Torr hud - Tips?
Jag var hos vetten för ett tag sen och fick höra att Cato var torr i huden. Jag har badat dem en gång i år (i januari) för en utställning så det kan ju inte bero på det. Vetten trodde att de kanske kunde vara allergiska mot tvättmedlet. Jag har bytt till Grumme för ett tag sen som ska vara bra mot allergi och jag har tagit bort mjukmedlet. Min fråga är, Kan jag göra någonting för att hjälpa dem "djuca upp" pälsen innan de kliar bort all päls och blir nakendjur?
Skulle vara jättetacksam för svar
Mvh Jenny
fisk eller laxolja, ett par ggr i veckan ;)
Jag letar febrilt efter laxolja, var köper man det? Har varit inne i en butik som säljer enbart oljor, men hon visste inte 
Mvh Jenny
Fann en sida här annars
Hoppas den funkar.
Fann en bättre sida här förresten,
http://www.anicare.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=gor_sokning&Sokfalt=&term=olja&Bilder=J
Jag sitter å kollar lite på sidorna. Jättetack för hjälpen!
Mvh Jenny
#5, Hoppas du finner nått där, tror dock det var till hund men det går kanske att använda till iller med
Jag ska ringa till zoo´t i morgon å kolla om de har någon
Mvh Jenny

Finns i nästan alla zooaffärer. Bromma zoo tillexempel.
Jag ska springa ner till arken zoo senare idag
Mvh Jenny
#9, Fick du tag på nått ?
Halloj! Nu har jag varit och köpt laxolja. Den kommer från Salmo pet. Men det står att man ska ge <5kg 2.5ml /dag. Jag tycker att det låter väldigt mycket med tanke på att Kentucky väger ju drygt 600gr och Cato runt 1300gr. Men jag har bara gett dem 1-2 droppar. Räcker det? +att det står att man ska ge det dagligen?
Mvh Jenny