Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 1377 ggr
sarae
0

Nutrical

Har någon testat Nutrical till sina illrar? Tydligen så är det energi tillskott för hund å katt….som kan användas till avmagrade, sjuka djur etc….Det är högkonscentrerd näring som även ska fungera aptit stimulerande

http://www.pwss.nu/product.php?productid=1248&cat=86&page=1

Låter bra, …vet att det används till iller i Usa…

Faxlin
0

Har aldrig testat det. Hoppas någon annan har.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nettan
0

Jag vet en som har testat det till illrar. Hon rekommenderade det starkt när Nala var sjuk. Det är väldigt effektivt även till illrar.

hannis
0

Jag har testat. Men i lite fel syfte för att besvara din fråga. Jag testade att ge Indra det när hon var som sämst i somras, och lurade även ner penicillin i det. Innan jag gjorde det tyckte hon det var ganska gott, men nu vägrar hon totalt. Jag vet som sagt inte hur effektivt det är annars.

sarae
0

haha….hon litar inte på att matte inte pillar dit fler tabletter eller? hihihi

Är det något man kan andra för att få upp vikten, på i övrigt friska illrar?

Nettan
0

Jag tror inte att man ska använda det i annat fall än nödfall.

Om man ger en fullt frisk iller nutrical som innehåller mycket kalorier och näring så gör man ju dem mätt. Då äter de mindre torrfoder. Jag har fått för mig att det fungerar så. Om du däremot har en sjuk iller som behöver näring snabbt och i mindre mängder eftersom den kanske inte orkar äta så är nutrical effektivt.

Jag kan ha fel, men det är så jag tänker. Vill man att friska illrar ska gå upp i vikt så kanske man får ge en matsked laktosfri grädde varje kväll. Det påverkar ju inte aptiten för övrigt.

sarae
0

#5 tack Nettan! ja det låter ju vettigt! ;) Inte för att mina behöver gå upp just nu (badbolls varning) men det kan vara intressant att veta ;)

Robinsnel
0

Vad jag hört är den näringspastan de har på hagsätra jättebra, för alla illrar. Den fungerar så att den höjer aptiten och illern äter mer. Har inte provat den själv dock.

emoflickan
0

#7, den är jättebra, Albin brukar få sån lite då o då. och han ser jättefin ut nu och har lagt på sig lite vintervikt trots att han e sjuk. Och aptiten är det inget fel på :) den är pastan smaaaaskig hehe

Robinsnel
0

Tror nämligen de är ganska lika varandra..

Nettan
0

Aha, då har jag fått det fel i huvudet. Då kanske jag borde införskaffa den åt lilla Trixie. Hon är ju så smal och liten.