HJÄLP!!!
hejsan! jag kom precis hem från min granne som har massa illrar å föder upp. jag fick 3 stycken för 500 kronor fast han sa att han säljer illrar för 500 styck. så jag känade 1.000 kronor och slog självklart till DIREKT! :) men nu när jag är här hemma så börjar alla bråka. hur ska jag göra? dom jagar varandra å skriker!!?!? ska jag sätta en i badrummet å en i mitt rum, sen har jag inga mer ställen å ha dom på, förutom i kaninhagen med mina kaniner, kan en av dom vara där över natten eller fryser den igäl då? SNÄLL HJÄLP FORT INNAN DOM KÄKAR UPP VARANDRA!!!

Ibland ar det bra att planera innan man tar hem djur…
I ovrigt; sara pa dem. Gar tva ihop sa lat de vara ihop. Satt ena i buren eller transportburen om sa behovs. Maste kila och kan inte ge mer rad nu. Hoppas att det loser sig.
// Amanda
Illrar äter kaniner. Ja du behöver sära på illrarna så de inte skadar varandra. Det här låter helt sjukt, är du verkligen på riktigt?
Klart jag är på riktigt?
Men nu har jag satt in den i ett resehus där får den sitta tills imån 

Om du är på riktig… det är inte helt smart att köpa tre illervalpar samtidigt…

Men har du ens funderat över köpet allvarligt? Har du inhandlat illermat, leksaker, bajslåsa plus sand? Man kan ju inte sätta en iller i bur hur längesom helst.
Det finns information du kan läsa om hur man sköter en iller.Sök. Det är som att ha en hund eller katt, fast det är en iller. Alltså behöver man lära sig en hel del innan man skaffar en. Du har alltså skaffat tre och vet ingenting om vad det är för djur? Det är lite av en anledning för mig att tro at du skämtar…
#5 Nej jag har inte funderat, men bestämmde mej när jag kom dit.
Ska köpa saker imorgon om jag kan få lite pengar av mamma eller pappa nu äter dom katt mat sålänge för det går väll? vi har ju klatter hemma + lite matrester
jag går ut med dom istället för låda, som en hund :)
okej men jag ser ingen humor i att skämta om en sån sak? vilken humor har man då liksom?
men ska köpa alla saker imån.. var tvungen att köpa dom nu för jag fick 3st för 500 kr (min granne är farmare och brukar sälja dom för 500kr st)
ok, antingen är du 9 eller så är du bara ett troll i raden… Läste vad du skrivit på de andra forumen. Inge kul hörru… God natt!

Herrejesus… tror inte en sekund på detta. Kolla på personens inlägg tidigare.

Ar du allvarligt sa tycker jag valdigt synd om dina illrar.. Du hade inte ekunnat reservera dem och hamtat dem om en vecka nar du iaf kunnat last pa lite och hunnit skaffa mat, bur, filtar, leksaker t.ex? Illrar ar varken busenkla att skota, billiga i drift eller nagot som man bara tar hem och sa klarar det sig sjalvt!
// Amanda

#9 både och skulle jag tippa på..

Jag hoppas på att detta är ett troll
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
jag älskar djur och har massa och vad är problemet? !!!!
jag är faktiskt 11!!
HJÄLP MIN ILLER ÄTER PLAST OCH NU HOSTAR DEN!!
är det farligt :S?
föresten vad är ett troll? hur gammla är ni om ni fortfarande tror på troll?

Om man läser hellokitty1 alla inlägg under kvällen på de olika forumen så javisst. Troll!!

Ja, ingenting man ska lita på efter att jag läste andra inläggen.
men jag har massa djur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hon ljuger bara
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
men snälla! är det farligt om dne äter plast? ska jag försöka sträcka ner fingrana i halsen å ta upp plastet?

Det har som sagt vart läggdags för små-troll sedan läääänge nu!
Vad ser folk för humor i att skriva sånna här inlägg i ett forum? De vill att illerägare ska bli upprörda eller? Varför är det roligt? Ingen skulle ju drömma om att göra så på ett katt- aller hundforum! (eller är jag bara naiv?)

"När trollmor har lagt sina elva små troll och bundit fast dom i svansen"…
"Då sjunger hon sakta….." ;-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Hon har avslutat sitt medlemskap. Vilka knäppa människor det finns. *suck*
vad hade hon skrivit fär inlägg innan?
oj vilken seriös människa hon verkade va då da (eller inte)……vem fattar inte att det inte är bra för illrar och käka plast???????hon skulle kanske ta att växa ifrån den där troll svansen nu….

Om man misstänker att någon är ett troll är bästa sättet att inte skriva något alls. Eller så ger man en fullt seriöst svaar en gång och inget mer. på det sättet så har man fixat att man har försäkrat sig om att det inte blir fel för en iller bara för att man har struntat i att svara.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vad är detta! Jag hoppas av hela mitt hjärta att hennes föräldrar tar sitt ansvar och fixat allt. En 11 årig tjej bör inte ha hand om tre illrar själv om hon inte ens vet vad hon gett sig in i.
Jag hoppas att detta var ett dumt skämt?!? En uppfödare skulle väl aldrig sälja till en minderårig?! Herregud måtte inte detta vara sant, stackars alla djur som råkar illa ut i världen pga sådana människor…

Som klargjorts tidigare; det ar ett troll det handlar om. En oserios manniska alltsa som bara ar ute efter att skapa dalig stamning.
// Amanda

Cute, säg inte det du… Vissa säljer till vem som helst.

är hon trög eller.. pm hon har massor med djur borde ju hon veta att plast är farligt för alla till och med människor

#34 men det är ett troll ju.

Då tycker jag denna tråd ska låsas…
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Det finns inga bevis för att det är ett troll även om det kan tyckas så. En av våra medlemmar som är här mycket ar blivit kallad för troll när hon kom in här första gångerna. Så kanske ska man vara försiktig.
Dock kan man kanske sluta mata på med mer.
Om man misstänker ett blivande troll ska man hålla god min i elakt spel. Svara kort och rakt om hur det är och sedan behöver man inte diskutera vidare. Då tappar ett eventuellt troll sitt intrisse för att fortsätta.
Mvh ÅsaF sajtvärd
Audiatur et altera pars

TROLL??????
#38 läs artikeln "Ett troll". jag har puttat upp den åt dig..

#38 Någon som går in och skriver inlägg som inte bygger på någon verklighet. Många gånger gör dessa personer det för att reta forummedlemmar.
Som Åsa skriver bästa sättet är att svara vänligt till personer som misstänks vara troll. Det kan ju vara så att det är en riktig perosn som verkligen behöver hjälp. skulle vara synd att köra iväg honom/henne och djuren får lida i onödan pga okunnighet.

vill bara få uppmärksamhet, den ensamma, patetiska människan…

#41Eller bara någon med för mycket fritid :)
Carpe Diem

ok, låter inte helt seriöst :/ men dock håller jag med åsa, för om det nu skulle råka ej vara ett troll så är hennes djur akut i fel hem…

Det här är en över ett år gammal tråd.

#44 haha snacka koll på datum man har :P läser bara runt lite :)
Läste bara ts o tur e väl de att jag hann se att det var en gammal tråd hahaha hmhmhmhm 

haha, ja det här är en gammaltråd.Och den tillför inte speciellt mycket heller.Jag låser denna nu så kan den få falla ihop i glömska där den hör hemma. :-)
Mvh Åsa Faxlin sajtvärd
Audiatur et altera pars