Iller iFokus

Iller

Etikettin-memorian
Läst 2287 ggr
Lenore
0

Godnatt Grumme

På torsdag är det dax att säga farväl till vår älskade Grumme bara åtta månader efter sin bror. Vi är helt förkrossade och vill verkligen inte genomgå ännu en förlust men han har börjat tackla av nu de senaste dagarna och det vore egoistiskt av oss att hålla honom kvar. Han orkar inte promenera, han blir illamående direkt (han har insulinom) och orkar mer eller mindre bara ta sig till och från matskålen, lådan och sovplatsen. Att busa med Nintendo som han älskade innan är det inte tal om.
Denna gången har vi iaf några dagar på oss att ta förväl och skämma bort med extra mycket gos och kel, det hade vi ju inte med hans bror. Godsaker i massor kommer han också att få, hans älskade vetegroddsolja kommer vi att vara väldigt generösa med.
Usch, det kommer bli så tomt här och vi kommer att sakna honom så mycket. Tårarna bara rinner. Stackars Nintendo kommer säkert också sakna sin lekkamrat, henne får vi ge extra mycket uppmärksamhet när han är borta för då kommer hon att vara den enda illern kvar.
Åh, Grumme vi älskar dig så och kommer aldrig glömma dig och dina tokiga påhitt.

Skänk gärna Grumme en tanke på torsdag kl 17.40. Gråter

FerretCrow
0

beklagar verkligen =(

Satmaran
0

Stackars Grumme som inte kan vara med och leka längre :(

Det är svåra beslut att ta, men är det dax att gå, så måste vi vara starka nog att ta förväl av våra små vänner.

Tänker på er och goa Nintendo som nu blir ensam.

Stora kramar från alla oss.

Lenore
0

Tack så mycket.

#2 Usch ja. Det är mycket ångest över att Nintendo kommer att bli ensam nu när Grumme inte kommer att vara kvar längre.
Vi hade planerat att skaffa katt efter flytten till Lund och jag hoppas att hon då kommer att bli vän med katterna så hon får någon på fyra ben att leka med. Vi människor kan ju inte hänga med i alla vilda illerlekarna men det kanske en katt kan.

Satmaran
0

En kattunge kan nog funka som surrogatkompis ;)

Jag har själv inte så bra erfarenheter av katt och iller, men tror att det kan funka bra om man får kissen som unge och den vänjer sig redan från början. Hoppas verkligen att det ska funka för er :)

Ska tänka på Grumme och er på torsdag.

TröstkramisarGråter

Faxlin
0

Kommer skänka er mer än en tanke på torsdag. Och tiden innan med. Starktav er att sätta Grumme i första rummet och ta det tunga beslutet nu då det är dags.
Det är tungt att behöva ta bort de man älskar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

elinn
0

Usch så hemskt =(

Jag fasar verkligen för den dag jag själv måste ta farväl av någon av mina.

Beklagar verkligen!

becka89
0

Förstår att det är jobbigt att ta det jobbiga beslutet, Tog själv det beslutet förra måndagen åt min hund =(

Aviendha
0

Beklagar verkligen! Vilka tunga, men ack så viktiga beslut vi tvingas ta för våra älskade.

Sara
0

Beklagar!

Sara

[chouwa]
0

Beklagar hemskt mycket.
Tänk att det blir aldrig lättare att mista våra vänner.
Tänker på er på Torsdag och sänder er all styrka jag har!

Saga85
0

Jag ska skicka lite extra tankar åt er på torsdag Kyss

Skönt att ni iaf får ett par dagar att skämma bort honom.

Loveferrets
0

Beklagar verkligen, fick ta detsamma beslut för ett par mån sen, det är bland de värsta som finns.

Madde
0

Beklagar det hela och ska tänka på er på torsdag.  Gråter

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Ceciliaolucifer
0

Beklagar så :(

Men det måste ändå kännas bra att själv kunna ta det här beslutet så att man får ett värdigt avslut. Insulinom är en hemsk sjukdom som tog min Tigern på 3 månader och det kan gå ruskigt fort.

Ta tillvara på den här tiden ni har kvar tillsammans och jag måste säga att det är starkt gjort av er att se till Grummes bästa.

Kramar /Cecilia & alla fyrbenta

Lenore
0

Tack för alla fina kommentarer.

Idag är alltså dagen som jag inte ville skulle komma. Usch, tårarna vill inte sluta rinna. Gråter

Aviendha
0

*kramar om*

Loveferrets
0

#15, kramar om dig jag med..hoppas du har folk omkring dig som du kan ringa o prata med.

JossanH
0

Det bästa är ju att upptäcka insulinomen i ett tidigt skede så man kan behandla fort. Upptäcks det sent kan det fort från diagnosen tills illern inte orkar mer…
Jag sitter en liknande situation med Dexter som har haft diagnosen sedan i julas, men märker att han börjar trappa av.. :(
Det är ett tugnt beslut och det svåra är att inte vara självisk och det tycker jag inte du har varit. Så fort man märker att de inte längre orkar med det som har satt guldkant på tillvaron (promenader tex) så får man sätta sitt eget intresse åt sidan.. Starkt gjort!

Jag lider med er och att förlora en vän är tungt, kan inte föreställa mig hur det känns att mista två… :(

Sajtvärd på Iller.ifokus

Catti
0

Ojoj :( Mitt hjärta bara brister.

(Jag hade Grumme hans 3 första år och även hans storebror fanns hos oss i 2år)

Jag förstår verkligen att det var ett jobbigt beslut att fatta, men han får frid och träffa sin "brother in crime" igen :)

Många kramar familjen Yeow!

Lenore
0

Nu finns Grumme inte med oss längre. Tårarna har runnit hela dagen. Gråter

EllaBlue
0

Beklagar verkligen..Vila i frid Grumme

mandariiin
0

Gråter

UlrikaD
0

Beklagar verkligen. Och två stycken på så kort tid, kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas.Rynkar på näsan

Smex
0

såg först nu att fina Grumme är borta. Blir så ledsen, men det var nog bäst så.

Satmaran
0

Vi tänker på er Gråter.