Siamesiska tvillingar
Hejsan!!!
Kolla in dom här 2, viste att människor kan få siamesiska tvillingar, men var inte 100 på att detta skedde i djurvärlden.

Shit man tror det inte är möjligt.. men tydligen är det de :D

shit det var lite collt att se att det kan komma upp i djurvärden med :)
Sånt finns väl en massa på naturhistoriska museet. Kalvar med 2 huvuden etc. Sånt tyckte jag var väldigt spännande när jag var liten.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#3# jag har sett kalar som har 3 framben och där dom har haft 3 ögon och sådant, men aldrig där djuret har haft 2 kroppar och 2 huvuden där båda kropparna har fungerat. Det är bara på männskliga siamesiska tvillingar jag har sett dom som har 2 kroppar och 2 huvuden, dom har då oftast suttit samman antingen på magen/bröstet eller så på ryggen/rumpan.
#3 Ja, stod där och spanade på dem jag med ;)
Något ställe, kanske akvarium?, hade en liten orm med två huvuden som levde. Så det händer där med, varför skulle det vara skillnad på djur och djur? (vilket vi i grund och botten är)
Paulina
#4 men om det kan bildas 2 huvuden på en kropp känns det för mig ganska logiskt att det även kan bildas 4 armar, 4 ben och en extra kropp. Det är ju faktiskt oftast det som sker när det bildas extra kroppsdelar- att det är en outvecklad tvilling, så klart tvillingen skulle kunna vara mer eller mindre utvecklad och ändå sitta ihop- alltså siamesisk tvilling om den var väl utvecklad.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Det är klart #5# att vi också är djur, dom värrsta som finns på vår planet anser jag, iallafall vissa av oss, eller hur??
#6 Exakt :)
#7 Jo, i många fall så kan det stämma, tyvärr.
Paulina