2:a dagen på Sundspärlan
Hejsan alla igen!!!
Så var då 2:a dagen på HBG:s kaninutsällning på Sundspärla klar för i år, Där var många folk idag också som var intresserade och frågade mycket om hur det är att ha iller som husdjur. Man frågade också om vad dom åt, och man hade dom lösa och om man kunde ta ut dom i naturen. Jag svarde på allas frågor, och visade människorna att man kan gå med sin iller i koppel precis som man gör med katt eller hund även om koppel till iller ser lite annorlunda ut till illern om man jämnför med hur hundes ser ut. Talde också om BARF-mat och om vad detta var för något, och vad det innebar att ge denna maten. Vissa av dom tyckte att denna mat verkade vara det bästa för illern, medan andra rynkade på nosen och sa det skulle dom aldrig kunna ge sin iller om dom köpte en.
Vi blev också preleminärt inbjudna till Hässloholm kaninförening (tror jag han sa) i slutet av oktober när dom ska ha svenska mästerskapen i kaninhoppning och då ska SSV (sydsvenska smådjursvänner) ha en utsällning där för råttor och andra smådjur (tror att även marsvin, hamster, möss och liknande smådjur får vara med). Jag kommer med mer info så fort jag vet mera.
På fotot är det 2 Degusar som ligger och sover i sin bur
Christel.
Sitta vacket gjorde den här lilla valpen idag. Fick reda på att han är född i Danmark men har hel amerikanska föräldrar, så ägaren tror att han kommer att bli stor som vuxen.
Detta fotot var det sista för denna gången, men jag ska väl dit igen till nästa sommar, får då ta nya foto kanske med lite andra motiv.