Vad e de för kräk ?!
Ah de e inget kräk de är en iller.
Jaha jag trode de va en trasa du hade i linan.
Nä de är en iller och han e ingen trasa.
Ja men dom e väll svåra att få syn på i de vilda?
Ja de e dom nog men inte hos mig jag har 3 st till hemma.
Ohhhh har du?
Tror folk dom är roliga och får positiv respons när dom kallar ens djur och trasor och kräk ?
De gör att varjefall jag tappar resepkten.
De e juh heller inte kul att prata med folk med den attityden.
GRRRRRRRRRR!!

hmm..ja du man blir nog aldrig av med dessa människor som har 0 koll och som är hur otrevliga som helst!! Fattar inte hur folk kan vara så fräcka!!

jag har aldrig råkat ut för någon sådan…
ibland frågar de vad det är, och när jag säger iller så säger de: jag tänkte väl det…
sen tycker alla att han är skitsöt :P
golf.ifokus.se

Lilitha har blivit kallad för varulv en gång av ett par invadrar tjejer. Dom skämtade och petade på henne. Jag morrade till genom att säga tt hon kan bitas och det riktigt hårt. Då backade dom några steg och fick helt plötsligt en stor respekt.
Man kan bli lite iretterad på folk som börjar gissa vad det är i stället för att fråga direkt, om man är osäker.. suck!

min pappa kallar dom för odjur, andra kallar dom äckliga, ohyra, maskar och en massa annat….sen finns det förstås människor man träffat ute som blir jätte intresserade och tycker det är jätte spännade o ovanligt med en iller, o sjukt nog oftast pensionärer! tycker dom borde ha mest fördomar.

det är faktiskt riktigt irriterande när folk säger sånt! jag har bara fått en kommentar som var lite halvtaskig, men jag reagerade inte förrän efteråt.. och ju mer jag tänker på det, desto mer irriterad blir jag!
Han sa: "är det en hermelin?" Jag sa: "Nej, en iller" "Jaha, tycker dom om att gå i koppel dom?"
Jag sa nåt i stil med: "Jodå, det går jättebra, men helst hade hon väl kanske varit lös men det törs jag inte riktigt"
Jag förstod efteråt att han nog menade det sarkastiskt, liksom att man tvingade djuret i koppel och att det vantrivdes fruktansvärt, typ som att fånga en ekorre och sätta koppel på den.. skulle ha sagt: "Ja, hon tycker väl lika mycket om det som en katt eller hund antagligen!"
Blir störd när folk tror att det är ett vilt djur man fångat in i skogen och försökt tämja..!

Ja det är alltid trist med fördommar. Har man iller kan man dock vara säker på att man stöter ihop med det en vacker dag.
Tråkigt att man ska behöva det faktiskt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars