OT Tips för julklappar!
Jag undrar om de är någon här inne som har nå tipps på bra julklappar till svärmor och svärfar??!! Jag tycker att det är så ootroligt svårt att komma på nått!! Kanske ni har köpt något eller vet vad ni ska köpa eller bara ha något tipps så får ni gärna dela med er av det här!!

Oj, nope, jag och sebbe delar på presenter till hans föräldrar och mina föräldrar och på det sättet löser det sig. Du kan inte prata med din pojkvän och höra om ni kan göra likadant.

Jo men vi gör oxså så men varken jag eller han kan komma på vad vi ska köpa!!

Hrmm, okej, då vart det ju lite svårare. Vi har ju faktiskt inte köpt nåt ännu, men funderar på ett knivsett till sebbes mamma, hon önskade sig tydligen det. Min mamma ska nog få nån skiva och ev nån bok, pappa får nog n sån där usb-koppvärmare, med tanke på att han är fast vid datorn ämt, och sebbes pappa vet vi inte ännu. Men vi kommer på nåt..

oki. Ja det är verkligen inte lätt med julkappar. och de känns ju som att det börjar bli lite kris!!
kanske en ljudbok? herman lindquists nya kanske? Eller hans nya bok? Populärt hos mina föräldrar i alla fall!

Ja…just ja där sa du något. Svärmor gillar ljudböcker. Men vem är Herman Lindguist??
Han ä faktiskt grym! Skriver främst om sveriges historia…men även om t.ex Napoleon…låter trist men han skriver faktiskt skit bra! även mycket humorr och intressant fakta! Han har även skrivit mer humor böcker om frankrike…super roliga! Vi bodde granne med honom i frankrike å jag hade hans fru som svenska lärare även hon är författare…. Så jag har vuxit upp med hans böcker, och kan verkligen rekomendera dem, särskilt för lite äldre personer! hans nya heter nått med sveriges drottningar…
http://www.panorstedt.se/templates/common/Author.aspx?id=16475&q_context=Norstedts
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/avd/0,4050,1038_0,00.html

ett pussel, beställ ett från fujidirekt.se och sen får de pussla ihop någon fin bild på er =) eller på sig själva :P
golf.ifokus.se
Som arkeologistuderande måste jag bara påpeka att Hermans böcker inte alltid (ganska ofta) är riktigt trovärdiga… Faktan är inte alltid så bra…. Men de är ju bra underhållning! :)
Jag har själv pysslat ihop lite julklappar (fattig student…) bla. tovat julgranskulor och sytt på pärlor! Jättebra!
Sällskapsspel kanske kan vara ett tips annars?
Eller en optisk mus i form av en rallybil! Det vore cool :P
#9 ja han e ju ingen historie proffessor, men hur ofta sätter man sig och mysläser en historie bok? Jag tycker hans böcker är både underhållande, och att de dessutom handlar om historia är ju ett plus…klart att allt inte är 100% fakta, men mycket av det han skriver är snnig och det ligger en hel del sanning i det…men så klart inte allt.. ;)

villka bra tips ni kommer med. det dät med pussel har jag oxså funderat på. vi får väll se vad det blir. kanske ett sällskaps spel. de är ju praktiskt då kan man slå ihop två pressenter i en. (y)
Hmm nu hittade jag ju denna tråden :) Nu är nästan alla klappar köpta MEN vi vet inte vad vi ska köpa åt Joels farmor *sucka* jag kan verkligen inte komma på ngt…inga prydnader o sådant för det har hon i överflöd. Vad köper man åt någon som är 80 år och inte vill ha någonting? hehe :)

13# ja du det är inte lätt. Jag och pojkvännen hade samma problem med hans mormor så då köpte vi ett par mysiga tofflor!! tofflor kan man aldrig få för mycket av (hoppas jag) =)

Emoflickan; Man köper en prenumeration på en veckotidning. Tänk dig 10 veckor med Allas för en gammal dam. Ljuvligt.
Nettan, det var faktiskt inte en så dålig idé! får diskutera det med Joel :)

Till min farmor ska jag köpa mat. Det finns en laxbutik i halmstad med jättegoda grejer. Så jag tänkte åka förbi där och handla lite godsaker och ge dem! Det brukar uppskattas!
Köp en rolig dvd-box! Min pappa fick en Hasse och Tage- box och det var jätteuppskattat. Finns ju även med Monty Python och Jönssonligan t.ex. Jättekul med boxar jue!
#13 Till någon som är 80 är böcker (ljudböcker också), pussel eller varför inte en skön mysig och snygg sjal bra :) Kan man ha att mysa i framför tv:n. Min farmor har gillat den sjalen vi köpte till henne jättemycket. Lyxig mörk kvalitetschoklad är annars ett bra tips. Om hon gillar att lyxa till det lite ;) Det får man göra när man är 80!