Djurens vänner i Göteborg
Vill här varna allmänheten för Djurens vänner (speciellt i Göteborg, men vet att det fins även på andra platser)
Läs länken, så förstår ni varför denna förening inte ska stödjas av oss djurvänner.
http://www.goteborgskatthjalp.com/ledare.html
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Det är ju fruktansvärt…fy…. Vem ska man kunna lita på? Trodde inte att det fungerade på detta sättet. Men det är bra att det kommer fram.

viste inte ens om att dom gasade ihjäl katterna! trodde Hitler dog för några år sedan men tydligen hade jag fel. (ursäkta synonymen…)

Visst är det hemskt. Därför ville jag visa detta för er. Så att ni alla som har hjärtat på rätt ställe när det gäller djuren inte stödjer detta på något sätt.
Audiatur et altera pars
Vi gasar ihjäl grisar i köttindustrin… en liten parentes bara..

#4 hade ingen aning om det heller men å andra sidan så livnär jag mig inte på katter =P (inget ont menat nu)

#4: Tycker inte om det heller. (bara en parantes
)
Finns bättre avlivningssätt då det gäller även grisar.
Audiatur et altera pars
Tack för denna info Åsa! Jag står nämligen som gbgs djurens vänners kontaktperson när det gäller iller, å även andra smådjur..hade tänkt höra mig för efter jul om de behöver volontär arbetare! Men nu vet jag att jag skall avstå! tack igen Åsa! Hade ingen aning om detta!
Tyvärr är jag inte förvånad. Jag tycker det känns som att de som verkligen är fanatiska djurvänner ofta går fel väg och är så förblindade av sin brinnande lust att TA HAND OM OCH HJÄLPA olika djur att de ser förbi vad som verkligen är bäst för djuren. Fast jag tänker då mest på klassikern med djuraktivister som släpper ut minkar och så. Visst är det fruktansvärt med pälsindustrin, men de buruppfödda minkarna klarar sig ju inte ute i naturen heller. Det känns som att de ofta går fel väg… Vet inte hur det är med Djurens vänner dock. Är mina tankar helt knasiga?

Det handlar tyvärr oftast bara om människans egoism. De tycker att det är det enklaste sättet. Precis som med köttindustrin. Människor struntar blankt i hur allting går till så länge de får sitt kött billigt…