Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 699 ggr
Tina-A
0

Omplaceras...

Då var stunden kommen. Min mamma har gått i taket och nu är det dags…

Hoppas alla ni läst lite om vad som händer här hemma, så ni har lite bakrund, för nu måste Milton i alla fall omplaceras.

Att skicka på bootcamp är ingen idé då min mamma aldrig skulle låta Milton komma tillbaka därifrån..

Milton är en ganska bitig iller på 6 månader, född 060606. Han är vaccinerad, chipmärkt och reggad i svenska illervänner (alltså inte ännu kastrerad) men det börjar snart bli dags för det.

Behöver verkligen någon som kan ta Milton och ge honom ett bra och långvarigt hem!! Illervana är ett måste då han inte är världens enklaste iller att handskas med.. Han är väärldens sötaste, verkligen, och har många roligheter för sig. Det är verkligen tung att skriva detta och jag hoppas att någon annan kan ge honom lika mycket kärlek som jag gjort ..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Madde
0

Nej vad trist att du måste omplacera honom. Lider med dig Tina. =( Hoppas att det löser sig till det bästa för dig och milton.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

LinLin
0

Önskar jag kunde ta honom tills du flyttat och kan ta honom själv igen. Men jag vet inte om det är en så bra idé ändå..

Fy fan för din mamma… Förlåt, men det är så dumt.

Madde
0

Alla sätt är bra utom de dåliga. =)) Tänk så. =)

Theres
0

risken finns att LinLin inte vill lämna ifrån sig Milton sedan? :S

golf.ifokus.se

kitty
0

jag söker en illerhane som sällskap till Amy ( steriliserad )… vart finns milton?

Tina-A
0

#5: Han finns i stockholm, huddinge.. Ser att du finns i Göteborg..

Roxanne
0

#4 HAHAHAHAHAH kanske inte ;) men linlin… tror du att du skulle kunna ta bort bitandet på honom? i varjefalöl försöka?

LinLin
0

#7 Ingen aning faktiskt. Ingen av mina var ju "bitig" även om Liten testade oss till förbannelse några veckor, så rädd för blodbad är ingen i min närhet längre ;)

Jag skulle inte tveka ett ögonblick på att "förvara" honom ett tag om det inte vore för att jag eventuellt ska vara på Island över sommaren och min mamma ska ta hand om mina två då. Plus att han borde få det stabilt och det skulle det ju inte bli tyvärr =/

kitty
0

#6.. ok… jag skulle kunna ta tåget. Min Amy är också en omplacering från sthlmstrakten.. har du någon mejl ?

domiino
0

Men finnsdet ingen som bor i närheten av dig som skulle kunana ta honom? så kunde du ju i alla fall få se honom ? inte mycket till tröst men kanske liiiiiiiiiiite?

emoflickan
0

Tina gumman vad tråkigt! Om jag inte redan hade suttit här med 5.. verkligen ledsen för att det inte funkar för er ..:(

Faxlin
0

Jag är som du vet ledsen för din skull, men jag förstår både dig och din mamma faktiskt.
Kan du inte lämna tillbaka honom till uppfödaren? Vad säger uppfödaren om det hela?
Kram på dig gumman

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

fy vad tråkigt…finns inget jag kan säga som tröstar dig nu, men jag tänker på dig å skickar en kram….

Tina-A
0

#12: Har pratat med uppfödaren och han säger att det tyvärr inte går just nu då det är kaos hemma (pga att de bygger om) och att det är tråkigt att det inte funkar, men han tror att många kommer höra av sig.

bnoffan
0

Usch va hemskt! Förstår verkligen att du är ledsen. Du som verkligen kämpat med honom!

kitty
0

ska antagligen hämta MIlton på söndag..

bootcamp

ViktorMarina
0

okej, kul :) hoppas allt går bra :)

kitty
0

ja det hoppas jag med

Faxlin
0

#14: Vilket dåligt svar av en uppfödare. Tyvärr anser jag inte att det är seriöst.
Jag tycker synd om dig gumman.
Kramis

Audiatur et altera pars

LinLin
0

Vad bra att det löste sig så fort!

