Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 579 ggr
[QueenTizzan]
0

Dålig(a) lärare :(

http://www.nogg.se/queentizzan

läs min blogg vad som hände min son idag.
Är så besviken.

Abstinens
0

Men fy fan! Vilka jävla puckon det finns till lärare. Hoppas hon får riktigt med skäll utav rektorn och verkligen får säga förlåt till lille Jonte.

Men tyvärr så är skolan jävligt dålig på att få saker att hända. saker och ting kommer aldrig speciellt långt. Inte på lågstadieskoler iaf.

anetka
0

Men herregud! Pojken är ju bara åtta, klart att han måste få gå på toa när han behöver det! Egentligen borde man inte få sätta upp såna regler överhuvudtaget för nån människa, oavsett ålder. Behov är behov o det är inte så lätta att kontrollera. Jag förstår att du är irriterad!

Robinsnel
0

Ja FY FAAN! Den jävla läraren borde nästan tvingas o pinka ner sig offentligt… nej såna straff är ju verkligen inte bra, men det skulle behöva anmälas!

Illern
0

hmmmmm japp idiot till lärare….. punkt slut….

Nettan
0

Då kan jag berätta om våran dåliga lärare. Min 7-åriga dotter blev hemskickad från skolan för att hon var tjurig.
Hon hade blivit bortskjutsad från sin "första plats" i kön in i klassrummet. Det kan låta som en liten bagatell att bli sur för, men alla kan nog minnas hur det kändes att få utmärka sig genom att stå först i diverse led.
Hon skulle få ställa sig sist i ledet och blev så arg att hon inte kunde hantera det. Hon gick ut i kapprummet och satte sig. Jag har ju uppfostrat henne att det är bättre att gå iväg om man blir rejält arg än att säga dumma saker eller slåss.
Där satt hon nu, tjurig som få, och vägrade att prata med läraren. Då fick hon gå hem. De kunde inte "nå fram" till henne.

I Sverige har vi skolplikt, alla barn SKA gå i skolan och alla barn har RÄTT till att gå i skolan. Men min dotter blir hemskickad för att hon var tjurig. Det går alltid att lirka med en 7-åring så de säger vad som är fel.

Tänk om det hade hänt något allvarligt. Tänk om en äckel-päckel pedofil hade antastat henne på rasten och att hon skulle ha reagerat med att stänga världen utanför med ilska. De skickade hem henne utan att veta vad som gjort henne så arg.

Jag kontaktade rektorn men hon stod på lärarens sida. Läraren hävdar att hon ringde hem till oss och att min make hade sagt "skicka hem henne ni".
Jag ifrågasatte hur sjutton jag skulle lösa sådana här problem. Min make jobbar natt. Jag var i Uppsala hela dagen och kunde inte komma hem (var med min moster på sjukhuset för operation).
När våran dotter blir hemskickad kl 11 på förmiddagen istället för att bli hämtad av mig kl 16 ställer det till med problem. Maken fick inte sova inför nästa nattskift. Han kunde därför inte jobba. Hur löser man det? Ringer man försäkringskassan om "vård av barn"? För vad? Tjurigt barn? 

Behöver jag säga att rektorn inte hade svar på det. Det hela slutade med att vi inte fick någon hjälp alls. Min dotters fröken har än i dag inte pratat med Ebba om vad som hände. Hon vet alltså inte vad som gjorde Ebba så upprörd. Gräsligt dåligt engagemang.

Jag kan tycka att om inte lärare ser till barnens bästa. Så som att få gå på toaletten när de behöver/måste eller ta hand om ett barn som är så ledset/argt att det inte kan uttrycka sig, inte ska vara lärare. Vilken jäkla skolsystem vi har som inte tar hand om barnen!

Faxlin
0

Fy sjutton vad dåligt gjort av läraren. Blir alldeles vansinnig bara av att läsa detta.
Jag har haft min beskärda del av dåliga lärare till barnen. Nuför tiden är det ingen lärare eller rektor som gör något mot mina barn utan att prata med mig FÖRST.
De diskuterar allt med mig. Stenhårt, men vad jag fått kämpa för det.
Att ha ådana kiss regler tror jag är olagligt inom skolan faktiskt.

Jag är just nu oerhört glad över att mina barn har de lärare de har. Som en motpol till era erfarenheter.
Fick jättebra uppbackning när mitt barn försökte ta livet av sig i förrigår på skoltid.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Theres
0

Ta livet av sig? Förvånad

golf.ifokus.se

Faxlin
0

Ja ta livet av sig. Gråter
Har pmat dig.

Audiatur et altera pars

Theres
0

jo, jag vet, nu skriver jag om detta på 3 ställen :S

golf.ifokus.se

UlrikaD
0

Jag trodde att jag hade läst fel!!!!!!!

Theres
0

blä, jag med, sen hittade jag till insidan.ifokus…nej :(

golf.ifokus.se

Faxlin
0

#10: Tyvärr inte.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Fast åter till tråden. Det jag försökte belysa var att det även finns jättebra lärare och skolor. Det gäller bara att hitta dem.

