Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 755 ggr
LinLin
0

Rekommenderar Suprelorin

För den som är intresserad.. Från och med nu rekommenderar Djurkliniken Roslagstull att man använder Suprelorin för kastration av illrar, både hanar och honor. Man rekommenderar även att ge Suprelorin till redan (kirurgiskt) kastrerade djur.

Strumpan
0

Kanske en dum fråga, men varför ska man ha det till redan kirurgiskt kastrerade?

Mvh Jenny

Aviendha
0

Suveränt!

LinLin
0

#1 För att motverka de hormonproblem som en kirurgisk kastration medför.

Norrskenets
0

Rasmus har ett suprelorin hormonchipp och det funkar jätte bra! Han beter sig helt som en kastrerad hane. så jag tycker det chippet är helt underbart att det finns=)

EllaBlue
0

vad kostar det? hur länge håller ett sådant chip?? skulle ju kunna  vara ett bra alternativ till Ganesha snart, istället för att då kastrera honom?

Jennsan
0

är det samma chip dem sätter in vid kemisk kastrering? Heter det suprelorin?

TottsiGirl
0

#5 Vad de kostar varierar lite mellan de olika klinikerna jag betalade 850kr tror ja… Man räknar med att de håller mellan 1-2år

#6 Ja de e kastrering de handlar om så det är de chippet ja!

Har själv en hane hemma som chippats med Suprelorin och de funkar kanon kommer aldirg kastrera på vanligt sätt igen!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

EllaBlue
0

#7# okej tackar så mycket, det tål iallafall att tänka på när det börjar närma sig för Ganesha

Musiken
0

Trevligt! Anvander sjalv chippet pa Nisse och har inte stott pa nagra negativa bi-effekter an :) Betalar bara £30 (avgiften for ett standardbesok) ocksa.

Bogey
0

Bogey har ett Suprelorin chip. Har funkat bra men nu i sommar har han visat lätt brunstbeteende, genom att testa hårdare och faktisk luktat lite mer, även om han inte luktar lika mycket som när han var i full brunst.

Vi får se hur vi gör när nuvarande chip slutar att funka och han går i brunst igen, nytt chip eller kastrering.

Aviendha
0

#10 Min sedan ett år taditionellt kastrerade hane har också "brunstat" under våren och sommaren. Luktat mer, pungat, lämnat snigelspår, mer aktivitet, ja allt som han gjorde vid den äkta brunsten ;) Vet även andra kastrerade hanar som beter sig så, så det behöver inte vara något ovanligt om jag skulle få gissa.