Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 791 ggr
sarae
0

Julträff i Göteborg Del 2

Eftersom den första tråden börjar bli lite väl lång, så startar jag här en ny, samt påminner om att sista anmälnings datumet. 13 December närmar sig! 

Svenska Tamillerföreningens julfest 

Förra året, strax innan jul samlades ca 25 illerägare och lika många illrar i min lilla etta…Det var denna träff som gav uttrycket "finns det hjärte rum så finns det stjärte rum", för trångt var det, men oj va trevlig!

Så mot bättre vetande ger vi oss på det igen!

Lördagen den 16 December klockan 15.00 är det julfest i Göteborg!

Vi kommer att erbjuda ett enkelt julbord med lite smått och gott som hör julen till.

Vi kommer även att ha julklapps byte för dem som vill, då gäller det att ta med en present per iller (ca 25 kr/st).

Alla är välkomna oavsett förening, iller ägare eller ej!

Det kommer även att finnas möjlighet att köpa fina iller saker, t.ex iller-pepparkaksform, iller örhängen, brosch, flaskkork, iller kläder å massa annat smått och gott! Så ladda plånboken och köp lite fina sista minuten julklappar!

Amhs iller torg kommer även att medverka, kanske köpa en fin tomteluva nu till jul?

Anmälan görs till 0709-616782 eller sara.edsler@comhem.se  senast den 13 December, i samband med anmälan får ni även vägbeskrivning. Lämna namn på dem som kommer och antalet illrar ni tänker ta med er.

OBS: Då vi inte är en lokalgrupp är träffen till självkostnadspris, och kostar 30 kr.

Så ta med er erat bästa julhumör och fira in julen med oss!

Hjärtligt välkomna  

Sara och Hanna

OBS! Efter tråkigheter med öronskabb på tidigare träffar ber vi er kontrollera att er iller inte har öronskabb innan ni kommer.
Öronskabb märks genom att illern kliar sig ovanligt ofta samt har en svartaktig sörja I öronen. Eftersom öronskabb är otroligt smittsamt ber vi er respektera detta och inte ta med er iller om ni misstänker öronskabb.
Pga bristen på vaccin är det upp till var och en att avgöra om de vill ta med en ovaccinerad iller eller ej. Men vi som arrangerar träffen kan inte garantera din illers säkerhet utan detta är då på egen risk.

klarsferrets
0

jajaa det spelar ingen roll att du tar en ny tråd vi kommer att terra dig ändå och det är TIDIGt på morgonen hihi

domiino
0

hmm jo med kort undrade jag bara hur madde menade =P och om hon menade att vi blir en kort så har hon fel eftersom min syster som skulle följt med inte kommer att följa med utan stannar hemma så då blir vi två kort. MEEEEEEN vi ska nog säkert kunna röjja för de två som inte följer med också =P Fast jag ska jobba på söndagen så vi får inte röjja för mycket, måste kunna komma ihåg kassan och alla plu nummer på söndagen =P

Madde
0

Sitter och funderar på om jag ska ta med mig alla mullrar eller om någon får stanna hemma hos klar. =) Men vi får se. 2 st följer helt klart med. =)) Eftersom chrille inte hänger med kan det bli mycket med 4 illrar och hålla reda på. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

cat-malou
0

#3 Men alltså, nu när jag äntligen har tagit mod till mig och anmält mig och dottern så vill vi så klart träffa så många sötnosar som möjligt!

Madde
0

#3: okej då. (att övertyga var inte svårt.) =) Då blir det 4 st. Det avgöra det hela. =)

cat-malou
0

#5 Bra!

Ska nog ta med mig stora förbandslådan eftersom min dotter har sagt "jippi" till att träffa Buffy (enl. Sara ett bra sätt att undvika tjat om Att skaffa iller, med tanke på hur trångt vi bor)Fundersam Frågan är hur jag ska få mig själv att inte tjata på mig….

Madde
0

Ser fram emot och träffa dig Och din dotter nästa helg. =) ni får gärna leka med mina illrar.

Faxlin
0

Ja Maddes mullrar är bra att leka med.
(passa näsan bara, hihi)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

UlrikaD
0

Madde:Om jag måste hålla reda på 4 illrar själv så är det inte mer än rätt att du också får göra det.

