Kanske ska ringa dom ? Tror oxå du vet vem dom e eller ?
TS ??????

har vi tur så menar han fredag nästa vecka….

kan ju inte ringa dom så här sent….?

Som jag sa, känner du någon av dem så tycker jag att du kan kontakta dem.
Jag tror tyvärr det är idag, annars hade det nog inte stått panik i inlägget och personen i fråga kanske hade haft tid att ordna någonting för sin iller istället för att lämna den ensam och övergiven.
#13, hehe lugnt, kan bli så, nu e jag upprörd,,, fan att det är sent, går ju inte ringa dom nu ju,,tänk om det är idag som ts menar ???
#12, Kan inte sova NU ju hehe

skicka sms!
#17, herregud de har du rätt i ,, hur tidigt kan man ringa folk ??
Känner dom inte så men vet vem dom är o har pratat nångång med en av dom. Inte fan kan han lämna den själv ju,,,

jag känner tyvärr ingen utav dom… :( men skicka sms till dom om du har deras nr!
#19, sant, ska göra de direkt ..
En tanke jag kom på, tänk om detta e på skämt ? Ts har ju inte svarat nått alls ?

Det bästa vore ju om någon kunde åka och plocka illern så snart som möjligt så den slapp vara själv. Sen anser jag ju att TS ska anmälas. Sen struntar jag faktiskt i vad anledningen än må vara i detta läget.
Möjligt att han har en döende mamma på sjukhuset osv men då skriver man väl knappast på iFokus.
Klarar verkligen inte av att man behandlar djur som leksaker.

#22 Tänkte på det också men han är aktiv på andra sajter så han bör inte vara något troll iallafall.
#23, Ja men det är ju för sent nu att hämta illern i alla fall. Har skickat mess till dom 2 jag pratade om o hoppas nån av dom kan hämta.
Aså, har aldrig sett han innan men var inne på hans sida o såg att han var online så jag retar mig på att han inte svarar,
TS. HAR DU SAMVETE ATT SVARA NÅN JÄVLA GÅNG ??????????????????
#26, jag loggar hellre aldrig ut men jag visas ändå offline efter en tid, men inte tusan startar man en sån här tråd o går ut igen eller ??
troll nej en VÄLDIGT ledsen illerägare ja
har verkligen försökt allt och det är därför jag lade ut det här
har absolut ingen möjlighet att lösa detta det är det som är problemet.
Han är definitivt ingen leksak utan en väldigt kär vän
Som sagt gammal ca 6 år om inte mer. har bott här så gott som hela sitt liv.
sista vaccinationen missad
Skäll inte på henne som har numret hon vet inte mycket om situationen om ni ringer
De var på tiden att du svara !! är det idag du menar ??? O när åker du ? När måste illern hämtas ?

ta med illern till sthlm så fixar jag ett hem åt den här!
Det är idag
eftersom han är van vid att det jobbas så klarar han några timmar själv och vid middagstid måste jag ge mig av
väldigt sent skrivit jag vet men allt förändrades på ca en timme när det gäller min och hans tillvaro bla
TS, vi tänker enbart på illern här så kan du visa bättre intre eller ?????????????????
OBS skickade samtidigt sorry,
Kan bara hoppas att dom 2 jag skickade kan ta honom då annars lär de ju bli stora problem . Du påstår att allt förändrades på ca en timme ?
ja det gjorde det men det är mina problem
Det var därför jag skrev det här för jag vet att det finns folk som tänker på illern

Pson jag kan loiva att det är lättare att hitta någon i Stockholm som kan ta honom. Eller utefter vägen. Vilken väg åker du i morgon? Kan du skriva ut en reserutt så kan vi fixa någon utefter vägen som hämtar honom av dig.
Som det sagts tidigare, det är inte bara oansvarigt att lämna ett djur på det där sättet. Det är faktiskt olagligt. Nu försöker vi hjälpa dig att göra det bästa för illern. Men då måste du själv bjuda till.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ska inte inom landet tyvärr det är det som är problemet
Ja eller så kan vi hoppas att Johan eller satmaran svarar för skickade mess till dom innan eller skicka mig pm ts så kan jag ge dig deras nummer .. dom bor oxå i Malmö nämligen.

