Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 707 ggr
SGrandin
0

Hjälp sökes

Hej, mitt namn är Sarah och går i 2:an på Djurgymnasiet. Under 2år nu har jag varit jätte intresserad av illrar. Jag läst mycket här på iller i fokus, uppfödarsidor och  andra sidor om illrar. Jag har själv tänkt Att skaffa iller senare i livet. Men har inte den tiden som krävs.

Nu i skolan har vi Etologi fördjupning på ett djur man gillar och ska studera och rapportera om djures beteende och massa annat. Jag vill jätte gärna stunera om illrar men känner ingen som har någon iller:(  Jag bor i stockholm och ibland vissa helger i Karlskrona. Skulle vara så otroligt tacksam om de finns någon som vill dela med sig av sin kunskap om illar och låta mig studera dom några timmar.

Hör av er till sarah.grandin@hotmail.com 

MVH Sarah Grandin

Aviendha
0

Åh, vad kul med samma intresse! Läser etologi och djurskydd vid SLU :) Tyvärr innebär ju det att jag bor i Skara, men det finns en bunt illerägare i Sthlm som säkerligen kan hjälpa dig med detta. Många brukar ta emot "studiebesök". Och att träffa en illerägare och dennes illrar är en mycket bra och viktig sak innan man bestämmer sig, om jag får ha en åsikt i det ;)

SGrandin
0

Tack så jätte mycket för svaret, så synd att jag inte bor i i Skara eller i närheten. Jag tycker de jätte kul med etoligi de e så lärorikt och intresant. Djurskydd ska jag snart få som ämne, tror jag får det på vårterminen eller senare i vinter :) De e så kul när man hör att folk har samma intresse som en själv :D Jag har länge velat träffa iller ägare med iller/illrar de verkar e så otroligt lärorikt och kul. Min farbror hade illrar när jag var liten, men har inte haft några på ett tag, och jag vill skaffa erfarenhet av dom tills jag själv tänker skaffa en. :)

Pirjo
0

Jag bor i Stockholm och du är jättevälkommen att komma och hälsa på våra illrar. Är du intresserad så maila mig på tompirjo@gmail.com

Ceciliaolucifer
0

Jag bor i Sthlm och har 5 illerkillar :) äldre, yngre, osams och jätte-sams! Hör av dig om du är intresserad via pm!

HannaM
0

Jag finns också, fem illrar, äldsta fem yngsta ett, två honor och tre hanar.

mandariiin
0

och jag finns med 4 tjejer från 2-4 år, och en hane på snart 5 år. viltfärgade och albino. och precis som cecilia har det, o-sams och jätte sams här hemma.

sen har jag resten av mitt zoo om du är intresserad ;) 17 ormar, 3 ödlor, fiskar, hamster, 3 chinchillor, dammråttor och en sambo. hehe

det kommer även vara en iller träff i huddinge/haninge(?) nu på söndag. sen kommer vi ha en iller träff söndagen den 30/8 kl 15 i sundbyberg.

Theres
0

Illerfolk är väldigt gästvänliga :P

golf.ifokus.se

Faxlin
0

Det här är en sådan tråd som gör en glad. När man verkligen ser den gästvänlighet som finns bland illerägare.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

SGrandin
0

Skrattande Tack alla för era svar, jag hör av mig till er.

SGrandin
0

Tack så  jätte jätte mycket för er gästvänlighet och alla svaren jag fått är så otroligt glad och tacksam :D