Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 657 ggr
Mejx
0

haltar med bakbenet! :/

Idag under dagen började Marley gå lite "onormalt" och nu frammåt kvällen har han börjat halta så han typ släpar sitt högra bakben efter sig. :(
Han verkar inte ha ont och han leker som vanligt med dom andra och hoppar och springer runt i lägenheten men just när han går så ser man att han dra högra benet efter sig lite…

Vi har masserat och tryckt och känt lite för att se om han har ont men han reagerar inte alls på det så det verkar absolut inte vara någon "smärta".

Blir lite oroliga nu när vår prins är halt… :(
borde vi kolla upp med veterinären direkt eller avvakta tills imorgon och se om det gett med sig?

Sara
0

Verkar han pigg och glad nu så tycker jag ni kan vänta tills i morgon. Det kan vara en stukning som är borta i morgon.

Sara

Mejx
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Joo han är lika pigg och gla' som vanligt och busar runt.

Så då väntar vi tills imorgon och håller tummarna för att det bara är en lätt stukning som är borta lika fort som den kom.
Man blir ju upp över öronen tillsig utav oro så fort inte allt är som vanligt.

Hojtar till hur det verkar imorgon, nu blire mys med pälsklingarna!

Sara
0

Oja, vet precis hur hönsig man är. Skrattande Men eftersom han iaf använder benet lite och inte reagerar när ni rör det så är det antagligen inte brutet iaf.

Sara

becka89
0

mercedez haltade också med benet för ett par dagar sen och vi kände och så på benet då eftersom hon skulle upp på ett bord men missade och slog i benet i en skiva på golvet så hon flög på sitt ben och började slicka och sånt men inte var det någon fara vid midnatt när vi skulle sova då hon skulle leka.

Loveferrets
0

Så skönt att han e pigg o är som vanligt trots hans haltande. Blev en aning glad när jag hörde om fler som oxå e hönsiga, jag är ett helklart fall hahaha. Hoppas allt blir bra med honom igen.

Mejx
0

Fortfarande lite haltande men lika glad och busig som igår…
Det har inte blivit värre utan både jag och Johnny tycker det ser bättre ut än igår iallafall så vi väntar och ser.. :)
Dom leker rätt hårt här hemma man bör ju inte bli förvånad men rädd.. ? ohjaa!

Hahah, skönt att höra att ni också är hönsiga… Fast Johnny är nästan värre än mig hur nu det kan gå till Förvånad

Hoppas ni alla får en strålande dag. :)

Loveferrets
0

#6, men så härligt att höra att han verkar vara som vanligt ändå.. han kan ju inte ha ont alls om han busar så där hehe.

Hoppas oxå du haft en underbar dag..