Madde
0

Ok. ja då ska det nog gå. =)))

Mina äter inte näsor. =) hihi åsa vad är det du säger. Skrattande

cat-malou
0

#10 För säkerhets skull så har jag sagt till dottern att hon inte ska tro att det är katter och sticka näsan för nära till att börja med. Det här blir faktiskt första gången som hon kommer att träffa en iller så nu är det upp till er att lära henne (och mig med tanke på hur det gick när jag hade min iller) hur vi verkligen umgås med illrarna på ett bra sätt! Och de behöver ju faktiskt inte äta näsorna, kan ju få för sig att känna lite bara….Flört

domiino
0

#11 haha ingen fara, det är bara att ta upp en iller o gosa, fast man bör ju vara lite försiktigt för de finns dem som inte gillar att gosa eller vara uppe i ansiktet. Men det känner man bra själv hur långt man vill gå =)

cat-malou
0

#12 Nej det är säkert ingen fara men det är skillnad om man känner till just den sortens djur eller om man aldrig har träffat dem förr. Skulle du t ex våga gå in till ett gäng tjurar (eller kvigor med för den delen) som står i en hage? Dessa djur är jag van vid och uppvuxen med, alltså så kan jag "läsa" dem och även om man alltid ska ha respekt för dem så är jag inte rädd för dem eller vad de skulle göra. Illrar däremot är jag inte van att hantera och kan inte "läsa" dem så där är jag mer försiktig. Fast jag är helt säker på att innan vi lämnar er på lördag så kommer vi helt klart att ha gosat en hel del och lärt oss massor!!!!

domiino
0

#13 hmm tja gå in till ett gäng tjurar skulle jag aldrig göra då jag har sån otroligt stor respekt för dem =) fast jag förstår hur du menar, men det skall nog säkert gå bra ska du se! och känner jag "pillergänget" rätt så sitter säkerligen både du och din dotter med var sin iller i famnen inom en timma =P

cat-malou
0

#14 En hel timme!!!!!!Förvånad Räknar ju med max 10 minuter….

domiino
0

#15 haha okey då då ligger vi alla i så ska du se vi har löst det på tio min =P

cat-malou
0

#16 Låter tryggt…Skrattande Så nu är det enda som jag behöver bekymra mig om att lyckas hitta dit… Är totalt hopplös på GBG även om jag fått vägbeskrivning nu. Ska kolla med min väninna, hon vet av erfarenhet hur jag är så det lär bli en VÄÄÄÄLDIGT detaljerad vägbeskrivning hon kommer att ge mig…Fundersam Liseberg hittar jag till i alla fall, det är ju en bra start åtminstone…

domiino
0

#17 haha inga problem! hur jag än kör så hamnar jag i kiel terminalen men nu har jag hittat! det är rätt lätt faktiskt =) parkeringplatser däremot är det svåra =P och att komma ihåg vert man ställt bilen sen Fundersam fortfarande utbrister jag Dude, where´s my car?!?!!? varenda eviga gång jag parkerar i gbg…lol

Madde
0

Jo men det var väldigt lätt att hitta från Liseberg måste jag säga. Om inte annat kanske någon kan möta dig ifall du inte hittar.

cat-malou
0

Det löser sig säkert, har ju numret till Sara så om jag blir alltför vilse så får jag väl ringa så att ni kan bilda skallgång…Generad

klarsferrets
0

mail sarae hon kan vägen och hon har bra vägbeskrivning på vart hon bor och vart du ska parkera din bil.

annars har du om du kommer från Borås hållet så sista parkerings platsen med smabb mat där har du karta som du kan ta det är jätte lätt att hita .

jag hadde dok problem vart jag skulle ställa bilen. men det löste sig ganska snabbt på baksidan av sara e och den parkeingplatsen hetr heden .

ps glömm ej växell till parkering dom är inte så glad i att växla i dom affärerna i när heten .

cat-malou
0

#21 Jag har fått vägbeskrivning av Sarae redan men med tanke på hur jag är i GBG så…Oskyldig Fast jag var inne nu på Eniro och kollade och TROR att jag har någotsånär hum om var det är så det löser sig säkert. Jag vet att på parkeringarna vid Liseberg så brukar man kunna betala med kort, kan det vara möjligt där också??? Kan förstå affärerna att inte de vill växla, är ju liksom inte deras sak…

klarsferrets
0

vad jag kommer i håg så kan man inte betala med kort utan det är bara pengar om jag mins rätt . Men om du har VOLVO kort så tror jag att det ska gå bra.

ledsen men tänker inte på när jag är hos sarae hur vi betalar.Räcka ut tungan

men ring gärna när du har kommit fram så kan vi säkert hjälpa dig där du är

cat-malou
0

Kan nog stämma att det är med Volvokortet som jag har betalt. Men jag ska för säkerhets skull ta med mig växel också.

