Lilla Napoleon :)
Det är inte lätt att fota den här lilla killen! Jag har aldrig stött på ngn som har så mkt energi som drutten har, och tur är väl det att han har 4 st andra att leka med ;)

Fy fasen så söt han var 
iFokus krånglar med bilderna, så tyvärr blir det en annan gång :)
Åh, vilken näpen liten sötnos! Synd med krångel, vill ju se mer :)
Det går alltså bra med de andra? Kul! Vet ju vilka duster ni haft med gängen :S
Paulina

Han är ju en sån Snuffe-kopia så det är löjligt ju.
Tror det är lättare med de här "leksaks-illrarna" att bli accepterade. De andra illrarna fattar nog inte riktigt vad det är egentligen. Snuffe blir ju också accepterad av precid vem och vad som helst.

Men herrejösses en sån söt kille :o))
Väntar otåligt på fler bilder *ler*
Ja vilken skönhet, tror jag får byta ut tangenbordet än en gång.

Ferretgirl. Varför lägger du alltid upp bilder på dina illrar i trådar där folk vill visa upp sina? Bara en undran.

och… väldigt söt iller du fått hem cilla

vad roligt att få se bilder på denna sötnos igen =)

Vilken liten sötis du har fått hem Cecilia.
#8# ville bara visa likheten, är det nått fel i det nu också?????

Han var verkligen en söting =)
Lilla Napoleon tackar och bockar och delar gärna med sig av lite förädlat kött till vänliga kompisar, någon som vill ha en bit? ;)
Den här är lite söt :) Man måste nog klicka på den för att se hela ordentligt :)
Beautiful!
Men kära nån , han blir ju vackrare ju fler bilder de blir hehehe,, underbart härligt sööööööööööööööööööt, hur får man en sån godbit ? Hoppas det inte är en dum fråga men e han viltfärgad eller heter de nått annat ?

En sån är lätt att skaffa själv. Man betalar en väldans massa pengar, sätter sig på ett flygplan och åker och hämtar.
Tyvärr verkar man aldrig få avdrag för dövheten.
Cilla: Nu börjar han ju fluffa till sig ordentligt.
#18 Söta illrar finns det överallt :) Han går just nu lite mer åt silverhållet, men han blir nog viltfärgad tillslut!
#19 Vad menar du med en väldans massa pengar? Ge fan i fråga vad han kostade om summan känns för saftig. Jag hade betalat exakt lika mkt pengar för ett annat djur som anses vara "skadat gods" inom djurvärlden.
Och du får det att låta så fruktansvärt enkelt att sätta sig på ett plan och hämta? Det var fruktansvärt komplicerat att få hit honom från Tjeckien och jag har jobbat och slitigt ngt otroligt för det.
Varför poängtera att han är döv hela tiden? jag skäms inte ett dugg för att Drutten är döv. Vill du informera om hur döva illrar kan se ut so fine, men snälla låt en bildtråd vara fri från sånt snack och visa din egen iller.
Ja, han börjar fluffa till sig men vet du vad? det gör mig ingenting om han vaknar imorgon och är korthårig.
Ge attans i att snoka och fråga saker rätt ut istället. Det vore trevligt om du spontat någon gång hörde av dig när det inte handlar om hans ursprung, vad han kostade, vilken uppfödare, om han ska användas i avel och vad jag ska säga till folk som inte kommer fatta att han inte ska avlas på!!!!!!
Nu är jag less!!!
#20, visst finns de söta illrar överrallt, tyckte bara han var speciell menade absolut inget dumt alls o de hopppas jag du förstod ,han var jättesöt hehe.
#21 Ingen fara :) inget ont mot dig! Jag är stolt över mina illrar, alla mina illrar oavsett om det är inavel, impulsköp, små näpna så att dommaren skriver att det var en fin tös på protokollet.