Lycka till :)

UlrikaD
0

Fruktansvärt tråkigt att du måste omplacera din bebis!!

Är det inte flera i den kullen som blivit omplacerade redan?

Madde
0

Vi hoppas att det löser sig för dig. =)

Faxlin
0

#21: Jo som jag fattat det så är det så. Och flera gånger också. Trist faktiskt. Men säker är jag ju inte. Men jag har för mig det.

Audiatur et altera pars

bnoffan
0

#21 jo det är fler som omplacerats. Bl.a. en tjej. Stod att det var på grund av allergi men undrar om det inte var för att de inte klarade av bitandet…

sarae
0

yup…en kille har oxå blivit omplacerad…har däremot dålig koll på hur många gånger

bnoffan
0

Tråkigt för Robin att de blev så bitiga och att det varit så mycket problem med omplaceringar och så…

Lotta_A
0

Ja tina. Jag vet att du är jätteledsen nu för att vi måste omplacera din lilla sötkorv, men ärligt talat så tror jag det bästa. Både, för dig och din omgivning..
Han är för svårhanterad helt enkelt.
Jag hoppas han kommer få det riktigt bra i sitt nya hem och att det blir lite pli på Milton! :)

bnoffan
0

#27 Hmm. Tror inte att det bästa för en iller är att behöva flytta runt… Tror att bara man ger Milton tid och är konsekvent så kan nog även han bli bitfri.

sarae
0

ja..jag beundrar er verkligen för att ni har kämpat på som ni gjort! Han är ju verkligen ingen första gångs iller! Om ni bestämmer er för Att skaffa iller i framtiden så kommer det att bli en barn lek för er efter milton… ;)

Lotta_A
0

#28: Du har rätt. Att omplacera milton kommer nog göra honom ännu mer nervös, i alla fall till en början.

Men det Tina hade att välja på var antingen att hon omplacerade milton, annars skulle mamma ta honom till djursjukhuset och avliva honom :(

Jävla mamma. seriöst. hon har så jävla sjuka värderingar. :(

#29: ja. vi har verkligen jobbar hårt med milton.. riktigt hårt. Och bättre har han ju blivit.. men inte tillräckligt bra… enligt mamma..

bnoffan
0

#30 Ja usch för eran mamma. (Flåååt) Men tycker att hon gör fel i det här fallet. Har hon låtit Milton komma in i huset måste hon ju ge det lite tid. Varför verkar det som att föräldrar tycker det är mer ok med en klösande kattunge än en bitande iller?

[tiiia]
0

Tina, det är jätte synd att du inte kan ha Milton kvar. Beklagar verkligen, och håller tummarna för att du ska hitta ett bra och lämpligt hem till honom. *kramar om*

Illercafe
0

Jättetråkigt Tina att du måste omplacera honom.

#26 håller med dig och bättre har det inte blivit efter alla påhop på honom på ett flertal ställen =0(

bnoffan
0

#33 Nej jag tycker det är synd. Visst att hans illrar är bitiga men man får samtidigt tänka på att det var hans första kull!

Illercafe
0

# 34. Min uppfattning om Robin är att han är väldigt duktig på djur och att han verkligen bryr sig om sina djur. Tyvärr har det blivit tyst om honom den senaste tiden, vilket är jättesynd samtidigt förstår jag honom.

Faxlin
0

#34: Att det är ens första kull är ingen ursäkt. Då skulle alltså allas första kullar bli bitiga då? Nej, det stämmer inte.
Jag säger med detta inte att han är dålig på djur, för det är han INTE. Han är oerhört duktig på flera olika djur dessutom. Han har ofta en kunskapsnivå som imonerar på mig, och jag har lärt mig en hel del av honom själv personligen.

Men detta visar bara att det kanske, kanske behövs mer än ett bra kunnande för att lyckas med en valpkull.

