Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 643 ggr
Ceciliaolucifer
0

OT En liten repa? ;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte bara höra med er, vad tänker ni när ni ser detta bord? Är det en repa eller är bordet förstört? Cool

Loveferrets
0

hmhmh är det en repa så är det ju försört, Tycker det se rätt krasst ut så det hade jag bytat ut.

Zabbio
0

Hade jag skullat köpa det så hade jag inte gått med på ''en liten repa''…

Hade jag redan ägt det hade jag inte kasserat det pga skönhetsfel :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Sara
0

Man kan alltid spackla och slipa men frågan är om det är värd det.

Sara

Faxlin
0

Det där såg redan spacklat ut. Och det är inte förstört, bara i orginalutförande. Går fortfarande att göra snyggt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Fruttisen
0

Repa? Var mer en trasig blaffa! Jag skulle kastat på Sörab!

ferretgirl
0

Ser mer ut som en specklad lagning av ett bord. Hade det varit jag så hade jag slipat ner det och sedan målat om det igen. Men för att det ska bli bra då så ska du slipa av hela bordet så att den nya färgen sedan fäster. Annars har du snart ett bord som flagar av färgen istället, så jag håller med Åsa där lite grann att göra vid det och få det snyggt igen.

Ceciliaolucifer
0

Haha, ja, enligt mig så är bordet förstört. I mina ögon är det ingen liten repa ;)

Jag har haft min lägenhet uthyrd och då har den varit delvis möblerad. Nu när jag fick tillbaka nycklarna så visar det sig att alla mina möblera är förstörda. Enligt tjejen som har hyrt lägenheten så var det bara en liten skråma på det här bordet. 

Folk är roliga ibland!!

Ceciliaolucifer
0

Haha, ja, enligt mig så är bordet förstört. I mina ögon är det ingen liten repa ;)

Jag har haft min lägenhet uthyrd och då har den varit delvis möblerad. Nu när jag fick tillbaka nycklarna så visar det sig att alla mina möblera är förstörda. Enligt tjejen som har hyrt lägenheten så var det bara en liten skråma på det här bordet. 

Folk är roliga ibland!!

Sara
0

I den bemärkelsen så ja, då är bordet definitivt förstört. En liten repa.. Tss.. Hoppas hon fick betala allt.

Sara

Faxlin
0

Ja i den bemärkelsen är det ingen liten repa. Det har du rätt i. Kräv ersättning för nytt bord anser jag.

Audiatur et altera pars

Bogey
0

#8 Alla möblerna? Är det fler möbler trasiga, för jag håller med övriga här att bordet är sabbat, även om det ev. skulle gå att fixa till.

Ceciliaolucifer
0

#11 Två vardagsrumsbord, en soffa, en tvbänk, golvlampa, badrumsmöbeln, fronten på badkaret, är skadade möbler ;)

Trasigt porslin, hål i badrumsdörren, trasig spegelvägg, list på frysen, etc.

Madde
0

#12: hade du fotat sakerna innan personen tog din lägenhet i andra hand?

Tänkte så du har bevis? vad säger hon? Ska hon betala för alla skador?

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Sara
0

Herregud, det låter som om någon har festat rejält.

Sara

Faxlin
0

#12: Hoppas verkligen att du har fotat lägenheten innan eller har ojäviga vittnen. För det därlåter somklart ersättningsfall.

Audiatur et altera pars

Ceciliaolucifer
0

#13 Tyvärr inte detaljerat vilket jag borde ha gjort.

Hon ska betala vill jag lova, om än motvilligt.

Loveferrets
0

#16, hoppas du står på dig, sanslöst hur folk kan bete sig, framförallt när det inte ens var hennes egen lägenhet resp möbler..

Att ens vara motvillig att ej betala, skäms hon inte ?

FerretCrow
0

#16 jag hoppas verkligen hon betalar för råkar man förstöra andras saker ska man ersätta dom. Men problemet är ju som sagt att eftersom du inte har bevis så blir det ju ord mot ord tyvärr =(