Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 1308 ggr
Ferret.YinniZ
0

Fisk?!

Joo….tänkte höra med er hur det är med illrar och fisk? framförallt torsk? tycker de om deT? tål de det? osv…

här hemma hos mamma och pappa skämmer de nämligen bort ALLA katter med kokt torsk…så jag skulle vilja veta om de får ge min iller det elle rom jag se till att den inte äter deT? mamma kommer bli tokig om hon inte får skämma bort den:p så jag får ha koll på henne:p

sarae
0

Ja det är ju inte farligt för dem att äta fisk…men jag läste nånstans att de har svårare att smälta fisk, än annat kött…sen luktar avföringen betydligt mer om de äter fisk…ska se om jag kan hitta artikeln..

Faxlin
0

haha, det är väl trist om din mamma ska behöva bli tokig. Låt du henne skämma bort din iller med lite fisk du.
De illrar som lever på farmar får mycket fisk, de blir väldigt fina i pälsen av det faktiskt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ferret.YinniZ
0

#1 okej! vore kul om du kunde hitta artikeln=) tack=)

#2 åh…okej, vad skönt! åh..låter ju bra att pälsen blir fin oxå=)
då kan jag ju även passa på att fråga. för jag ska ge min iller ett ägg en gång i veckan(om den tycker om det osv…) och då tänkte jag ge det på lördagar bara för att den också ska kunna få något gått när de andra får de när vi är här varannan helg….men borde jag ge det nån annan dag då om den ska få fisk ox´å? tänkte om det blir för mycket "konstikgt" i magen? eller räcker det om jag ger den det två olika dagar?=)

anetka
0

Tiffany totalvägrar tonfisk. Kisse älskar det o jag tänkte skämma bort dem båda med en burk, men Tifftiff bara fnös och sprang därifrån. =) Lustigt med tanke på att hon annars äter ALLT! Men jag har inte provat annan fisk.. det kanske skulle gå ner..

ferretgirl
0

Jag ger mina (ja 6 av dom 9) fisk i små mängder när jag har. Dom älskar torsk, sej och spätta. Sen brukar dom få makrill på burk, men det är ännu mindre mängder, mer smakprov. Mest är dom ute efter tomatsåsen, den älskar dom bara så mycket. Och dom hör när jag öppnar en burk, då har jag 6 illrar sittandes nedanför mina fötter och tigger genom att sitta vackert eller slå med framtassarna mot benet på mig Skrattande.

Ferret.YinniZ
0

#5 hihi..å så sött:D det låter toppen det=)

Robinsnel
0

Man ska ge vit fisk (vitt kött) om man ska ge fisk. de andra fiskarna är visst inge bra..

red-devil86
0

Ammi brukar ge sina illrar fisk ibland… och ingen av dom har blivit sjuka….visst att det stinker om dom men inte farligt vad jag vet…..

Min lilla Ronda älskar fisk, Speciellt fiskbullar! Aldrig blivit dålig av det.

Aelsklinn
0

#7 Vad är det som är dåligt med de "röda" fiskarna? Är det dåligt att ge laxolja också då? Vet ju vissa som ger det här inne för att det är bra för päls och trampdynor o.s.v.