Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 1537 ggr
HannaM
0

Illrarnas yta

Nu när jag har mina illrar i bur som är strax över minimikravet på yta för illrar så har jag börjat fundera. Dom är inte lika nöjda som när vi är hemma och kräver promenad varje kväll och aktivering under dagen men det kanske bara beror på att dom är vana vid större yta? Hur är det egentligen, hur håller ni era illrar och hur trivs dom? Minimimåttet är 5 kvadrat för en till fem illrar därefter en extra kvadratmeter för varje extra iller.

Med hålla räknar jag att om man har dom i illerrum men släpper ut dom 2-3 timmar per dag som att dom hålls på den ytan illerrummet är plus att dom aktiveras.

Och för säkerhetsskull poängterar jag redan nu att jag INTE är ute efter att smutskasta någon för att dom håller sina illrar på något visst sätt utan det är av ren nyfikenhet jag frågar. Jag hoppas och tror att alla andra som finns här håller sig till trådens syfte och inte spårar ur i diverse pikar och påhopp som gärna förekommer när man disskuterar illrarnas utrymme. (Undantaget om någon bryter mot lagen då tycker jag faktiskt det ska påpekas så misstaget kan rättas till.)