Jag tycker också att det är trist att han försvunnit så mycket som han gjort för det gör ju inte saken bättre liksom. Oavsett vad som händer så måste man ju ta sitt ancvar och ställa upp och speciellt om man har bitiga valpar. Då krävs det ännu mer av en som uppfödare. Ja, allt sådant måste man vara beredd på. Tyvärr, för jag tycker han är super duktig som ägare.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

JossanH
0

Nä, stackars, stackars tina! Hoppas han nu hamnar i ett livslångt hem där alla i familjen kan vara delaktiga i förbättring av hans beteende!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Illercafe
0

# 36. Nej det var ju dumt av dom att börja bygga om nu ;0)

Missy
0

Jo jag håller med om att vad jag tycker en seriös uppfödare gör när hans valpar måste omplaceras är att ta hem dom MEN har jag fått allt om bakfoten? Är inte Robin "bara" 15 år? Borde inte detta betyda att han fortfarande bor hemma? I så fall kanske han inte kan lastas för att han inte kan göra vad man kan tycka han borde göra alltså ta hem Milton. Om nu inte Tina kan hjälpa att hon inte får ha kvar Milton vilket jag givetvis inte tycker hon kan så anser inte jag heller att Robin kan lastas för han inte kan ta hem Milton. Att dom bygger om är nog knappast Robins ide.. Ifall hans föräldrar bestämt sig för att bygga om så vet jag inte hur det kan vara en olämplig tid dom visste förmodligen inte om att Robins illers valpar skulle komma hem igen. Bara lite hur jag tänker nämnas bör dock igen att jag har ingen aning om ifall Robin bor hemma eller inte men jag tycker att om han gör det är det förmodligen hans föräldrar som bestämmer i slutändan precis som tinas föräldrar. Vad kan då Robin göra ifall han inte får ta hem Milton just nu?

Faxlin
0

#38: Nej men ärligt talat. Det var väl inte riktigt så jag menade. Men när du nu tog det så. Kan jag klart säga att det inte är något som jag ser som giltig anledning faktiskt. Finns det hjärterum finns det stjärterum. Och en iller är inte så stor.
Det är dessutom något man borde ha koll på kan hända om man tar valpar.
Allt är inte guld och gröna skogar när man avlar. Inte på långa vägar. Baksidan är inte så vacker jämt.

#39: Jo han är väl bara 15, men har föräldrarna gått med på att han föder upp och de går ut med att det är lika seriöst att köpa valp av en 15 åring som en myndig så borde de då också backa upp det hela nu då det blir problem med valparna.
Så jag anser att om hans föräldrar säger nej till att ta hem valparna på grund av ombyggnad då är de värre än Tinas mamma som faktiskt inte förväntade sig detta med en sådan bitig/huggig iller som Milton.
Det är ett stort ansvar man tar åt sig när man börjar avla. Här kommer man till det problemet som vi ofta står vid när folk tar valpar för att de är söta. Nu säger jag inte att han tog valpar för att de är söta. Bättre kunskap än så har han. Han ÄR duktig på djur.
Men många gör det, och då uppstår problem.

Att avla handlar om ansvar i många, många år. Kan man inte skriva under på det så kan man inte kalla sig seriös.
Jag stod och omplacerade valp medans jag begravde min mamma. Vad skulle jag sagt då`Tyvärr, jag har hittat min mamma död på min toalett efter att hon bott här hemma i tre år, så ni får klara er själv. Men sätt ut en annons på blocket, det är säkert många som är intresserade.
Knappast. Tyvärr verkar det som om det är lite tabu att tala om att man måste ställa krav på sina uppfödare. Synd tycker jag, många skulle slippa en massa problem om de gjorde det från början.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Missy
0

