Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1618 ggr
Lenore
0

Illersele

Är det någon som vet var man kan hitta Ferplast JOGGING storlek Small? Antingen på nätet (från Sverige) eller i butik (jag bor i Skåne, Landskrona). Tycker den ser bra ut och skulle vilja köpa en men hittar bara den i stora storlekar. :/

sarae
0

jag har hittat den på zookompaniet i gbg och köpte en sån. tyvärr verkar den para passa en av mina pälsar. rikki härinne köpte oxå 2 st å den passade inte nån av hennes 7 pälsar. du kankse kan få köpa henne? för jag vet inte vart man kan hitta dem  på nätet

skrollan
0

vad är det för speceillt med det selet?

Lenore
0

Okej, men jag bor i Skåne så Gbg ligger alldeles för långt bort tyvärr. :( Men tack ändå.
Jag har inte heller hittat någon på nätet, bara stora. :/

Hmm. Man kanske kan be någon djuraffär beställa hem?

ViktorMarina
0

det är såna jag också vill ha! har jagat överallt efter dem..! Äntligen vet jag vad de heter iaf :P

Är de små i storlekarna, eller varför passade selen inte på era pälsar?

sarae
0

#3 eller så kan ju nån i gbg köpa en åt dig å skicka, eller så köper du en "begagnad"

Lenore
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 Den ser ut att sitta mycket bättre än dem "vanliga" selarna tycker jag. Sen är dem ganska fina också. :)

#4 Jag hade också glömt bort vad dem hette men letade runt lite på nätet, för jag visste att märket var Ferplast och jag hittade dem tillslut. Tråkigt abra att dem mest verkar finnas i storlek xl och som är blå.
Jag är ute efter en röd i Small.

#5 Jag ska först kolla med djuraffärer i närheten om dem kan beställa hem, men annars var det en bra idé att fråga nån om dem kan skicka en till mig. :)

sarae
0

#6 e du säker på att det e en small du ska ha? jag har tittat på dem å de som e small e verkligen pytte små., å de skuille nog inte ens passa på min tjej som e den minsta iller jag sett

Lenore
0

#7 Hmm. Då är det kanske M då? Får nog kolla upp det, för nu när jag tänker på det så har du säkert rätt. Har för mig att jag läste att S är för valpar, M för honor och L för hanar och XL för typ katter. Bra du sa det! :)

sarae
0

mm S såg ytte pytte små ut. men du borde kunna hitta måtten på selarna. annars kan jag ta å mäta min M sele sen

Lenore
0

Ja det löser sig nog. Men du har rätt, dem är nog för små.

AlbaStiffler
1

Jag tycker inte alls om de där selarna. Tyckte de satt konstigt och vart lixom obehagliga för illern att ha på sig. Men framför allt störde jag mig på spännana. Först sitter det ju ett kardborrband, sen ovanpå det knäpper man ett spänne. Det är alltid svårt att spänna kardborrandet och spännet lika hårt, vilket medför att spännen sitter slappt/konstigt. Tex spänner man kardborren hårdare, och då hänger spännet löst under magen,,, inte alls bra eller smidigt för illern.

Nä, vi föredrar enkla illerselar, utan sånt där nät.

Lenore
0

#11 Okej. Får kanske höra runt mer innan jag köper en sån. Annars får det bli dem "vanliga". Huvudsaken är ju att dem sitter ordentligt och inte känns obekväma för illern. 

Någon mer som har erfarenhet av dessa selar?

Lenore
0

*putt*

Satmaran
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller med Albastiffer. Selen finns här i malmö på Dog Fun Hundcenter och jag har fått packa upp och känna på dem.

Spännena är klumpiga och själva västen är för töjbar. Skulle inte lita på den en sekund med mina små Houdinis.

Jag gör egna personliga 8:an koppel till våra flickor. Tycker att de är både bättre och säkrare.

Bilden är lite mörk men hoppas ni kan se ändå.

ang3lica
0

Jag köpte en sådan till Busan, hon hatar den! Den är väldigt klumpig och spännet framme under halsen var jag tvungen att sy om för det hängde i backen.. Så den var inte tyvär inte populär. Synd..

Gramse
0

Jag köpte den siste på TEBA i höör för två månader sen .Den var röd.Mitt spänne sitter under halsen, inte under magen !!!!      Jag tycker den fungerar bra , men jag har eg inte så stor erfarenhet av att använda sele .Har haft problem att spänna de andra gamla, så jävlarna inte kunde dra sig igenom selen .Teba kan nog skaffa fram fler.Man ska nog inte knäppa upp karborren i runt halsen, utan bara dra den över ,och sen knäppa ihop låset.Eller som jag dra allt över huvudet och knäppa kardborren runt magen.Beror kanske på hur slank illern är om det ska passa bra.

Lenore
0

Okej. Tack för svaren! Låter som det mest är negativa kommentarer om den så jag köper nog en vanlig sele till tösen. :)

Nettan
0

Ior traskade rakt ut ur det selet. Det är Hagen som är bäst tycker jag.

Smurfina73
0

Jag har köpt en liknande men i blommigt tyg i en zoo butik här i Gävle.Märket är KARLIE Har testat flera selen men Grynet tar sej ur alla. Testade denna först i strlk Medium..men den var för stor..bytte till small..men tog ca 20 sekunder innan Grynet kom springande till mej utan sele..(den låg på köksgolvet). Fått höra dessa ska vara det bästa…men vad ska jag då testa så vi kan gå ut?

Xannadu
0

Det fanns ett sele som såg ut som en 8 förut som var väldigt populär o ganska omtyckt. Där det var en ändra em som gick i en 8 om illern försökte tränga sig ut spändes det runt den anndra delen och gjorde det obehagligt o då fortsatte den inte.

Vet ej om denna sele finns att få tag på längre men den var bra om man hade illrar som inte ville ha sele.

ViktorMarina
0

#19: Har du testat de "vanliga" hagenselarna till iller? Tycker de ska vara på gränsen till omöjliga att ta sig ur, iaf utan att man hinner märka nåt!

Smurfina73
0

#21 "Vanliga" vad är det?  Men kan lägga in att vi idag var ute en stund med henne i den häe selen som är som en nät väst. Kardborre och sen lås. Lyckades spänna aningen till..jag tror jag var lite för vek tidigare..fick tips om att jag tog för mycket hänsyn till allt löst skinn runt halsen. Blev lite hårdhäntare och jag hade en avlång studsboll ute i blåsten. Ska träna lite varje dag nu tills träffen om en vecka.

Gasoline
0

Nu när det 'är en sele tråd så vill jag passa på och fråga en grej. Om man vill ha ett "vanligt" sele, med två ringar och ett band emellan, hur långt brukar bandet vara då?  

Någon som vet?

ViktorMarina
0

#22: De här selarna menar jag.. har du testat en sån?

Lenore
0

Jag köpte joggingselen till Nintendo och hon verkar trivas ganska bra i den och hon kan inte krångla sig ur den. :) Fin är den också. :)

Bayliz
0

jag köpte en sån medium mätte och sydde om så den passa :) var rätt lätt .