Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 948 ggr
LinaN
0

Dryckesvanor på illrar?

Alltså, jag tror att vi har en alkoholist härhemma. Alea snor fulla och tomma ölburkar om hon kommer åt, häromhelgen när min sambo tog sig ett litet glas whiskey så var hon plötsligt där och djupdök med nosen rätt ner i drickat (till sambons stora förtret) första gången så fräste och spotta hon men sen gjorde hon om och då drack hon.

Fort som fanken bort med glaset sen fick han brottas med henne för att ha glaset för sig självt.

Har ni illrar med underliga dryckesvanor?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Johan-
0

Red bull burkar älskas=)

Saga85
0

#0 Lilla alkisiller Flört

#1 Samma här, mina tomma energidrycksburkar som råkar hamna på golvet göms direkt av Maja. Ölburkar och annat brukar dock dissas.

Satmaran
0

Bäst du kollar med uppfödaren, alkoholism ska ju vara genetisktSkrattande.

Jag har bara haft en fylleiller, men hon fördrack sig på rum o cola, blev full och galen i ca 20 minuter, hoppade i toalådan (som hon annars aldrig satt en tass i), lekte mullvad i 20 minuter och sen förvirrat tittade upp, såg var hon befann sig, hoppade ur och gick skamset därifrån med en uppsyn som sa… Aldrig mer rum o cola!!!

Ellen blev snabbt botad från sin alkoholism och nämnas bör, att hon heller aldrig satte en tass i den hatade toalådan ;)

Noomihjertafillan
0

haha fett kul iller,alltså att dom blir tokiga av sprit och sånt alltså haha  låter kul, men är de verkligen bra för dom?

en fråga, är det sant att illrar är laktosintoleranta?

vad ska man isf göra om en iller är galen i milkshake?

Satmaran
0

För att nu ingen ska tro att jag fyllde Ellen med flit, så är det säkrast att tala om att jag hade glömt en drink på bordet, när jag gick in och duschade. När jag kom ut, stod hon med tassarna i grogg och lapade för fullt. Självklart att jag stoppade henne med en gång, men jag vet ju inte hur länge hon stått där och lapat.

#4 Japp, illrar är laktosintoleranta, de får diarré av mjölkprodukter. Mina illrar får ofta en skvätt Valio laktosfri matgrädde som belöning eller muta ;) Kanske du ska testa det istället för milkshake ;)

Noomihjertafillan
0

ja men hon drack milkshake en gång, när vi va på mc donalds..

valio laktosfri matgrädde okej ja det får ja köpa imorrn då till noomi!

tack för infon // Fillan

Musiken
0

Nisse ar som galen i vin! Han star till och med och gnager pa korken och forsoker fa upp flaskan.

Noomihjertafillan
0

haha ofta xD vin är ju jätte äckligt, tycker iaf jag!

Loveferrets
0

#3, hahahaha, undrar om hon blev fylledålig dan efter….snacka om speedad hahahaha…

JossanH
0

#4 illrar är oftast galna i söta saker och socker är inte bra för dom!! Det kan lätt leda till att dom blir sjuka i insulinom. Så ska din iller få smaka milkshake så ska det vara väldigt lite och inte för ofta, både laktosen och sockret är dåligt för dom.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Noomihjertafillan
0

men åååh jag vet det redan! hon smakade typ 1gång, det är ju inte så att jag sitter och matar henne med det..

JossanH
0

#11 Varför frågar du om vad du ska göra om illern är galen i milkshake för om du inte vill ha svar på frågan?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Noomihjertafillan
0

jag fick ju svar på frågan innan..

JossanH
0

#13 som du kanske såg fick du inte samma svar 2 ggr, jag la till lite extra info som kan va bra o veta.. Kanske ska sluta med det….

Sajtvärd på Iller.ifokus

Jenahbella
0

sigge älskar öl! :D han får giraffhals ner mot glaset botten :D

Noomihjertafillan
0

nej det är lungt, skriv mer.. bra att veta fakta..

TIMMY
0

ooo flashback! Alea har lyckats öppna ölburkar, sådär liiite grann, så att de bara pyser ut. Hon tog väl och bände up öppnarflärpen. Första gången var på kvällen efter en fest, någon hade ställt ett halvt flak öl på armstödet på soffan…slutade med att hela divandelen fick tvättas. Andra gången hoppade hon upp en bra bit på en stol där sambon hade ställt ett flak. Luktade inte rosor när man kom hem… -_- Folk som inte har iller fattar inte att jag bara kan skratta åt dumheter dom ställer till. Man skulle ju aldrig ta sån skit från NÅT annat djur förutom de små korvarna!

/IDA

elinn
0

Elvis är som helt galen i vitt vin och Noel tycker det är hyffsat gott men han blir inte lika hysterisk som Elvis när man sitter i soffan med ett glas.

Ciquita älskar cola och saft.

emoflickan
0

När vi bodde i sthlm var Joel ofta nere i tyskland o handlade alkohol vilket resulterade att vi då o då hade öl&ciderflak ståendes hemma, och titt som tätt ser jag en Frodo komma "smygande" med en öl eller cider burk i munnen som ska tas o förvaras på något säkert ställe ;) tror mest att det är burkarna han är ute efter, han brukar inte vilja vara i glaset om man har hällt upp.

Bilbo var också ganska förtjust i vitt vin :)

Aviendha
0

Chade hade en fallenhet för pappas groggar; 50%hemkört, 45% vatten och 5% saft. Hittade en iller under soffan dagen efter som febrilt slickade golvet. Undrade vad tusan han höll på med innan pappa drog sig till minnes att han hade råkat välta ut eett glas i soffan så det antagligen hade runnit igenom. Efter det galloperade Chade fraam direkt ppappa skulle blanda, annan alkohol reagerade han inte på på lukten, men pappas grogg tiggde han efter.. Inte för att han fick mer än de där slicken på det torkade golvet innan vi hann stoppa honom men det satte sig bra tydligen.

mandariiin
0

här hemam älskas o'boy och drinken rosa pantern.

nej, jag ger dom inte dte ofta…..

JossanH
0

#21 men är det fest så är det ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

mandariiin
0

#22 precis :P haha

fridaas
0

Banditen gillar öl och cocacola =/

Och djungelvrålsklubbor >_<

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.