Jag tycker det är jättebra att det finns såna uppfödare som dej Åsa! Helhjärtat så tycker jag det. Jag tycker oxå att ifall Robin har fått lov att ta valpar borde han få lov att ta hem dom ifall det skulle vara nödvändigt igen. Vad jag menar är bara att Robin lika lite kan hjälpa detta ifall det skulle vara så att hans föräldrar inte tycker det är läge nu som Tina kan hjälpa att hon inte få ha kvar Milton. Tills man är 18 år och så länge man bor hemma är det ju oftast föräldrarna som bestämmer. Jag tycker inte Robin som person kan klassas som en dålig uppfödare ifall det är hans föräldrar som inte låter honpm göra sin plikt som uppfödare. Som sagt så är detta bara en fundering från min sida jag har ingen aning om ifall det är Robins föräldrar som tcyker det är olämpligt nu eller Robin själv.

domiino
0

ursäkta mig nu, MEN.."Vi" säger jag nu så om ni vill ta åt er så får ni ta åt er annars så gör det inte.. Vi sitter alltså här inneo ch snackar om en person som inte ens har varit här och gett oss sin mening. Jag säger varken bu eller bää om saken som hänt, men borde vi inte göra det rätta och vänta på att Robin får ge sin mening oxå? istället för att vi sitter och snackar om honom "bakom ryggen"? Jag tar INGENS parti genom detta innlägget utan ville bara säga att vi kanske ska vänta tills robin kommer hit eller att någon som känner honom ber honom komma ut hit och kanske förklara sig? jag vet ju bara själv att hade något som köpt en valp av mig och min mor och sedan pratat om oss som uppfödare ute på en site så hade jag gjärna velat få veta om det och kunna kommentera och ge min åsikt. Så jag hoppas ingen tar illa upp, men kan vi inte vänta tills robin kommer in och förklarar sig innan vi drar för mycket i detta? Glad

JossanH
0

håller med. känns konstigt att diskutera någon som inte ens är här.. Speciellt med namn och allt…

Sajtvärd på Iller.ifokus

Missy
0

Jo men det är just det jag menar, vi vet ju inte hur det ligger till, eftersom vi inte gör det ville jag som hellre friar än fäller skjuta in att det kanske finns en anledning till att Robin inte kan ta hem Milton en anledning som kanske inte han själv kan påverka.

cannaydia
0

Kan säga att Robin inte komemr att komma in här själv och svara, han har tröttnat på allt skit han fått ta imot, och jag känner igen mig i det där allt för väl..min första kul födes det ju 2döva valpar i och det vände upp o ner på allt kan jag lova, ingen ursäkt att man är ny men lite hänsyn och stöttande kan man väl vara innan man dömmer och fäller någon ge personen en changs bara för att något inte gick som det skule betyder det inte att man är en oseriös uppfödare, är man rak mot köparna finns inget att skylla. Och man får faktiskt acceptera att ala uppfödare håler inte til på internet så de kan INTe gå ut med all info om sjukdomar osv som deras illrar insjuknat i, tyvärr så är det o bara att acceptera. vill man veta får man fråga, om sedan uppfödaren väljer att neka eller ljuga -ja då är det klart det är något fel! och då kan man kallas oseriös!…

Ang. Milton han är välkommen att återlämnas till mig genom Robin, har pratat med honom eftersom läget ser ut som det gör 
hemma hos dem har jag sagt att jag ställer upp uppfödare emellan. 
Så Tina_A vill du omplacera Milton tar jag emot honom med en gång så slipper du problem med hur du hittar ett nytt bra hem och
så din mamma inte går upp i taket innan han flyttar…

domiino
0

men ursäkta mig nu, kanske bara är jag som missuppfattat allt men jag tycker väl inte att han fått utstå någon "skit" i denna tråden? eller finns det andra trådar som jga missat? well well..det var ju värt ett försök i alla fall=)

cannaydia
0

#46 i denna tråd nej, men det som händer bakom kulisserna är det ingen ser eller märker om man inte står nära och tjuvlyssnar…för den som nekar att det är mkt skitsnack i illervärlden, ja den ljuger eller har inte satt sig in riktigt än…tråkigt…

domiino
0

mmm du menar så. jo det är sant att det finns mycket skitsnack i illervärlden. Men det är också en hård värld utanför den. och man måste lära sig att slåss men armbågarna om man vill komma någonstanns, har jag lärt mig. Men i vilket fall som hellst så önskar jag att han kunde kommentera men om han inte vill så är det ju upp till honom=) Inget ont nu, kan uttrycka mig ganska klumpigt…har migraän, svårt att tänka… =*(