hur länge blir du borta då? ska illern någonsin tillbaka till dej har du tänkt?
det handlar om livslång omplacering, och det är inte tur genom sverige.
Jag har pmat och jag kan se om jag kan hjälpa till..
Förresten , Bor illern inte hos dig ? O vaddå nycklar finns i malmö ? O vad betyder detta du skrev "Skäll inte på henne som har numret hon vet inte mycket om situationen om ni ringer", E de inte hennnes iller menar du ? Vem e då du ? O så undrar jag detsamma som mandariin i inlägg 38, ?
mandariiin, ska vi åka och hämta hnm tillsammans?
#39, o så bra i så fall !!
#40 Som jag förstår det så är det ngn annan som kommer att hjälpa till med att lämna ifrån sig illern. Som har nycklarna om ngn hämtar hnm.

Super bra Cilla om du kan grejja det här. Hade jag haft bil och körkort hade jag inte tvekat att ge mig av.
Audiatur et altera pars
jo han bor här men det är min mor som ska få mina nycklar senare idag och hon vet inte hur hon ska ta hand om honom
#43, aha tack för att du förklarade,
Min bil är svårstartad fortfarande annars hade jag själv hämtat honom fast de e 2 tim dit men de hade jag skitit i ,,
Hoppas så du kan hjälpa åååååååååååååååå…

ca 1600-1700kr att köra t&r sthlm-malmö.
det suger!

#46 haha, jag och cilla diskuterar att åka 6,5 timmar för att hämta :P
#48, hmhmh 2 tim är en piss i mississippi då hehe,
Åker ni nu då ??? o hoppas hoppas hoppas ….
Mandariiin o Cilla, hur går de ??

pratar i telefon och överväger saken….
#51, KANON, berätta sen…

Jag rekomenderar att vi väntar tills det ljusnar. Tar kontakt med satmaran och johan. Och hör med dem som bor i närheten om de kan hjälpa till. Måste vara bättre att iller älskare nere i landet hjälper till än att några skasitta och köra upp 1700 kronor i bara bensin pengar. Dessutom är det en lång resa att köra om man är upprörd. Och jag vill gärna ha både cilla och mandariiin hela och vid liv.
Audiatur et altera pars
Jag med, har messat dom Åsa så jag hoppas dom hör av sig, skrev att det var väldigt akut oxå till dom.

sitter fortfarande med cilla i telefon. vi kom fram till att vi avaktar och hoppas på att någon i närheten kan hjälpa till. i värsta fall så får vi åka under dagen.
#55, Okej, tänkte ringa dom oxå imorron förmiddag vid 9 tiden, hoppas att det är "lämpligt" att ringa då men de får bära eller brista, viktigast är att illern kommer därifrån.

