Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 817 ggr
Strumpan
0

Skulle behöva hjälp

Kentucky var i för en stund sen i sin grävlåda, och när hon skulle hoppa ur, jag vet inte om hon slant men hon ramlade tillbaka igen. Då var det som om hon fick en geting ur häcken och kastade sig ur och då såg jag att hon haltade. När jag plockade upp henne för att kolla vad som hade hänt så skrek hon till och kastade sig under soffan. Jag tror inte att hon har brytit något men däremot stäckt eller vrickat till foten för hon kan stödja på den. Den är heller inte svullen. Jag tänkte fråga er, ska jag kyla ner foten i badkaret en stund? Jag tänkte vänta med att åka till vetten för att se om det blir bättre, men kan jag göra något för stunden?

Jättetacksam för svar

Mvh Jenny

Loveferrets
0

Vet inte om det hjälper med kyla då men jag hade ringt dom o frågat för säkerhetskull.

Strumpan
0

Vet du en bra vett som kan svara på illerfrågor på helgen? Bagarmossen kan jag inte ringa för de kräver abonnemang. Jag har kontantkort… Dessutom vet de knappt vad som är fram eller bak på en iller….

Mvh Jenny

Strumpan
0

Jag hittade en, de sa att jag skulle avvakta ett tag..

Mvh Jenny

elinn
0

Hoppas det går bra för er och att ni slipper den otäcka veterinären.

Strumpan
0

Jag kommer att hålla ett hököga på henne

Mvh Jenny

Loveferrets
0

#5 hur mår hon annars för övrigt ?

Strumpan
0

Nu efter att det har hänt vill hon bara vila, men annars är hon pigg och glad

Mvh Jenny

Loveferrets
0

#7, Okej, det lät ju skönt att hon verkade pigg o glad. Bra att du håller koll på henne.

LinaN
0

De repar sig oftast väldigt snabbt från vrickningar/sträckningar. Tror det var alea som sträckte sig för ett tag sen hon vart slö i nån timme haltade två-tre sen var hon som vanligt igen.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Strumpan
0

Jo, jag märker redan att det är bättre. Hon haltar fortfarande lite, men nu får jag röra benet utan några större problem. Hon får hoppa över kvällspromenaden och stanna hemma och vila foten istället

Mvh Jenny

LinaN
0

#10 låter som en plan :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Loveferrets
0

#10, Det är nog bäst….Skönt att det redan är bättre.

Strumpan
0

Jätteskönt! Hon är superpigg och går näst intill helt rent =) Hon är rätt grinig för sitt utegångsförbud ikväll ^^

Mvh Jenny

Loveferrets
0

#13, ibland förstår dom inte sitt eget bästa hehe, du får aktivera henne inomhus istället ikväll.

Så roligt att höra att det är på bättringsvägen oxå,,,underbart, ska hålla tassar här hemma att det är helt bra imorron.

Strumpan
0

#14 tack så mkt. Hältan är borta nu, det krävdes lite vila bara ;)

Mvh Jenny

Loveferrets
0

#15, men oooooooooooooo så skönt att höra, jätteroligt !!