Sara
0

Om man är duktig på djur så är det synd att åldern ska spela så stor roll. Meeeen man måste fortfarande vara myndig för att skriva på avtal och det tycker vi väl alla att uppfödare skall göra.

# 46 Skit och skit.. Tycker man att negativ kritik är skit så har han nog fått skit i den här tråden. Alla uppfattar vi skrivna saker olika och ibland tycker jag vissa inlägg på forumen kan vara väl hårda. Vi får inte glömma att tycker man folk är oseriösa behöver man varken umgås eller köpa illrar av dem.

Tina, du kommer säkert att hitta ett bra hem till Milton!

Sara

cannaydia
0

#48 jajo men ibland måste man ta paus ifrån alla forum för att vila upp sig för hamnar man i pajkastningen blir de fort tröttsamt, särskillt när man har ett tufft liv på sidan om dataskärmen :-) I nuläget får jag väl funka som Robins förmedlare, och hans komentar är att det är kaos hemma pga renovering, det känns helt enkelt olägligt att ta hem Milton. Därför efter diskutioner har vi kommit fram till bästa tänkbara lösning, jag ställer upp och tar emot Milton och så hjälps jag och Robin åt att hitta ett bra hem till Milton. Så då läget för honom inte var det bästa att ta tillbaka Milton löste vi det på annat sätt, genom mig. Så en "retur" till Robin med Milton är ok, men Milton placeras då hos mej…o de är ju som om Robin säger "ok" til att ta tilbaka Milton, han löser det på sitt sätt och bättre än så kan han väl inte lösa det än att hjälpa Tina med ett nytt tillfälligt hem då hans hem inte står redo för Milton?!…

domiino
0

#49 jag skrev skit innom "" tecknen just för att jag citerade =) Och nej, du har så rätt så, man behöver inte umågs med dom. man behöver inte älska alla. Men jag ville bara ge honom en chans att ge sin synpunkt på saken eftersom hans namn kom upp. inget illa menat som jag skrivit innan.

Faxlin
0

#50: Det är ju att visa att man tar ansvar ju. Att han ser till att det finns akut hjälp att få. Sedan om han fixar  ett hem eller fixar det med dig hör ju liksom inte hit. Han har ju då fixat det i alla fall.

Men snälla, kan någon förstå att man reagerar på tråkiga bortförklaringar.
Dessa finns hos många uppfödare tyvärr. Och det har blivit tabu att säga att en uppfödare skött sig dåligt på grund av vilka den personen känner, då blir det fel.
I det här fallet så sköttest det snyggt i slutändan. Superbra gjort Robin. Seriöst gjort, och heder till dig.

Hoppas även de positiva sakerna framförs så han får höra den sidan med. För många här har försvarat med ålder och liknande saker faktiskt.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

ferretboy
0

Jag tycker det är dålig stil att alla måste lägga sig i en sådan situation som bara angår uppfödaren och köparen. Framför allt när uppfödaren finns inte här.

ÅSA : Hur sjutton vet du att varken han eller hans föräldrar tar sitt ansvar i det hela? vad jag läst i hemsidan så har denna unga uppfödaren sprungit till djurkliniken när det blev skendräktighet, längre fram gjorde han ett ultraljud på sin hona. Allt detta kostar ju pengar och det har föräldrarna betalat för de tar sitt ansvar… Eller tror ni att de är ute efter pengar? för jag har frågat killen själv och det är engetligen inte mycket alls han begär för sina valpar som är vaccinerade, reggade och har stamtavla!