Jag hoppas verkligen att det löser sig för illern. Men jag tycker fortfarande att det är så fruktansvärt oansvarigt att skita i allt eget ansvar och hoppas att någon annan ska släppa allt de har för händerna och rusa till hjälp. För det gör ju djurälskare….direkt..och varje gång som sagt.
För att inte tala om att någon annan ska betala för någonting djurägaren inte gör själv. Som är dess ansvar till att börja med och ingen annans.
Djuren förtjänar det bästa men vete fasen om djurägarna gör det.
#57, Jag hoppas verkligen det oxå..
Inte alltid att djurägare förtjänar de, kan jag hålla med om.
Det här var inte bra….I'll look in to it. Kanske kan jag ge honom ett iallefall tillfälligt hem. Huvudsaken är att han kommer därifrån så snabbt som möjligt.
Ts, du skrev att nycklarna kommer att finnas i Malmö efter 12. Om du är så att du ska lämna dom där, kan du inte ta med illern med? Isåfall kan jag hämta upp honom. Jag har inga föreläsningar mellan 10 och 13, men sen har jag obligatoriskt så det måste jag gå på. Helst skulle jag vilja ta honom så snabbt som möjligt så att jag hinner åka hem till Lund med honom och tillbaka innan min lunch är slut. Jag har tyvärr inte körkort och bil så har svårt att hämta honom där du bor. Mitt nummer är 070 6069874.
Eftersom jag inte heller har bil så har jag precis pratat med min mor igen och hon kommer hit efter att ha ätit frukost för att transportera honom till Malmö så då kommer jag att ringa till dig och säga vart han är på väg
om det är ok
TACK så hemskt mycket alla nu vet jag att han kommer till en illermänniska som bryr sig
Kom att tänka på att jag ev kan få henne att köra via Gastelyckan om det hjälper
Bra bra! Skicka gärna med lite info om honom så som namn, sjukdomshistorik, vad han brukar äta, vanor och ovanor och annat som är bra att veta. Så mycket info som möjligt helst.

Yrvaken**
Snacka om dålig planering!!!
En stackars illerhane i Blentarp, som behöver bostad akut, om jag förstått det rätt? 6 år gammal!!! Stackars tuss :(
Tror inte att han kommer att platsa hos oss, vi har begränsade möjligheter att stänga av delar av vår lilla 2:a och jag kan aldrig tänka mig att Salami skulle acceptera honom, kanske inte Maya heller. Salsa är glad för de flesta illrar, men det räcker ju inte…
Jag har varken bil eller körkort, har tid hos AF idag och lite allmänt körigt.
Om någon har bil och vill hämta grabben, så kan vi så klart ta honom akut, en dag eller två, tills det kan fixas något annat. Men jag vill inte ha flera läger här någon längre tid. Han skulle förmodligen bara bli stressad av att sitta ensam i mitt kök, men en rasande Salami och Maya krafsande utanför!!!
Hoppas att Tzatu kan hämta honom i alla fall, sen får vi väl fixa det så gott vi kan efter det.
Tzatu har mitt nummer om jag kan vara till någon hjälp.
"Sotlynx" har ju ett stort och varmt hjärta och kanske lite bättre plats. Kanske hon kan övertalas att förbarma sig över denna gamling?
Hoppas att vi kan lösa detta lokalt, så att somliga ska slippa att flänga genom halva Sverige för att hämta grabben ;)
Nä Malmö är bäst för mig. Så nära stationen som möjligt helst. Omdet var du som ringde nyss så kan jag inte svara då jagsitter på föreläsning till 10. Lämna dittnummer så kan jag ringa uppnär jag har rast dock. Finns här med, mobilsurfar under tiden.
*redigerat av sajtvärden. Vi lägger inte ut fullständiga namn och adresser här inne. De som vill veta kan själv söka svaret.

Jag hjälper gärna till med det jag kan, har bil och kör gärna om det inte löser sig. Dock kan jag inte ta hand om en iller just nu då jag snart ska åka iväg på semester och det känns inte bra att lämna honom igen, och Monty använder gärna andra illrar som tuggleksaker.
Tzatu och ni andra har ju mitt nummer!
# 66 Blev fel. Det är telefonnumret *redigerat av medarbetare* som går till ev. mamman.
Ojoj vilken tråd. Hur går det? Jag finns i landskrona, har ledigt idag och både körkort och bil. Hojta om ni inte löser det!
Hälsningar Malin

