Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 536 ggr
sarae
0

Blocket annons igen!

Thyne
0

Usch, så tråkigt att se så unga illrar som måste omplaceras :(

Abstinens
0

Håller helt med. Synd att folk verkligen inte tänker ett dugg innan de skafafr en iller. Nu är ju inte jag nån erfaren illerägare som har haft iller jättelänge, men jag gick igenom och funderade en hel del innan vi skaffde timon.

Thyne
0

Precis. Man kan egentligen omöjligt veta hur det egentligen står still, något drastiskt kanske hände. Men den första tanken är ju såklart att de inte har tänkt igenom det ordentligt, och gett sej ut på för djupt vatten. Men som sagt, man vet ju inte.

Abstinens
0

Nej, det är sant, men vet ju inte i detta fall, men oftast så brukar det ju vara folk som tittar på en bild, tänker ååh, vilken söt. Läser lite och förstår (förhoppningsvis), detta är inget burdjur och lite om vad den äter för något. Funderar på att man resonerar ungefär "den går på låda, den äter högklassigt kattfoder, då lär det ju vara som en liten katt". Men svårt att veta hur folk tänker då man inte tänkte så själv. Man ska kanske inte yttra sig för mycket. Men spekulera kan man alltid göra

Thyne
0

Exakt. Så jag tänkte. Jag vill inte döma någon, men det är lätt hänt.

Faxlin
0

Någon som ringt på henne?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

En vän till mig har ringt, och jag var i andr änden och lyssnade….Kände att vi behövde kolla upp om det var illern vi misstänkte, och visst var det det….verkar som hon haft 2 hem senaste 2 månaderna

Smex
0

tyckte ägaren låta så bra som illerägare men det blev andra familje förhållande. Tyckte det låt bra att hon verkligen ville att illern skulle till rätt person. Som sagt, tyckte hon var en av dom bättre iller säljare än vad jag har läst om förut.

Men det var ju tråkigt att hon skulle säljas en gång till efter ha haft två hem förutom uppfödaren.

Faxlin
0

#7: Har hon ingen uppfödare med ansvar bakom sig då? Någon man kan kontakta och tipsa om att dens valp är utsatt på blocket. kan ju faktiskt vara så att uppfödaren inte vet om det. ;-)

Audiatur et altera pars

JossanH
0

#7 så sorgligt att vissa djur alltid får flytta runt som om dom vore en leksak!

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

#9 hon kommer från en djuraffär som i sin tur får sina illrar från en oseriös mindre farmare….så inte mycket att hämta där….och hon kostade INTE 2000 kr i inköp

Missy
0

Hm.. det var inte barbror med 6 tår väl?

sarae
0

mmm jo jag misstänkte det…men jag har för mig att det var ab0o här på forumet som hade henne å hon har väl kvar henne?

Hursom helst så har även den här illern 6 tår, och finns uppe i umeå, så det verkar vara från samma ställe som ab0Os barbro….om det nu inte e samma barbro ;)

Missy
0

Ok anledningen till att jag undrade var just eftersom jag läste på ab0o sida att hennes uppfödare numera hade barbro och just pga inavlen inte skulle sälja henne igen . ab0o kan inte du komentera detta så det inte känns som inte du är med i diskussionen, var det inte så eller har jag missförstått? Förstår att det inte är du som omplacerar henne i så fall men om det är din föredetta iller kanske du vill veta att hon håller på att omplaceras igen.

sarae
0

Yup…ja det kan vara så det ligger till! Men har Ab0o blivit utan iler nu :( vet att hon så gärna ville ha en hane?

En vän till mig ringde nämligen på anonsen och fick då reda på att hon hade 6 tår, att de haft henne en månad å köpt henne från djuraffär för  1500, nu har de blivit allergiska å kan inte ha kvar henne….han bad henne informera eventuella köpare om hennes defekt, och att informera dem om att hon måste kastreras då hon inte är lämplig för avel.

Faxlin
0

#15: Hon har sin Sune nu ju;-)

Audiatur et altera pars

ViktorMarina
0

ååh, jag mår så dåligt för den här illern.. jag vill att hon ska komma till ett bra hem :(

Madde
0

Vi får hålla tummarna att tösen hamnar hos någon som hon får stanna hos

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Robinsnel
0

Jag skickade ett argt mail till henne.. :D fick tom svar o allt..

Robinsnel
0

o nu är annonsen borta! undrar vad som hände..

sarae
0

#19 har du lust att dela med dig? Vill veta om du fick samma svar som vi

ViktorMarina
0

nej, aahhh, är den borta?! Jag vill veta hur det går ju!

Robinsnel
0

Jag skrev:

usch det är så ledsamt att se annonser som denna

på blocket. Blir alltid lika besviken. Det blir

alltså hennes 3-4 hem? Verkar vara en mkt seriös

uppfödare… :( Samma gäller dig. Sätter du din

hund i bur också? Du kanske skulle omplacera den

på samma sätt då.. med bur o allt.. kanske du

kan få ut en 10 000?

hon svarade att hon inte är buriller utan bara är i den på natten och när de inte är hemma… det visste jag och tycker fortfarande barbro var bur-iller.. Hon tyckte också att jag ska skaffa mig ett liv.. Men det var allt hon svarade.. Jag svarade lite kort och sa typ att hennes annons och vad jag vet är tillräckligt för mig att reagera. Ang. liv skrev jag att jag lägger upp min tid precis så som jag vill ha det, typ.

ab0o
0

åh, jag sitter nästan i tårar just nu.. samtidigt som jag är skit-förbannad på den där *piiiiiiip* "uppfödaren"!!!!

- Jag lämnade ju tillbaka barbro, eftersom de var en inavlad kull, o hon hade 6tår. "uppfödaren" sa att han skulle behålla henne, bygga ett stor o trevligt rum i en värmeisolerad ladugård. Jag skulle få komma o hälsa på med min nuvarande iller Sune. o allt var ju frid o fröjd..  Han äger en Djuraffär i umeå, o tydligen så sålde han henne där då, ush! jag blir så ledsen på människor som ska hålla på o ljuga en rätt upp i ansiktet.

Jag menar, de var ju min lilla babban.. o nu är hon spårlös Gråter 

Någon som vet något mer?!

Faxlin
0

#24: Ledsen att behöva säga att jag inte har den blekaste aning om vart hon är. Men kom att tänka på att de som mailat tjejen med annonsen kanske har mailadressen kvar.
då kan du ju skriva ett snällt mail som förra gare och säga att du vill veta vad som hänt med henne och höra vart hon är.

Hoppas du hittar på henne igen.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

ab0o
0

:/ jaa, jag vill verkligen veta vart hon är! ush, jag har dåligt samvete nu ju.. men litade ju på "uppfödaren" när han sa att hon skulle få de bra hos honom!

Faxlin
0

#26: Har du testat att kontakta uppfödaren då?
Fast det är klart, han vet väl inget mer då hon hamnade på Blocket sedan.

Audiatur et altera pars

ab0o
0

nä de har jag inte, inte angående detta. o han svarar då aldrig annars när man ringer till honom! Skrikandes