Varför det har blivit som det blivit med hans valpar hör ju inte till diskussionen här och det är något som bara borde beröra Robin och valpköparna. Ingen annan.

Fattar inte varför alla måste sitta här och diskutera andras illrar. SKÖT ERT i stället.

Kom ihåg att tom Åsa och flera andra här inne har misslyckats på vägen när det gäller att avla. Är detta som händer med Robin allvarligare och under all kritik bara för han är 15 år? Nej, det tycker jag inte. Han har iaf beslutat sig för att sluta avla, andra äldre personer envis fortsätter…

cannaydia
0

domiino inget illa vidtaget, men då Robin av personliga skäl inte infinner sig på i.fokus för tillfället tar jag mej "rätten" att föra hans talan för honom då vi pratar o känt varandra ett tag…

Robinsnel
0

bra skrivet ferretboy.. bra sammanfattat.

domiino
0

#54 okey bra! =) Skönt att det löste sig i slutändan i alla fall. =)

bnoffan
0

Bra att Robin har sett till att gå genom dig Malin. Förstår att han valt att sluta vara inne på iFokus efter allt. Hoppas att ni löser det tillsammans så att Milton hamnar i lika bra hem som nu!

kitty
0

hej allihopa

jag hämtar Milton på söndag så han kommer komma till ett bra och livslångt hem. Det kan jag garantera er.

Tina-A
0

Ja, Nathalie kommer hit ändå från Göteborg på söndag! Skönt att Milton ska få komma till ett hem där han får stanna, det är det viktigaste! Tack för allt Nathalie

kitty
0

tackar dej :)

har letat efter en haniller i rätt ålder.. tar gärna emot tips ang. bitandet och knep osv

LinLin
0

Alltså.. nu är jag inte riktigt med längre. Vem ska ha Milton? Kitty eller Malin?

Och får ens Kitty ta honom om det står i kontraktet att han ska tillbaka till uppfödaren?

Eller fanns det inget kontrakt?

Tina-A
0

#61: Det fanns kontrakt, och i det står det att uppfödaren har rätt att ta tillbaka illern om han vill. Då när jag prata med Robin sa han att han inte kunde ta honom men att jag skulle lägga ut en annons. Så han vet om detta, och det är okej antar jag, för annars hade han nog sagt annat.

kitty
0

jag, kitty ska ta Milton. Tina har pratat med Robin

[tiiia]
0

Hela grejen är väl att Milton ska kunna få ett nytt hem där han kan bo resten av livet? Och om Tina tycker att Kitty är lämplig som ny ägare så tycker i alla fall jag att det är upp till Tina. För Miltons skull är det nog i alla fall skönast att slippa flytta från Tina till Malin till Robin och sedan till ett nytt hem? Fast om det står i valpkontraktet att han ska tillbaka till uppfödaren så är det ju det som skall följas så klart.

LinLin
0

#62#63 Bra :)

#64 Absolut!!

Missy
0

Jätteskönt att det löst sig. Kul för dig Kitty att du ska få en liten ny.

#53 Vill bara påpeka att det inte var Åsa som drog in föräldrarna i disskussionen utan jag som eventuell anledning. Tycker inte det är rätt att Åsa ska få skit för hon inte påstås anse föräldrarna ta sitt ansvar när det som sagt var jag som drog upp föräldrarna.

kitty
0

jag tyckler det ska bli kanonkul med Milton Då får äntilgen min andra lurv en kompis och jag kan utöka min illerfamilj :)

Faxlin
0

#53: Jag ber dig läsa igenom alla inläggen i tråden igen. Så kommer du märka följande saker.

Jag började med en enkel fundering om vad uppfödaren tyckte om detta.
Sådant har vi tagit upp i varenda omplaceringstråd tidigare också. Vart är uppfödaren när illern behöver omplaceras. Det är ingen av er som reagerat när jag gjort det då.

