hum.. lukt?
kom just att tänka på att min grabb luktar rätt mycket just nu. tänkte ta med han till mina föräldrar under julen men lite jobbigt om han komemr lukta en massa.
kan man minska lukten på iller något under några dagar?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

han luuktar säker för att han har vari blöt.. eller? nå för det brukar min göra .. tvätta hans kläder eller byt till nya.. ta lite lite skölj medel och lägg hans kläder i tvättmaskinen.. så börjar den lukta gått och inte bara för en dag,, min luktar gott helatiden förutom när hon har varit i snön eller när hon fiser hihi men tästa rengöra alla hans saker oxå så kommer han ändra sin doft till det.. vet itne om det funkar på hanar men det funkar på min tös .. lycka till.. det är mitt tips finns säkert andra :D
han är okastrerad ännu. luktar troligen därför. har heller inga kläder på honom. inte visat teckan på att frysa ännu när vi är ute
Nope, en brunst doft kan du inte reducera på några dagar. Enda är att du kastrerar honom så slutar han lukta efter ett tag.
Är inte säker på hur länge de luktar efter kastreringen.. Har inte haft unghanne på ett bra tag om man bortser från Bus nu.
Sara

asså inte sånna kläder jag menar det han sover på eller myser i :)

tästa med att tvätta nu så ser du ju om det funkar :9 lycka till kram Linda

Kör med vaniljsocker eller va man kunde använda och lägga i skålar i hemmet så kanske det minskar lukten iaf=) tror det även skulle funka med mjöl.
oki.. får testa
vill ju inte lämna han ensam under några dagar., behöver bara reducera lukten i 2 dagar. min syster tar rummet längst ut i huset så jag får ta mellan rummet i två dagar sedan åker hon hem och jag kan flytta ut. där ute gör det sedna inget.

Tända ljus är ju känt för att ta bort stank…
Bapulver i en skål funkar bra i hemmet, men illern luktar ju fortfarande.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Tråden är jätte gammal :-P

#10 Menar du att det luktar mindre nu, två år senare och med tillökningar?
#11, Hahahahaha
Haha ne. men vid det här laget borde jag väl ha kommit på en lösning?

#13 Åh, snälla, jag ber dig, tala om den lösningen för mig och mina monster som gömmer kyckling under soffan!
Skaffar djur vakt .. asg.. det finns ingen lösning på iller lukt.
#15, Behövs inte, iller luktar ju gott 

Attans! Får väl slänga in en Wunderbaum under soffan och hålla andan en stund då….
#17, haaaaaaaaaaahahahahaha
#17 En?! En under varje armåla på alla illrar tycker jag är bättre, det fungerar ju för Ronny & Ragge! ;)
Paulina
Varfr inte ett dofthalsband? :P xD
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#20 Hm, kanske! Men jag skulle hellre ha en doftblöja, det är ju mest där bak den luktar :P Eller öronmuffar, för öronen luktar knappast kaka varje dag de heller :P
Paulina
Äsch, man gör som jag och skaffar sig en syster som älskar illerdoft och självmant ber om att få vara illervakt pga lukten 
_No way! Yes way!

kan vi då inte byta syster ;)