Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 485 ggr
Ceciliaolucifer
2009-09-02 22:51
0

OT - Så less :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har som tidigare nämnt att jag har haft min lägenhet uthyrd i andra hand. När jag fick tillbaka lägenheten så var den så skitig och äcklig, och hon hade förstört vart enda möbel som ingick i möbleringen. Till och med spännena till badkarsfronten var trasiga.

I väggarna var det ordenliga jack, på lister, badrumsdörren hade hon haft sönder, en golvlampa, och en spegelvägg. Lister till kylskåpet och gud vet vad.

Hon flyttade innan besiktningsdagen och tänkte inte närvara på besiktningen utan skickade sin bror. Hon förklarade för mig innan via sms att hon hade råkat haft sönder en lampa och repat ett bord och tyckte att jag skulle ta 550kr för dom skadorna och dra av på depositionen som hon hade betalat. Jag anade ugglor i mossen och jag hävdade att jag skulle besikta lägenheten innan hon fick sina pengar vilket hon blev förbannad över.

När jag kom in i lägenheten så möttes jag av en chock.  Jag blev mest besviken över hur det såg ut. Det var riktigt skitigt och jag ringde upp och sa till henne att antigen anlitar jag en städfirma som gör en flyttstädning och skickar räkningen, eller så får hon en chans till. Hon tog den chansen och dök upp dagen efter. Då pratade jag med henne och vi kom överens om att hon skulle betala hyra för dom dagarna som lägenheten stod tom under tiden som hantverkare skulle ta tag i väggarna. Min fastighetsskötare som besiktade lägenheten ville göra jobbet själv och därför skulle det ta tid, vilket det gjorde, det tog 13 dagar och det är det hon ska betala hyra för.

Efter det har hon varit omöjlig att nå och hon har inte betalat en krona för det hon har ställt till med. Den depositionen som hon hade betalat täcker inte ens kostnaderna för möblerna hon har haft sönder.

Jag har skickat sms till henne och bett henne bekräfta mina mail och jag har varit trevlig och ordentlig för att det ska skötas snyggt.

Men eftersom hon skulle ha betalat hyran för 6dagar sedan och inte har hört av sig så skickade jag ett mail där jag frågade om hon hade fått kalkylen, och om det var ngt problem så skulle hon höra av sig. Jag skrev även att om hon inte skötter det här så skulle jag gå vidare med där. (I samtalet i lägenheten som vi hade när kom upp för att städa så sa jag det att om hon inte skötte det här sjyst och inte betalade som hon lovat och enligt kontraktet  så skulle jag polisanmäla för skadegörelse.)

Då ringer hennes pappa upp, vad han nu har med det hela och göra? och skriker och är hotfull mot mig. Jag frågar honom om han hade sett hur lägenheten såg ut och han förklarade att Sofia minsann hade berättat om lampan och bordet och att hon hade skött sina åtaganden och att jag hade hotat henne.

Jag pratade lugnt och sakligt medans han var fruktansvärt otrevlig. Tillsut efter 10 min konstant förnedring  sa jag bara att det här är ngt mellan mig och Sofia och eftersom du inte lyssnar på ett ord av det jag säger och bara pratar i munnen på mig så har jag inget mer att säga. Nästa gång du ringer så får du prata med min advokat.

Så nu sitter jag här och orkar verkligen inte med det här!
Jag hade flera hundra som svarade på min annons när jag skulle hyra ut den och varför valde jag just henne?

Nu ska vi koppla in familjens advokat och jag orkar verkligen inte!!

Theres
2009-09-02 22:56
0

Oj vad jobbigt. Hoppas det löser sig =/

golf.ifokus.se

fridaas
2009-09-02 23:12
0

Hoppas det lösesr sig snart för dig!!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Betiz
2009-09-02 23:16
0

men usch så hemskt. jag hoppas verkligen att det löser sig för dig! bra att du tagit in advokaten iaf, förstår att du inte orkar!

StickyKitten
2009-09-02 23:19
0

Vilken vidrig slyna! Om du ursäktar… Fattar inte hur man kan ha mage att förstöra andra människors egendom och sedan smita iväg på det sättet!

Men du har kontrakt och sådant, där hon är bunden till att sörja för fastigheten precis som en vanlig hyresgäst?

Sov på saken och ta nya tag imorgon. Lycka till! Glad

JossanH
2009-09-02 23:21
0

Jag blir så förbannad över oärliga människor! Hur f*n står man ut med sig själv om hela tiden ska gå runt och bryta löften och bära sig åt!?

När vi hyrde möblerat i Bergen var alla möbler i samma skick som när vi flyttade in PLUS att Kalle så duktigt städade under badkaret (som inte ka gjorts på minst 2 år) som var heeelt svart och hade börjat mögla och PLUS att vi köpte grejer till köket som vi lämnade kvar.
Så vi lämnade lägenheten i nästan bättre skick än när vi flyttade in, ändå nästan ursäktar man sig själv för att man levt där…
Fattar verkligen inte hur folk bär sig åt!

Sajtvärd på Iller.ifokus

[chouwa]
2009-09-02 23:36
0

Herregud!
Det är helt makalöst hur vissa människor kan bete sig!
Sådant där får en ju verkligen att tappa tilliten till folk.
Hoppas att hon tar sitt förnuft till fånga och betalar för skadorna hon har ställt till med och ber ordentligt om ursäkt! (hoppas kan man ju)

Loveferrets
2009-09-02 23:59
0

Men vad är det för en hemsk gris, att hon inte skäms, förstår mycket väl att det är tufft för dig nu men se till att hon får ta konsekvenserna, så ge inte upp vännen, du borde kräva skadestånd oxå för psykiskt lidande. Vilken häxa o blanda in hennes far så fruktavärt fegt !!.. usch för oärligt folk..

Ceciliaolucifer
2009-09-03 00:26
0

Det tråkiga i det hela är att hon gömmer sig bakom sina föräldrar och kan inte ta tag i sina egna problem. Hon är dessutom ung och höggravid och flyttar hem till mamma för att hon inte har ngn ekonomi, för att "spara pengar" som hon sa.

Hon har varit så stökig och bökig och jag skulle ha sagt upp henne för länge sedan. Men jag ville ge henne en chans.

Under tiden som hon har hyrt har hon bytt nr minst 10 gånger så mig är nog inte den enda hon rymmer ifrån.

Tänk att pengar kan få en att må så dåligt?

Jag skulle också ta väl hand om ngn annans egendom. uscha :(

Loveferrets
2009-09-03 00:36
0

#8, Det är det verkligen dags att hon blir vuxen nu då om hon är gravid, hoppas att du får den ersättning du är värd o glöm inte att stå på dig hur jäkligt den än kan kännas. skänker dig massor av styrkekramar.

FerretCrow
2009-09-03 00:45
0

kan bara beklaga. det är synd att du är så snäll mot henne och ger chanser på chanser och dom ska hon sumpa hela tiden =(

Bogey
2009-09-03 01:33
0

Trist, men tyvärr finns det skitstövlar överallt och ibland där man minst anar det.

Hoppas det löser sig.