Jag nämnde inte Robin vid namn förns andra redan gjort detta. Efter det kändes det bara löjligt att skriva honom som Uppfödaren.
Jag började inte nämna hans föräldrar.
Jag svarade däremot på att OM det var så vore det dåligt.

Jag har i så gott som varje tråd påpekat att jag tycker Robin är duktig med djur och det gäller inte bara iller utan flera djurarter.
Jag har också påpekat att han absolut inte hör till de som avlar på någon för att den är söt. Detta då jag absolut inte menade att hänga ut honom. Utan jag pratar uppfödare i allmänt.

JAG vill att köpare ställer större krav på alla uppfödare. De får gärna börja med mig. 

Angående mitt misslyckande i aveln som innebär att jag förlorade min ena hona i likförgiftning. Ja, det gör säkert mig till en sämre uppfödare i vissas ögon.
För mig var det dock bara en stor tragedi då jag miste en vän.
Och snälla skriv _inte till och med Åsa har misslyckats med aveln.
_Det får det att låta som om jag vore bättre än någon annan och det är jag inte.
Men jag vill bli bättre som uppfödare och jobbar på det hela tiden.
Men fulllärd och superduktig lär jag inte bli förns jag blivit jordgubbe. Och då lär jag inte ha någon nytta av det i alla fall.

Jag är i grund och botten helt enkelt bara ute efter att få folk att fråga ut sina uppfödare mer, ställa högre krav och bli mer medvetna. 
Jag vill få oss alla uppfödare (mig inräknat) att vi blir duktigare på att belysa även de små sakerna som annars lätt försvinner i allt gulligull med valparna när man talar med sina valpköpare. Att man tänker på att det kanske i en stor kull finns vissa som man får tänka sig lite extra för vilka man säljer till.

Jag hoppas att detta i alla fall förklarar vad jag menade på ett lättförståligt sätt. Om jag suddat till något så hojta till ska jag försöka förklara på ett annat sätt.
Då alla läser de olika orden man skriver på olika sätt och en mening kan få olika innebörder beroende på hur man läser det, så är det lätt att misstolka vad folk skriver.

Om jag misstolkat något ber jag om ursäkt. Även jag läser komentarer med olika nyanser i.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

cannaydia
0

Kitty ska ta Milton, pratade med Tina och har pratat med Robin så det är grönflagga! Och Kitte skule du ha tankar, funderingar o behöver hjälp kan du alltid nå mig på: illerthekiller@hotmail.com
har haft endel bitiga ilrar själv o alla kinep funkar inte på alla illrar…

JossanH
0

Vad kul för dig Kitty att du ska få hem Milton! hoppas verkligen att det blir lite ordning på grabben hos dig och kanske kan eran iller lära Milton lite vett och etikett!Flört

Jag tycker inte det beror på ålder på uppfödaren, misslyckanden eller såna saker för att en uppfödare ska kallas seriös eller oseriös. jag tycker att det har att göra med huruvida man tar sitt ansvar och står för sina misslyckanden.. Och vilka som jag anser gör det eller inte vet bara jag. I illervärlden är det ju tyvärr så att alla tror att dom ska anses som dåliga uppfödare för att dom fått en döv valp eller en bitig valp (bara exempel) och JA, det är man också OM man försöker dölja fakta. När folk sitter tysta så kryper det fram på annat håll och då blir det skitsnack! Är det så konstigt egentligen då det verkar vara en av få vägar till information när det gäller illrar?

Sajtvärd på Iller.ifokus

LeeLoo
0

#47 håller meD

skickar kramar till Tina!!

och ett lycka till! Kitty.

Tina-A
0

Milton har varit snäll som ett lamm (mot mig) den senaste veckan så jag hoppas att han ställer om sig snabbt. Han har ju en tendens att vara elak mot främlingar, men de kommer nog överrens snabbt!

Hoppas allt går bra.. Känns som minutrarna tickar iväg, måste gå och krama honom!