AKUT Chinchillor omplaceras
Först har vi Daisy, en dam som är född 4/4-05. Hon är beige. Hennes temperament måste man jobba lite med, för hon vill att allt ska ske på hennes villkor. Tror absolut att hon kan bli väldigt snäll med rätt hantering. Hon bits inte, men hon fnyser och buffar på en. Daisy är utställd tidigare i både Sverige och Norge med fina betyg. Hon kan ev. ha fött ungar förut. Men jag har tyvärr ingen koll på det, då det inte är mina chillor från början. Daisy är född hos Carina Sverberg (Honey´s chinchilla). Det finns komplett stamtavla på Daisy.
Sen har jag Lion, som är Daisys jamnåriga "pojkvän", född 29/6-05. Han har färgen ebony pastell. Dom är inte släkt på något håll. Komplett stamtavla finns på honom. Även Lion har blivit utställd tidigare, med bra poäng. Han är lite lugnare i humöret. Väldigt nyfiken och vill gärna se vad som händer utanför buren. Om man öppnar buren så kommer han gärna fram och kollar läget. Han är född hos Eva Larsson (Silverhagens chinchilla).
Sist ut är lilla Kenzo, som föddes 10/7-08, så lite drygt ett år gammal. Han är standard grå, violett bärare. Han är lika nyfiken som Lion är på omgivningen. Och detta är min favorit bland dom, så jag har pysslat med honom lite mer än dom andra. Även han är ju tyvärr lite osäker när man tar på honom och liknande, men med lite jobb och tid så kan även han bli väldigt tam tror jag. Kenzo är inte utställd tidigare. Han är född hos Susann Marco (Lambrettinos chinchilla). Det finns stamtavla på honom.
Alla tre bor just nu ihop, men jag ska sära på dom då det nu börjar bli lite små bråk och tjaffs mellan hanarna, och jag vill absolut inte att det ska bli värre. Lion och Daisy kommer få fortsätta bo ihop. Och Kenzo får bo själv. Så om du är intresserad utav dom så går det bra om du bara vill ha Daisy + Lion, eller bara Kenzo.
Jag och chillorna finns i Sundbyberg, Stockholm.
Det finns inga tillbehör med dom, då jag fick dom som omplaceringar, och jag har själv lånat en bur.
Det är lite akut att bli av med Lion + Daisy, då det börjar bli bråk mellan Lion och Kenzo pga att dom bor med en hona.
Det skulle annars uppskattas om någon kanske kunde ta över Daisy och Lion, eller alla tre tills ett permanent hem hittas.
Jag har haft kontakt med alla tre uppfödarna, så dom vet om att chillorna bor här för omplacering.
070 172 45 74
Hoppas du finner ett varaktigt hem till dom .

jo, det hoppas jag med då killarna inte alls kommer överens när dom bor ihop med en hona…..

Kolla med Rafflan, hon har chinchillor. hon kanske vill ha flera?

dessa tre har nu fått ett nytt hem :)

Vad skönt att alla tre fann nya hem
Härligt..