Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 192 ggr
kitty
0

milton rädd

milton är otroligt rädd av sej… han är itne alls social och ligger hellre för sej själv. När man kommer och ska klappa honom backar han därfifrån..

går det över eller kan man göra något för att få bort det, exempelvis krama honom massor??

Tina-A
0

Han är nog osäker tror jag. Ibland backade han bort här också, men mest om han var trött och ville vara ifred. Han brukade också vara väldigt lekfull och han ville alltid leka när han var vaken (jaga/jagas) men nu har han ju Amy till det :)

Han kommer nog börja sitta i ditt knä och springa efter dig mer och mer. När jag skulle gå ut ur rummet, över en stor planka, så brukade han alltid springa fram och hålla tag i foten med tassarna som i "gå in. stanna och lek med mig!"

Jag hoppas det går över snart! Ge honom en stoor puss från mig. Krama honom mycket så går det nog över! Kram

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

leo-
0

låt honom ta sin tid att börja lita på er

ge honom lite godsaker så fattar han tillslut att ni inte är farliga

UlrikaG
0

han är nog mest osäker för att det är en ny situation, nya dofter, ny mamma, en lekkamrat osv

förhoppningsvis tar det inte lång tid innan han har acklimatiserat sig, men under tiden är det viktigt att jobba med honom

inte pressa honom, men han kommer inte må sämre av att du bär på honom, prata med honom när han är i närheten, ta upp honom när han sovet etc

på å sätt kommer han lära känna dig och känna trygghet med dig vilket kommer göra att han också kommer bli mer sällskaplig

illrar tar tid på sig innan det har bott in sig, det kan ta många månader innan den mest sällskapliga illern känner sig helt hemma, vissa tar lite mer tid på sig

tror inte det skall vara någon fara alls :)

Tina-A
0

Jag måste också bara säga att jag la märket till att Milton var väldigt rädd de första dagarna, så jag verkligen tänkte på det alltså. När han kom hit alltså. Så han funkar väl så helt enkelt :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

sarae
0

tja…träning träning träning är vad som gäller….visa honom att det inte är farlit med kontakt..tvångsgosa lite då och då

kitty
0

jag tvångmös emd honom alldeles nyss..han somnade i knät men dumpade mej för ett par byxor som låg i en fåtölj… har flyttat amy så att hon inte behöver avra på sin vakt hela tiden.. hon sover i transportburen och milton röjjer i lägenheten :)'

myskorvarna..

Madde
0

Vad du kan göra är och mysa med honom när han sover. Då ta upp honom och ha honom i knät tills han vaknar. Då får du en liten stund med honom.

Så gjorde vi med våra illrar i början.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.