Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 987 ggr
Strumpan
0

Leksaker

Hej alla! Jag tänke bara fråga er vad ni har för leksaker till era illrar? Jag brukar går runt i djuraffärer och titta på leksaker, men jag är bara rädd att jag ska köpa någonting till Athlaz som han lyckas bita sönder och sätta någonting i halsen, och jag har så dålig fantasi så jag kan inte komma på något att göra. Det jag har till honom är ett rör och bollar till förbannelse… och dem börjar han lessna på. Har ni några förslag på vad man kan göra eller köpa??

Mvh Jenny

Abstinens
0

oj, vi har massor med plingbollar, en pipis som de får leka med under uppsikt, sen har vi skor, som är jätterolig att gömma. :) En stor gryta som är kul att hoppa ner i, kökshandukar som man kan klänga i :)

Men en sak vi har är att vi har köpt en toa borste separat till illrarna efter det att den på toan hamnade under badkaret stup i kvarten :) De älskar den.

elinn
0

Ett gummiband med fastsydda leksaker på kan jag tänka mig är väldans roligt. Försöker han dra iväg med något åker det bara tillbaka =) Kan tex hängas på ett dörrhandtag.

Kommer inte på fler roliga leksaker just nu men ska fortsätta fundera =)

Ronja_Iris
0

Det finns en rolig "krumelur" i gummi. Det är olika färger på "korvar" som slingrar sig runt varanra med en plinga i. Mina Älskar den.. och som allt annat ska det gömmas djupt in i kojan eller ner i sängen :)

Strumpan
0

#1 Intressant med en toaborsteFörvånad Det måste jag prova!! Jag ska köpa någon pingisboll så ska jag se om han gillar det. Men skor??

#2 En leksak med ett gummiband kan faktiskt vara en bra idé. Jag tog en oanvänd tvättboll och gjorde hål i den, sen knöt jag fast ett långt snöre, och den funkade ganska länge faktiskt.

#3 "krumelurkorv"? Är det något som du har köpt inågon djuraffär?

Tack för era förslag, nu ska jag börja spinna på tankarna ordentligt

Mvh Strumpan

Mvh Jenny

Abstinens
0

Haha, skorna är inget de får leka med, men de gör det ju endå =) Eller får och får, vi kan ju inte hindra dem. Mina flip-flop är favoritoffer :)

Sara
0

Tygdjur att döda, minimöss (med borttagna nos och ögon), pingisbollar, plingbollar, gummitrådsleksaker, pipsaker..

Här finns det mesta men det är bollar (helst med plinga) som går hem här. Sen så tuggar inte mina på tyg eller gummi så jag vågar ha det framme. Ser man att de tuggar på leksaken så ska man inte ha dem framme när man inte kollar.

När Bilbo var yngre älskade han små McDonaldsdjur som jag hängt i gummitrådar i dörröppningar. En hängde precis brevid mitt datorbord. Så när han lekte med den och drog iväg med den så den smättes tillbaka, så hände det rätt ofta att den kom flygande och smackade mig mitt i huvudet. Skrattande Men vad står man inte ut med för sina darlings!!!

Sara

Abstinens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

McDonaldsdjur är poppis :) Nu när jag rotade igenom all gammal skit inför flytten hittade jag hur många som helst sen den tiden man åt Happy Meal för leksakens skull. Så alla de har jag iaf sparat nu så att Timon och Tyr får det när jag flyttat över allt till sebbe. Får testa och setta dem i gummiband, då blir det säkert glada. Hade en sån lurvig boll förr, men nu är snöret borta :S Det gick av.

golfboll och tennisboll tycker våra är roligt också, studsar som tokar efter dem.

Burtil
0

En strumpa som jag stoppat en prasslig plastpåse i och knutit en knut på är en av Hobbes favoriter. Jag har gjort en likadan med en pinglande leksak i också.

Abstinens
0

#8, Det måste jag testa :)

elinn
0

Japp mcdonaldsdjur är poppis här med och särskilt hos Elvis.

Han släpar runt på sin uggla (från nalle puh) hela tiden, ena sekunden ligger den i tunneln i buren och andra sekunden ligger den under skohyllan i hallen. Ja, ibland har han den med sig till och med när han sover(?!) Och om någon annan än han rör den blir han väldigt sur, tar tillbaka den och går och gömmer den haha =)

Här ligger han och sover tättintill SIN uggla =)

Strumpan
0

Tack för alla era förslag! Alla var jättebra. Nu ska jag börja spinna ideér här hemma!

GUUUd vad söt lilla Elvis ser ut på fotot!!!!

Ha en trevlig kväll på er alla, och ha en jätte god jul

Mvh Athlaz & Strumpan

Mvh Jenny

Theres
0

Melwin har en Nasse från Mcdonalds… han har gått sönder nu :P

golf.ifokus.se

Abstinens
0

#10 haha :) Timon tog pipisen för ett tag sen, bar i väg den till toa lådan, la den där i, gjorde sina behov, tod den igen och sprang i väg. Så söt =) Han blir jättesur ifall Tyr tar pipisen, sen är Timons, synd bara att han inte kan ha den jämt, vill ju inte att han ska svälja pipgrejjen.

ab0o
0

#5 Haha, samma sak här, Sune ÄLSKAR mina converse skor, han släpar iväg dom under soffan.. skit-kul tycker han, Men matte tycker dock inte att de e lika kul Skrattande

Sara
0

Sulorna i skorna skall tydligen inte vara där.. Skorna kan få ligga kvar i hallen men sulorna ska gömmas!!

Sara

[tiiia]
0

Vi har tennisbollar, kattleksaker, gosedjur (barnsäkra)

Flisa
0

8# haha har gjort samma sak. högst uppskattad!

annars har ajg en kattleksak (mus) som är ganska dödad just nu, men det är så gulligt, för trots att den är lite söndrig och kanske lite uttjatad, sover den alltid hos honom ;) och en julkula i ett snöre som hänger är jättepoppis, likaså en vanlig julkula utan snöre Skrattande

Burtil
0

Hobbe gillar inte så mycket att leka med leksaker som inte rör sig har jag upptäckt. Igår upptäckte jag att jaga en blompinne verkade skitkul. Jag hade en blompinne som ramlade ned på golvet och som en utsvulten tiger kastade sig Hobbe över den. Så jag tog upp den och började dra ena änden över golvet och jisses vilken fart det blev. Hobbe for som en raket efter pinnen fram och tillbaka så rörliga "leksaker" verkar definitivt vara roligare. Har också provat och knyta ett snöre i strumpan med plastpåse. Och det verkade också vara en hit när man drar den över golvet.

Robinsnel
0

mm, o ja. o bara man tittar på dem små liven kan de ju bli helt till sig :D De är härliga!

Theres
0

Melwins absoluta favoritleksak är en sånhär:

Han fick en ny i julklapp för den gamla var trasig som ni kanske ser :P

golf.ifokus.se