*
Hur gick det??
Jag håller tummarna för att allt löser sig snarast!
Väntar på uppdatering..
Precis kommit hem efter att ha lämnat honom hos Tzatu
villket var bland det jobbigaste jag gjort men nu får han det bra
#73 Tack för att du medela här så alla vet :)
Hälsningar Malin
Nu är han hemma hos mig och utforskar hallen. Jag måste tyvärr bege mig tillbaka till högskolan nu, men sambon borde komma hem snart. När vi båda är hemma sen får vi se om våra illrar kan funka ihop med honom och om vi verkligen har plats för en iller till eller om vi bara kan agera akuthem.
Han har redan hunnit bita mig värre än jag någonsin blivit biten av en iller förutom. Tror han träffade en nerv för det gör väldans ont ända ut i fingertopparna. Aj ><
Det låter inte bra, att bli biten så illa. Kan ju vara stressen som gjorde det. Nu håller jag tummen för att det går bra att få ihop den nya och den gamla.
Om, det inte skulle fungera hos er så kanske detf inns plats häruppe hos mig. En så gammal iller ska inte fara runt mer än nöden kräver.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
#75 Härligt att du kunde ta honom! Vart bet han? Det kan faktiskt vara så att en sena eller liknande skadades (ont!) och då kan man behöva antivbiotika i förebyggande syfte för att inte riskera en inflammation i nerven.. Kanske ringa 1177 för säkerhetens skull, när jag blev biten fixade hon en akuttid för de såg det så allvarligt.. Men min senskida var paj med :S
Paulina
Han bet mig nedanför tummen, några centimeter ovanför handleden, precis på gränsen till den "köttiga" biten eller vad man ska säga. Bäst att ringa för säkerhets skull och se vad dom säger. Tummen knastrar när jag rör på den, och hela handen från långfingret och utåt är bortdomnade.

Oj, vilket kärleksbett ;)
Gick det hål?
Ja och det blödde en del men jag har fått stopp på det nu. Jag ringde 1177 och hon tyckte att jag skulle ta mig till akuten.
Så kan det gå, ingen jättebra start med den nya illern :P
Åsa, vi redigerade samtidigt. 
Sara
Bra att du kollar upp det! Min pappa blev biten i armen av deras katt riktigt allvarligt då katten hamnade i en panksituation i samband med en resa. Han fick pencilin och stelkrampsspruta, efter några dagar började hela handen svullna och han gick till en annan läkare som fastslog att han fått fel pencilin första gången och ville gipsa hela armen så han inte kunde röra den. Det gick han dock inte med på utan det blev tjockt bandage från armbågen och ner äver fingrarna och 6 tabletter om dagen.
Behöver jag säga att handen såg fruktansvärd ut?
Sajtvärd på Iller.ifokus

#81: Bra det visar att vi är alerta och sköter vårat jobb här inne :-)
Så skönt att det ordnade sig, även om det bara är tillfälligt. Det är det här som visar vad bra det är med medlemmar runt om i Sverige.
Audiatur et altera pars
Skönt att ngn som bodde närmre kunde hämta hnm. :)
Så härligt att höra att han kommit till ett hem nu, man hade hjärtat i halsgropen halva natten. hoppas bara han kan stanna där, trist du blev biten Tzatu, hoppas de går bra på akuten.

sönt att jag inte blev medsläpat till malmö utav cilla :P haha
jätte bra att någogon kudne ta honom!

men gud så jag stavade i senaste inlägget! haha. *nyvaken*
#87 måste vara nån form av rekord.. :P
Sajtvärd på Iller.ifokus

det tror jag med :P

Undrar om någon som varit inblandad i att hämta illern kommer att anmäla ägaren? Tycker fortfarande att detta är under all kritik.
Hade ingen åkt och hämtat så betyder det ju att illern dött instängd, ensam i en lägenhet. Tycker verkligen inte att man ska strunta i någonting sådant.
Jag vet inte om det finns någon lag mot planerat djurplågeri. I de flesta fall måste man ju ha begått brottet för att kunna fällas för det. Jag tänker iallefall inte göra någon anmälan.

