duscha iller?
jag har sett på amhs illertorg att de säljer doftagottspray,illershampo och pp ferret rinse. Fungerar den där dofta gott sprayen?kan man spraya på illern eller? Eftersom Ganesha har börjat lukta mer nu, antagligen för att han kanske börjar bli könsmogen snart (?) sedan undrar jag om och hur ofta ni duschar era illrar, och hur det hjälper illern, luktar de mindre? för jag har hört att om man tvättar dem för ofta så börjar de lukta mer?? är allmänt nyfiken på om det är något som är bra för illern om man duschar dem med shampo och balsam och då kanske även använder doftagottsprayen på iller och tillbehör? för är det något som han skulle må bra av så vill jag ju gärna göra det, allt för att Ganesha ska ha det så bra som möjligt.
Sen hur är det med lukten efter att man kastrerat illerhane? luktar han som han gjorde innan han blev brunstig eller mindre eller mer??
Blev kanske lite rörigt, men hoppas någon orkar reda ut det och svara =D
Man bör inte duscha illern med champo eller dylikt i princip alls,
När du kastrerat illern så kan de ta ett par veckor innan brunsten går ur honom men det ska försvinna så småningom.
Mina badas max nån gång per år med schampoo. Annars blir det bara vatten, om de skitrat ner sig. Ha i mycket sköljmedel när du tvättar hans filtar, så ska du se att han luktar hallon :) Även om en iller alltid kommer att lukta iller, om än med en biton av sköljmedel ;)
#1# okej, då vet jag =)
#2# ja okej, för jag sköljer också bara av honom med vatten när han skitat ner sig. Hehe ska komma ihåg det =) ja självklart ska han ju lukta iller, men med biton av sköljmedel kan ju bli intressant 
mina simmar i badkaret nångång i veckan, men utan några tillsatser i vattnet.
Vattnet i sig är inte så farligt och uttorkande. Men schampo/tvål/liknande torkar ut skinnet på illerna vilket gör att de börjar producera mer "olja" för att hålla pälsen i schack.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#4# åh vad kul för dem =)
ja okej det är så det ligger till med shampo, fick för mig att det var vattnet som gjorde att skinnet torkar och det är då de börjar producera "olja". Tackar så mycket för svaret =)
#5 haha, de är inte så imponerade kan jag lova ^^ jag låter dem simma för att de ska få variation i sin motion. och de blir tröttare av simningen än av promenaderna, samt så blir de renare, man sköljer ju på så sätt bort en del lösa hårstrån, damm och annat som pälsen drar åt sig.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#6# hehe okej, ja det är ju klart =) Ganesha har en badbalja på balkongen, men den är ju inte så djup att han kan simma, mest plaska runt lite, men det gillar han =) tänkte ta honom till nån sjö innan det blir för kallt ute, och se vad han gillar det.