Audiatur et altera pars

Theres
0

jag hade en jättebra lärare i årskurs 4-6, Posse :P

golf.ifokus.se

Faxlin
0

#14: Har du haft någon dålig då?

Jag kommer än i dag ihåg en vikarie vi hade i trean. Hon var riktigt hemsk och jag kommer till och med ihåg både för och efternamn på henne. ;-)

Audiatur et altera pars

Theres
0

årskurs 1-3 hade vi väl en hyffs fröken, men när man hälsade på henne när jag gick i fyran sa hon bara "hmmm" (?) gör man så mot sina gamla elever?

i år 7-9 hade jag 2 lärare, de var väl hyffs, men vi bestämde oss för att hata dem (teenagers ;))

och i gymnasiet hade jag bra lärare med, förutom nån engelskalärare som bestämde sig för att jag bara skulle ha G i engelska A+B…grrr
hade en annan engelskalärare i engelska C, fick nästan MVG då (?) mohahaha

och sen är gymnasielärare rätt tråkiga och gråa med… förutom willi(tyska+svensklärare) fast jag brukade somna på hans lektioner, men när han var rolig, då var han rolig :P

men ingen slår Posse :P

golf.ifokus.se

Ferret.YinniZ
0

Förvånad Jag kan inte sluta gapa! Hur i hela friden kan man göra så?!
Jag hade en jätte bra lärare när jag gick 1-5. han var så rolig och snäll. men sen när jag gick i 7-8 såg jag kan full på stan. allting blev helt upp och ned! hade en helt annan bild av honom och blev faktiskt besviken! men jag visste att hans fru hade lämnat honom, men i alla fall:P
   7-9 var alla lärare HELT olika:P
Nu på gymnasiet älskar jag de mesta av lärarna och det går bättre än i högstadiet=)

Att neka någon att gå på toaletten båste ju vara ett allvarligt fel:S
Tycker dock att det är bra att rektorn tar till sig det ni säger och tror på det barnet har sagt å så. Det är många gånger som lärare och andra vuxna tror mer på de vuxna än på barnen. vilket gör mi riktigt arg!

myriis
0

Jag går i sexan och en av mina "klasskamrater" har en speciall lärare (Han har ADHD) Läraren, som jag kallar "Kalle" (Han heter inte Kalle) jobbar i vår klass tillsammans med vår riktiga lärare.

Han är helt jäkla hemsk! Han svär, han låter barn slå varann, han skriker åt alla, han säger alltid vad han tycker. Visst det är väl bra, men hur kul är det när han säger "Fyfan vad ful! Gör en ny för i helvete!"

Vi har tagit upp en del med rektorn då han sagt att en kille måste haft "psykiska problem" och han fällde en tjej så hon ramlade i vattenpölen. Båda dessa gick alltså i sexan. Rektor säger bara "Jag ska prata med Kalle" Men vad händer då?`Precis, ingenting!

Dem enda som tror på oss är två lärare som jobbar på skolans fridtis..

klarsferrets
0

Jag kan bara beklaga att kommunens skolor inte alls är bra överhuvud taget.

Jag har hafft 1 ien statlig skola och det var mycket bättre än dom två andra som gick i en kommunal skola .

Dels så är klasserna för stora för en en lärare gent i mot statlig där dom är högst 10 elever men då har dom oxå oftast upp till 4 assistentersom hjälper till.

Jag har hafft under dom 9 åren som Emelie gått i kommunal skola många lååååånga disutioner om den komunala skolan och bråkat mycket med skol nämden det är mycket fajt o hårda ord men jag har i alla fall fått rätt till sist .

Det jag menar är att den komunala skolan är för stor och lärarna har inte tid till att lära ut som dom ska.

Samt att lärarna inte bryr sig alls om eleverna dom får ju sin lön i alla fall SAmt att det är svårt att övertyga en räktorn att du har rätt.

Det enda som då finns kvar att göra är att skriva till skol styrelsen tåkigt men sant.

domiino
0

den komunala skolan är på väg att braka åt H''vete…Min bästis Malin har diabetes och ärför så måste hon ibland sticka iväg och köpa en liten godis bit eller något annat sött. och skulle hon bli kissenödig så kan hon ju inte hålla sig. Men när vi gick i högstadiet tillsammans så kvittade det vilka problem man hade, man fick inte gå på toan på lektionerna. Även efter det att hennes föräldrar, min mamma OCH två lärare på skolan som var jätte snälla hade pratat med rektorn omm förbudet så gick det inte. Och när hon gick ner i blodsockret så hette det att hon fick skyylla sig själv om hon inte hade något i väskan för man får inte lämna klassrummet under lektionstid, dessutom om hon nu hade haft något i väskan för hennes blodsocker så fick hon ju inte äta det heller efftersom det är matförbud i klassrummen..Men med lite fantasi, några NO böcker och med hjälp av hela klassen så fick hon i sig lite sött under lektionen i alla fall.. så vad är det dom säger, United we Stand!