Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 292 ggr
ThereseBergqvist
0

Skorpan könsmogen! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag så såg jag att lillfisen min har börjat att svälla upp :)
Inte så himla mycket men någon milimeter! Så imorrn blir det till att ringa till veterinären!! Stolt matte nu till jul! Hehe! :)

Nån som har någon erfarenhet som kanske kan va bra å veta så får ni gärna dela med er!

Tänkte på hur det går med tratten när de har opererats? De har ju liksom inga former :P Så hur får de tratten att sitta kvar runt halsen?

Julkramar från Skorpan och matte!!!

UlrikaG
0

I regel behöver de ingen tratt då de inte bryr sig om såret ngt större :)

sarae
0

grattis skorpan! Nu e du ju en stor tös!

När buffy kastrerades så fick hon ingen tratt..istället rekomenderade vetten att sätta på en strumpa eller annat runt magen så hon inte slickade på stygnen…men det behövdes aldrig, hon var helt ointresserad av stygnen…

Tänk oxå på att vetten kanske rekomenderar en lång fasta…gör de det så följ inte det rådet! en iller klarar inte av att fasta i dryga tolv timmar som vetten brukar rekommndera, eftersom deras tarm är så kort….ta istället bort maten så sent du kan på kvällen innan…

ThereseBergqvist
0

Ahh!! :P Där har vi svaret om tratten! HEhe…
Lite konstigt att de inte bryr sig om såret.. Men det är ju bara bra de!

Tack för svaren! :)

holtz
0

Syrran hälsar =) och hoppas att det händer här med snart :P

Faxlin
0

Men vissa gånger får de tratt. Och den sitter på väldigt bra faktiskt. Vet att Elin kan berätta mer och dessutom visa så fina bilder på iller med tratt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JossanH
0

det är märligt med illrar men oftast bryr dom sig inte alls om såret/stygnen.

Sajtvärd på Iller.ifokus

ThereseBergqvist
0

Skulle gärna vilja se en iller med tratt! Kan inte tänka mig nå sötare!! :) Hehe…
Nån som har en bild på en iller med tratt? :)