#91 Så du träffade ägaren innan personen åkte?
#92 Ja, han mötte mig vid stationen i Malmö.
UlrikaD anmäl bäst du vill, men du vet inte mycket om situationen så tror du ska lugna ner dig lite.
Kan lika gärna varit så att hans arrangemang för illern föll ihop dagen innan han skulle åka. Vad ska ha då göra. Inte alltid så att man kan boka om flygresor i en handvändning sådär.
Nu vet jag inte heller så mycket om situationen men jag vet hur det är att försöka hitta någon som kan ta hand om sin iller när man ska iväg längre tider och det är inte helt enkelt. Innan Mandariin erbjöd sig att ta hand om Idun så hadde jag 2 st som först sa att dom kunde sköta det och några dagar/vecka senare plötsligt ångrade sig av olika anledningar.
En förjävla hetsig stämmning här inne ibland som jag tycker är riktigt trist.

#94: Fast det är också så att det enligt lag är förbjudet att lämna ett husdjur hur som helst. Och kan man inte fixa saker så då får man nog strunta i vad det nu är man har planerat, oavsett om det är en flygresa. Man överger aldrig ett djur. Det finns ingen ursäkt för det. Och kommer aldrig finnas någon ursäkt för det. Eller fel av mig, en ursäkt finns det. Om man dör oförhappandes, då kan det vara svårt att göra något åt. Men även i det fallet ska man vara förberedd anser jag och ha det ordnat för sina djur så de får den omvårdnad de förtjänar. Och här inne godtas det inget som ursäkt för att man vill överge sitt djur. Oavsett om det sker genom att man släpper lös dem eller i en lägenhet som det var i det här fallet. Nu har vi tur att det finns folk med hjärtat på rätt ställe. Men om ingen kunnat hade det blivit en polissak av det.
Audiatur et altera pars
Försvarar han inte direkt, men tycker det är lite väl mycket häxjakt. Finns omständigheter man inte rår för. Men man tycker ju att hans mamma borde kunnat ta hand om illern i en vecka eller två istället för att hetsa upp sig såhär och hota med att illern lämnas ensam.

#96: Men tycker du verkligen att det är konstigt att folk reagerar eller hetsar upp sig som du skriver? När någon hotar att överge ett djur, så är det klart det blir reaktioner. Personligen hade jag blivit otroligt orolig och ytterst besviken på mina medlemmar på sidan om alla ansåg att det är fullt okej att lämna en iller vind för våg bara för att man inte har tid med den eller något annat kommer emellan. Jag är glad att mina medlemmar har hjärtat och tankarna på rätt ställe, nämligen hos illrarna.
Säger detta som både Sajtvärd och illerägare.
Audiatur et altera pars
För jag har sagt att det är ok? Eller sagt att jag inte skulle oroa mig över hur illern skulle klara sig? Det enda jag påpekat var att häxjakts stämningen är väldigt onödig och inte hjälper någon. Speciellt inte folk som mest är här och läser och inte skriver. Gör ju dom inte mer benägna att skaffa konto och skriva. Att även efter det löst sig fråga runt om man ska polisanmäla etc. Nej helt och hållet onödigt och hjälper allra minst illern i fråga. Om det nu var den man var orolig för.

