Färdigbyggt

Tycker inte det ser ut som ett ruckel, superfint var det =)
Hej Abstinens.
Jag/vi har också gjort ett ruckel idag men vårt kom i ett paket . Känner mig riktigt duktig
Robin ska få chansen att dekorera det hela imorn. Jag hoppas det hinner att torka tills dess.
Fick Tyr och Timon vara med och hjälpa till?
Anette
Ps Har tyvärr ingen kamera så jag kan inte visa bilder
Ds
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

#3, framsidan gick av på mitten mitt i bygget, haha :) Stabila delar jag använde mig av.
#4 De fick gärna vara med och hjälpa till men de var inte så intresserade, men de bidrog på sitt sätt genom att bita matte i dunsockorna :) Sebbe var heller inte speciellt intresserad, så jag är mästaren bakom bygnaden.
Synd att du inte har Kamera, skulle vara kul och se hur andra lyckades. Inte bara den ostabila lilla kåk som står i vårt kök.

haha, det ser faktiskt ut som ett litet ruckel :)
men ett fint sådant :)
har ingen fallenhet alls för sådant, så jag beundrar er som står med det :)

Jag tycker det hade charm jag. Jag beundrar dom som står och gör delarna själv. Det är något jag inte orkat på många många år. ;-)
Nu blir det en koja inköpt från affären liksom :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ska jag avslöja hur charmig jag är, vi har köpt pepparkaksformar till pepparkakshus :) Men med den degen jag hade tidigare var det ungefär omöjligt att kavla en bit som skulle kunna finka :) Men även om jag hade formar så vart det inte så bra. Nästa år kör jag på att rita själv, hitta ett urgulligt mönster i ica Maxis julbok :)

haha, jaha du. Det finns tydligen formar till allt nu för tiden. :-)
Audiatur et altera pars
#4 Du får väl ta en sväng hit någon dag och ta en kik. Det är ju inte riktigt färdigtbyggt än. Ni har det ju lite närmare till oss än vad vissa andra har
(Åsa, var det inte någon som hotade med att ta cykeln ned till oss??)
Jag har ett jättebra recept på pepparkaksdeg. Påminn mig nästa gång ni kommer, om ni vill ha det vill säga. Vi brukar alltid ha en julpysseldag hos en kompis. Jag brukade bidra med pepparkaksdeg till den dagen. Tyvärr har vi blivit alldeles för många som inte äter pepparkakor längre och utav den satsen blir så jättemycket deg/pepparkakor.
Imorgon ska det fortsättas bakas. Då ska det bakas illerpepparkakor som ska bli julklapp till vår vet.station.
#4 Öjj, jag glömde ju! Har ni anmält era illbattingar till Sollentuna? Vi har anmält två av våra och hoppas nu att fler hänger på. Bilen går ifrån Skövde tidigt på lördagsmorgon på 13-helgen. Ville ni låna den lilla fällbara buren? Den är ju inte rymmningssäker, jag tänker på "tarmen" Tyr. Men har amn dom under uppsikt så är det ingen fara.

#11 Vi har skrivit ett mejl till den adress som står given, med alla uppgifter och så, men inte fått nått svar, vi är nybörjar och dumma och förstår inte riktigt hur det går till :) Där frågade vi hur man betalar och så, efterssom de skall vara betalt senast på onsdag.. Har du svar på det? Men vi vill gärna låna buren om vi nu har lyckats anmäla oss eller inte :)
Och jag VILL ha ditt recept. Den degen jag gjorde gick inte att kavla, så jag har 2 kg i kylen om du är i behov av pepparkaksdeg att äta :) Men vi lyckades få till några små illrar som ligger i vårat "gotte-skåp" ovanför micron :P
Kommer gärna och kikar på erat pepparkakshus, allid lika trevligt borta hos er :)

#10: Fast vi kom på att det nog är alldeles fööör långt att cykla. hihi
Ohh, varför måste du bo så långt borta. Jag tycker nog att du skulle bo mer i mitten av landet så det blev rättvist för alla. (åtminstone jättebra för mig, hihi)
Mvh åsa
Audiatur et altera pars
#13 Fast i mina ögon bor vi faktiskt mitt i landet. Vi har nästan lika långt till Stockholm som till Oslo
. Du vet ju att du alltid är välkommen när du har vägarna förbi.
#11 Jag har också mailat till den adressen men inte heller fått någon bekräftelse. Jag skriver ett till och frågar. Passar på och frågar om dom har tagit emot era anmälningar också. Jag kommer att betala den räkningen tillsammans med dom andra och sedan se till att ta med kvittot och visa upp vid incheckningen.
Gick det inte att kavla ut degen?? Hur i all sin dar lyckades du med det? Nej tack, det räcker bra med den köpta degen med tanke på att jag själv inte får/kan äta pepparkakor
När kommer ni förbi och hälsar på? Jag tänkte så att du receptet och får se huset 

#14, ok, men då fixar det sig säkert :) När har du tid att ta emot oss då?
Nja, jag gjorde säkert nåt fel, men det vart typ 1 cm tjockt, sen strejkade den och börja falla sönder :( Köpdegen var rena himmlen sen när man svalde stoltheten och gick och handlade. Jag som hade planerat på att göra ALLT själv hela denna jul. Men jag gjorde iaf en julskinka, griljeringen trillar visserligen av, men jag har ju 50 år på mig innan jag har kravet på mig att göra mormors goda julskinka ^^

#14: Men alltså Stockholm är inte direkt den högsta punkten i landet ju ;-)
Så jag tror jag bor mer i mitten. hihi
Ja jag vet att vi är välkomna, och det är roligt. Någon gång ska jag ta tåget och besöka er, sedan åka vidare till Jocke och sedan vidare till Sara, och sedan till Therese, ja på en sådan där hälsa på turne. :-)
Audiatur et altera pars
#15 Anders hittade kameran och tog lite kort på huset. Så här fint blev det efter att Robin pyntat det. Fint va??!!
Ni får jättegärna komma över och hälsa på. Vad sägs om onsdagsmorgon?
#17 äsch, nu ska inte du vara så petig
Det vore väl kul med en hälsapå-turne. Det finns ju ganska många att besöka

Vad söt huset blev . Du får hälsa så mycket till Robin

Vad fint Robin gjort huset. Hälsa både honom och Anders.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

#18, vad snyggt huset blev.
Jag är i linde nu, en sista sväng innan flytten, men är måttligt sugen på att skicka iväg sebbe till dig så han kan stjäla ditt recept, får prata med honom. Han får reda på om har får förlängt idag, får han dewt kliver han nog upp hyfsat tidigt ur sängen imorgon :)
Men på ett eller annat sätt kommer vi hem till er imorgon, du får sen hur ;)
#21 Ja ni är välkomna över en sväng. Får ett fler besök under dagen men det finns alltid plats. Då ska jag leta upp receptet och ha det klart till ni kommer. Du kan väl vara snäll och be Sebbe ringa innan han kommer. Jag har några småärende att göra och planen var att göra dom på morgonen/förmiddagen, men har jag lika ont i huvudet imorn som idag, så får det bli senare.

#22, Sebbe slår dig en signal imorgon, kom på nu att jag inte hade berättat det för honom än :) Men nu vet han iaf.