#20 Sorry Cilla, jag trodde du och jag var i ett sådant läge att vi kunde skämta med varandra. Det har du alltid kunnat göra med mig. Ledsen att jag inte visste att det inte funkade åt andra hållet.
Med väldans massa pengar menar jag allting över den tusenlappen man betalar när man åker och hämtar en iller billigt på farm. Väldans massa pengar var när jag åkte till Tyskland och importerade chillor. Allting över 1000kr är en väldans massa pengar.
Det jag sa är att det går alldeles utmärkt att sätta sig på ett plan och hämta själv. Fler än du har gjort det, och lyckats. Hade jag fel?
Visst kan jag visa Snuffe, det har jag gjort åtskilliga gånger tidigare. Det var du själv som i en tidigare tråd tog upp att även Drutten var döv och då var det helt ok att prata om det.
Jag visste tyvärr inte att du hade ändrat dig om den saken. Då får du gärna säga till innan så man vet vad man får och inte får säga från en gång till en annan.
Det är annars inte lätt att hänga med i svängarna.
Och ta kontakt med dig och fråga? Du tog kontakt med mig på msn och frågade om jag sett vad du skaffat.
Och hur du kan få "han har fluffat till sig" från en angora-tok som mig till en förolämpning är helt förbluffande.
Vet inte vilket humör du är på, men jag var som du faktiskt redan vet inte på så lysande humör tack vare dödsfallet här hemma.
Sätt skrivförbud på mig med i dina trådar då om du helt plötsligt har problem med mig. Förstår inte varifrån det kommer och absolut inte varför. Men vill du dumpa mig med från bekantskapskretsen så är det ju upp till dig.
#22, klart man är, man älskar dom oavsett ju.
#23 Varför skulle jag sätta skrivförbud på dig för, av vilken anledning? var har du gått emot personangrepp och kallat mig fula saker?
Jag ber om ursäkt om jag har misstolkat dig och överreagerat och stämningen här hemma är inte heller på topp. Jag är så fruktansvärt less på alla kommenterar ang Drutten som jag har fått via pm, mail och det som hände tidigare ikväll fick droppen att rinna över.

en iller med detta utseende har jag alltid velat ha, synd baar att dom kan ha så många problem =( inte för att drutten nog har det. han är nog som vilken iller som hellst. men det är inget jag som framtida uppfödning vill använda mig av.

#25 Så sant, personangreppen kom ju egentligen från dig. Tänkte inte på det…
Jag är inte på något sätt ansvarig för de mail, pm osv du får om Drutten eller om någon annan iller heller för den delen.
Och hoppa på mig, som har Snuffe är så jäkla lågt också. Jag, om någon fattar väl vad du har därhemma. Fick inte jag gå igenom exakt samma sak när Snuffe kom hem? Avelsfrågor m.m? Men vad gör man åt det? Jo, man får ta det, för man har tagit hem illern.
Vet att även du var en utav dem som pratade med mig om Snuffe. Kan dock inte minnas att jag gick loss och började anklaga dig för att snoka och spionera? Men jag kanske minns fel….
Men jag kommer inte att kommentera någonting mer om Drutten, vare sig i någon tråd eller via msn heller. Så hoppas jag att jag är ett irritationsmoment mindre i ditt liv iallafall.
#26 Waardenburg syndrome finns hos illrar i alla dess färger och spekulationer om hur det visar sig är många.
Kan ni inte bara tycka att denna kille e jättevacker o söt på många sätt, tråden ballar bara ur om de ska diskuteras hit o dit, låt det vara istället o låt ts få visa upp sin sötis.

#28 jo men det är ju som sagt en risktäckning.
#29 tycker denna kille verkligen är supersöt. precis som att jag tycker samma om ulrikas snuffe. fotade han som en tok i götebrog =P
#30, gick väl åt ett antal album antar jag hahaha

#31 japp riktigt många bilder =) men nå lämnar vi det i denna tråd =)
#32, japp hahahahhahahaha,
Hur e de med Napoleon idag ?
#30 Absolut utan tvivel är det en riskteckning!!!
#33 Det är bara bra, han har varit med och storstädat ikväll :) klättrade nyss i gardinen och har attackerat ryamattan från och till hela kvällen. Han har kissat på deras gemensamma matbricka och sover nu sött mitt på golvet. Hehe

#34 går han bra överens med dina andra illrar då?
#34, så duktig han e, jobbigt att städa en hel kväll, de tar ju ut sin rätt hehehe. Har du fler bilder ? haha
#35 Yes :) men han blir lätt för mkt och ibland ledsnar dom lite på honom. Men aldrig några bråk där han är inblandad!
#36 Massor med bilder, men är för trött för att lägga upp några. Det kommer på hemsidan snart :)
#37 Inte lätt när man har en överenergisk iller efter sig antar jag ;)
Men du måste lära honom bordsskick, man kan väl inte bajsa på matbrickan eller? :P
Paulina
#37, hemsidan, men jag vill ju se här 

#37 men det är ju kanon att dom accepterar honom iaf.
Han är faktiskt väldigt söt.
Sara
Vill se fler bildeeeeeeer