Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 887 ggr
UlrikaD
2009-08-07 18:31
0

Levande flugpapper!!

Förut kom Nalle upptraskandes i soffan och lade sig på magen på mig. Började klappa på honom och fastnade i pälsen på honom!Förvånad

Han var alldeles självhäftande. Fattade en kort stund inte alls vad som hänt innan jag insåg…..flugspiralen som hängde i taket var borta…och lekt med,

Får flugor emellanåt nu på sommaren när jag serverar kött till illrarna så jag hänger upp en sån kladdig spiral över matplatsen. Den hade ramlat ner och Nalle hade hittat sig en ny leksak.

Ja, ja, nu kan han gå och fånga flugor en stund.Flört

UlrikaD
2009-08-07 18:36
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blev tuppkam på ryggen på honom.

Aviendha
2009-08-07 21:42
0

Hahaha! Var nog inte vad man hade i åtanke när begreppet "jaktiller" myntades, men whatever works! Låt honom jobba för uppehället ;)

UlrikaD
2009-08-08 03:27
0

Man tycker väl att ett jagande djur borde kunna fånga flugor utan hjälpmedel förstås….Flört Är väl lite fusk att använda flugpapper kan man tycka.

Aviendha
2009-08-08 03:45
0

Man måste ta domesticeringen i beräkningen, det måste ju ändå vara ett litet handikapp ur den synpunkten Flört

UlrikaD
2009-08-08 04:15
0

Tänkte inte så långt ju…Obestämd Kanske ska prova att ge honom flugsmällan med en gång. "Double threat" liksom. Fast nu kladdar han inte så mycket längre.

Tzatu
2009-08-08 11:42
0

Innehåller inte flugpapper arsenik? Inte så jäkla bra om illern fått i sig det. Fast det kanske bara var förr i tiden som det fanns arsenik i det, I dunno…

sarae
2009-08-08 12:05
0

HAHAHA men nalle då!

#6 giftfritt flugpapper (var med när det köptes), f.ö. fick han det I pälsen, inte i sig.

Tzatu
2009-08-08 12:15
0

#7 Får han det i pälsen och sedan putsar sig så får han ju det i sig…. Men det var ju bra att det var giftfritt då så slipper man oroa sig.

Aviendha
2009-08-08 13:27
0

Åh, när kladdeffekten avtar måste han ju få en flugsmälla! Men för säkerhetens skull så ge honom inte en elektrisk :P

Gilla
2009-08-08 22:21
0

Jag kan berätta om Diddeli-Boms fasansfulla natt.
Hade som du blivit vansinnig på irriterande flugor o speciellt på kvällen när jag sitter vid datorn o det är mörkt i rummet o de dras till ljuset av skärmen …o den stora teven som står på hyllan ovanför mitt datorbord.

Sambon satte då upp…snäll som han var, en flygspiral bredvid min datorplats.
Jag är inte van vid såna här grejer o inte tänkte väl jag på det när jag gick o la mig.
Vaknade av ett "duns-sprattel-spring för livet"

Didrik hade…som vanligt vilket inte stör mer än några pling på husses tangentbord, tagit sig över bänken bort till min datorplats o…hittat en kul leksak.
Helt insnord i flugspiral försökte jag lugna det stackars djuret.

Han sprang som om han hade en raket i rumpan.
Flög ner från bordet, rusade genom röret in under soffan, ut i hallen in i skoskåpet.
Här fick jag fatt i honom.
Helt skärrad så fick jag loss flugpappret som snott sig runt frambenet och upp över ryggen.

In i duschen klockan halv 4 på morgonen o i med kattschampo.
Skölj ur…ingen skillnad.
i med mer kattschampo.
Mindre …kanske.
efter 4 genomtvålningar så ger jag upp.
Det gick bort under kommande dag.

Äventyr!!!

UlrikaD
2009-08-08 23:49
0

#10 Jisses, stackars kille! Nalle märkte väl direkt att han fastnade och då var det inte kul längre och han lämnade den.

Vet ju själv hur det är om man får sånt klister på fingrarna, är ju lögn i h-vete att få bort det sen.

Hata flugor säger jag bara!

Gilla
2009-08-08 23:58
0

# 11 ja o inte hjälper det heller när Didde inte direkt är lugnet själv utan den nervösaste iller jag vet redan till vardags.

hata flugor…JA!!