Illerträff i Stockholm
Söndagen den 30/8
Kl 17:00
Vid Gröna Stugan, Sundbyberg
Alla utan illrar/med skabbfria illrar är välkomna!
Stället tänkte jag mej att Lötsjön, i Sundbyberg/Duvbo kunde vara perfekt. Mycket grönområde och bra möjlighet att kunna ställa upp en hage för att låta illrar springa i eller liknande.(Om någon äger en hage så skulle det vara toppen om ni kunde ta med den!)
Jag kan säkert fixa ihop lite bak så man kan bjuda på lite bullar beroendes på hur många vi blir.Man får själv ta med sej någon filt och något att dricka.
Finns det något intresse för att få ihop detta? Känner själv att det skulle kunna vara väldigt kul, då det finns många illerägare i Sthlms området.
Att ta sej till Lötsjön tar ca 20min från T-centralen om man åker kommunalt.
Först blåa pendeltåget mot Bålsta/Kungsängen till Sundbyberg (ca 8 min), sen buss 504 mot Stora Ursvik/506 mot Hallonbergen till hållplats Lötsjön (ca8min). Tar ungefär samma tid att åka med bil.
Om ni har problem att hitta så är det bara att kontakta mej på 070-172 45 74
Är det väldigt dåligt väder så flyttar vi fram denna träff.
Tyvärr bor vi väääldigt långt därifrån annars hade de varit trevligt, måste oxå tillägga vilken underbar bild du fått fram där hahaha..

Men tusan.. min enda upptagna helg i stort sett. Har träningsläger med handbollsbarnen. Fast, kanske, vi har inte bestämt när det slutar än.

Lötsjön var jag vid här i somras, killen har släktingar som bor där uppe på berget vid kyrka- jättefint verkligen. <-- OT. Vi kommer nog! :)

skulle verkligen vara jätte kul om vi kunde få ihop ett gäng :)
om folk vill så kan vi skjuta det till kl 18 om det blir lättare? desto senare desto bättre för mej om mina monster.

Jag ska se vad vi bestämmer om träningslägret men har jag möjlighet så kommer jag och sex är nog bättre än fem för min del i så fall.

Jag bor ju inte så långt från Stockholm (ca 1½ timme) men måste säga att det känns som en lite tokig tid. För min del hade det varit bättre om träffen var tidigare på dagen så man hade sluppit komma hem mitt i natten. Men jag hoppas ni som kommer får en supertrevlig dag och att ni klarar er från regn.

men om man har det tidgare så måste man stå ut med den hemska värmen. annars kör vi kl 17:00, och vi komme rju garanterat vara kvar ett tag, så dom som inte kan komma då kan bara dyka upp vart eftersom ;)

kan man grilla där?
ah vad synd det var just den helgen. då är det reptil mässa i kristianstad jag ska till :-/
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Vi hade ju eventuellt kunnat ta oss upp till Stockholm över dagen men inte när träffen hålls så sent :-(

vissa anser attd et är för sent, och andra för tidigt…..
nu kompremissar vi fram en tid som passar de flesta. när ska träffen börja? ska vi flytta det till kl 15? så kan alla dyka upp vart eftersom sen….
Åhå, jag är sugen :)

missade att svara tidigare…. det går tyvärr inte att grilla där vad jag vet…

träffen börjar kl 15:00. jag kommer finnas där nere ett bra tag, så dom som vill dyka upp senare är väldigt välkomna. :)
om åsa eller någon Medarbetare vill vara jätte gullig och ändra tiden i första inlägget så blir jag jätte glad :)

Meee så tidigt. Vi räknar med att sluta lägret klockan fyra så vi hinner tidigast till halv sex, är ute vid ågesta. Är det någon kvar då månntro?

kanske kan komma då :) hur tar man sig dit och vägbeskrivning, finns det?

#15 jag är nog kvar då. planerar att ta med någon smörgås och flera cigg paket. så jag kan sitta många timmar. :P

#16 hur man tar sej dit står i första inlägget. kommer du med bil så kan jag nästan rekommendera att dyka upp tidigare och ställa bilen vid mej. då jag inte alls vet hur det ser ut med parkering där nere. är nog väldigt ont om det. men jag ska försöka kolla upp det i veckan.

#17 Ok.. är vi inte där strax efter halv sex så kommer vi inte alls. Regnar det så kommer vi absolut inte=) SÅ du inte stannar i onödan tänkte jag.

haha, regnar det så är nog inte jag där heller :P
men spara mitt nr (070 172 45 74) så är dte ju bara att du hör av dej när ni blir klara, så kan du kolla om jag/vi är kvar :)

#18 tack :) får se om vi kommer.

ber sajtvärd/medhjälpare igen att ändra i huvudinlägget att det börjar kl 15:00, ej 17:00.
tack på förhand!

Jag rtor nog jag får inse mina begränsningar och inse att jag inte kommer orka dyka upp efter två heldagar med ett gäng tokiga tioåringar.

#23 det är klart att du gör!
kan vara gansk avslappnande att bara sitta ute i det fina vädret med pälsarna….
kollade för övrigt nyss på smhi, det ska vara fint väder och ca 18grader på söndag.

synd att vi inte var flera idag. vädret var fint, blåste däremot lite kallt.
Hur många blev ni? :)

det var mina djur, och sen så dök Lillie upp med sina ägare. verkar som om att alla missade att det var idag. hade iaf 2 kompisar till som skulel dyka upp. den ena hamnade på tatuerings mässan, och den andra låg hemma och sov.
#27 Tråkigt att det inte kom fler. Jag hade gärna tittat förbi om det inte hade varit för jobbet. suck

Jag slocknade när jag kom hem igår eftermiddag, en hel helg med barn är jobbigt=p