jag är iaf glad över att jaghar Idun, hel mysig tjej :) även om det är lite tjaffs här hemma. men det har absolut blivit lugnare.
frågan är om det går att anmäla iom att han aldrig lämnade djuret ensammet. men jag kaninte mer än att hålla med åsa om att det inte finsn någon ursäkt. har man djur så måste man fixa någon lösning om man ska iväg. och funkar inte lösningen i sista sekund, tyvärr, då kan man inte åka.
samtidigt som jag även kan förstå att det finsn olika omstädigheter då dessa situationer kan uppstå. men då måste man faktist ta ansvar för sitt djur! man kan inte bete sej så egoistiskt så man bara lämnar ett djur helt själv och hoppas på att det löser sej.
det hade räckt med att ägaren utav denna kille hade hittat ett hem (t.ex. hos sin mamma) under några dagar/någon vecka, så illerna fick en chans att bli omplacerad på riktigt.
nu har han dumpat över ansvaret på oss andra iller-idioter, som inte kan låta bli att hjälpa till. men hur ofta är det vi får något i gengäld från våra människor? illrarna visar sin uppskattning på sitt sätt. det vill säga, ibland positivt när dom själva förstår attd et var för deras skull, och ibland blir dom hemska, för dom är trötta på yttligare ett nytt hem.
oansvarigt säger jag bara, då man har tagit på sej ett ansvar, som man sen inte klarar av!
lite samma sak med alla dessa människor som skaffar sej iller, för att sen omplacera någon/några månader senare,när dom har insett att "jag har inte tid", "den biter mej" m.m.
Som sagt har inte försvarat honom eller någon annan. Tycker däremot agerandet från vissa medlemmar här är ganska onödigt. Då det inte hjälper en enda iller att hitta nytt hem. Om inte annat kan det tillomed skrämma bort folk från forumet, så deras iller verkligen inte får någon hjälp.
Ja det är förkastligt att lämna sina djur eller missköta dom på annat sätt. Ja jag avskyr folk som skaffar djur för att 3 månader senare när dom inte är så söta lämnar bort dom. Men inte behöver jag jollra runt och hota med polis och bete sig allmänt otrevligt mot någon som faktiskt försöker göra sitt bästa för att lösa situationen som upstått. Självklart kunde han formulerat sig betydligt smidigare och sett till att mamman åtminstone kunde ta in iller en vecka eller två för att hinna hitta hem. Folk verkar direkt anta att han hatar sin iller och helst vill köra över den med bil eller något…

"Folk verkar direkt anta att han hatar sin iller och helst vill köra över den med bil eller något…"
haha, tyckte den meningen var så bra 

Nu har folk i och för sig redan hunnit skriva vad jag tänkt säga men skit sak samma.
"Jollra med polis?" Du verkar tycka att det är ok att göra en olaglig handling? Och med djur involverat? Det får stå för dig, men det kommer aldrig någonsin att vara ok för mig.
"Han försöker göra det bästa av situation" Ursäkta mig? Men hur kan det bästa för illerna vara att man några TIMMAR innan man tänker överge den går ut och skriver det på öppet forum?`Du tycker möjligtvis inte att det bästa skulle varit att PLANERA lite? Men det kanske är överkurs?
Om du hade haft småbarn hemma, fått en restresa till Thailand, bokat barnvakt och allt. MEN i sista stund så hoppar barnvakten av….Slänger du då fram mat och vatten så det räcker i några dagar och lägger upp en tråd på barn.ifokus och anser att du har "gjort det bästa av situationen?"
Tror inte du att du hade blivit både polisanmäld, anmäld till sociala myndigheter, blivit fråntagen barn osv.
Fullt medveten om att barn och djur inte är samma sak, men i förhållande till att klara sig själva ensamma i en lägehet är de EXAKT samma sak!
Vill du fortsätta att uppmuntra sånt här beteende och tycka att det är ok, fine! Men då hoppas jag att du är beredd att börja åka land och rike runt och samla upp dessa dumpade och övergivna djur som folk så lämpligt dumpar ansvaret på andra människor.
Och varför inte? Det funkar ju, finns ju tom folk som försvarar deras handlingar. Högvinst hela vägen!
Ha det så kul i Thailand liksom….
För övrigt, de flesta reagerade faktiskt helt normalt här inne. Och det var inte bara denna tråden jag syftade på. Kanske lät lite väl aggresivt…
#103 "Folk verkar direkt anta att han hatar sin iller och helst vill köra över den med bil eller något…"
Jadu, om man överger sitt husdjur över en sista minuten resa som går till ett annat Eu-land då kan man inte älska sitt djur. Att hota med att lämna illern ensam hemma tills någon annan själ med stort hjärta löser hans problem är riktigt lågt.
Jag har pmat med personen i fråga och inte är det en djurvänn inte.
Nu låser jag tråden innan den spårar ut helt.
Tzatu: Starta gärna en ny tråd om hur det går för gamlingen!
Sara