Uppfödare norrut
Hej alla!
Vad jag förstått så är det väldigt sällsynt med illeruppfödare norrut. Bor utanför Örnsköldsvik, men kan e.v tänka mig åka en bit och jag hittar en seriös uppfödare.
Finns det någon på detta forumet som vet om, eller själv är uppfödare, och som håller till ialla fall norr om Gävle?
Varma hälsningar, Annie
Har PM:at dig.
Det finns en ny uppfödare i Ånge (Ferretcrow) som, om jag är rätt informerad kommer planerat en kull 2010, sen finns det en uppfödare i Timrå (Norrskenets). De är de uppfödare som är längst norrut vad jag vet. sen finns Hakuna matatas illeruppfödning strax söder om Gävle och Österbybruks illeruppfödning mellan Gävle och Uppsala

#2 én kull 2010 är ännu inte säkerställt. men man vet aldrig =)
#3 Ok, hade för mig att du skivit i nån tråd att det var planerat en kull 2010, men jag kanske minns fel. Det kanske bara var funderingar som jag tillskrev lite för mycket.
Men nu när du är här (i tråden) kan alla frågetecken bli utropstecken 

#4 japp, som sagt lanen hade vare att hitta en avelshona nu i år men tyvärr har jag ännu ite hittat någon som faller mig i smaken. och tänker inte bara ta hem en hona därför att. om det så ska ta 3-4 år innan jag hittar det jag vill ha i min avel då får det ta den tiden =)