Och numret är inknappat i mobilen så det ska jag inte glömma hemma!Skrattande

sarae
0

jag har lite dålig koll på vilka kort de tar…vet bara att de inte tar visa kort ;) så det bästa är nog att ta med sig växel ;)

Förövrigt så pågår förberedelserna för fullt här hemma ;) Har börjat riva ner grannens vägg så smått….så nu får vi massa plats hehehe

Madde
0

jag har volvokort så för våran del som kommer från borås hållet är det lugnt om vi inte vill släpa med oss småmynt. hihi

sofie
0

#13 Vi har en riktig liten gosflicka som gärna ställer upp och gosar med er :)

Madde
0

#27: Åh vad skoj och träffa er. =)) har en liten överraskning till er när ni kommer till sara nästa helg. =)

Då tänker jag inte på kopplen som vi råkade ta med oss. hihi

sofie
0

#28 Ohh nu blir jag ju nyfiken…

Madde
0

#29: hihi. ja med all rätt. =) hihi Det är roligt och vara den som suger på karamellen. =) hihi

ang3lica
0

Sara! Har du fått min och Busans anmälan på din mail?

sarae
0

Jajemen! har haft mail/data strul så jag har inte kunnat svara…men nu har jag ingen ursäkt ;) sorry! men du vet väl var min postlåda bor? hihihi

klarsferrets
0

jo det är nog måånga som vet var din postlåda bor Räcka ut tungan

ang3lica
0

#32 Ville bara dubbelkolla så vi inte dyker upp oanmälda. GladOch hitta till dej borde vi väl göra..

sarae
0

För er som har planer på att köpa lite Vitalin så får ni gärna meddela mig om hur mycket ni vill ha, eftersom vi inte kan frakta hit hur mycket som helst ;)

klarsferrets
0

vad bra att du tala om det sarae.

klarsferrets
0

jap nu är det snart dags då det nu är bara 3 dagar kvar tills vi ses alla i gen .

Vill bara på mina om att jag har vitalin hemma så dom som vill ha i stor pak så maila eller ring sarae så tar vi med extra .

Det kommer att finnas mycket fint att titta på o handla

ang3lica
0

Åhh, nu börjar det klia i mina shopping-nerver.. Flört

sarae
0

hihi ja vad gäller iller prylar så kliar det ständigt i de nerverna!

Sen vill jag påminna att sista anmälningsdatumet e imorgon!

klarsferrets
0

jaha då var det siista dan för anm'ällan till saraes jul träff .

Undrar hur många vi blir det här året ????

Slår vi förra året tro !!!

skulle va kul om vi gjorde det .

nu väntar vi med späning det är ju bara 3 dagar kvar tills vi träffas i gen

ang3lica
0

I morgon är det dax. Hoppas att ni är laddade allihop. Det är vi!! Skrattande

sofie
0

Åhh snart ska jag sova och gå upp om bara några timmar. Snart ses vi alla.

sarae
0

jaha…här sitter man vaken med fint fint sällskap…gissa om jag kommer vara charmig imorgon ;) moahahaha  kul för er!

klarsferrets
0

mm hadde inte förväntat mig något annan alltid dagen efter hihi

i vilket fall som hälst så är kl: nu 0727 så jag har varit uppe i 1.5 tim så snart ska jag hämta bilen o packa in alla saker 

Sedan ska man  försöka åtminstonde att väcka emelie(Domiino) och det är inte så lätt . men med en vatten slang så ska det nog gå bra hihiRäcka ut tungan

domiino
0

men mamma! jag vaknade ju aldeles själv imorse! du behövde ju inte ens pipa till mig =)