Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 968 ggr
sarae
0

Colorful Storms - 12 veckor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår blev barnen 12 veckor gamla. och de 7 som är kvar är större, smartare, mer aktiva, och mer hopplösa än någonsin!

Busryck har de ehhh jämt.. och sover gör de ehh aldrig. De är högt och lågt och man är inte säker någonstans. De är garanterat de mest atletiska illrar jag sett, åtminstonne tjejerna. De springer lika fort uppför (mig, gardinen, kökshanduken etc), som de gör rakt fram. Vilket innebär att jag måste dansa salsa och svänga med höfterna varje gång jag ska göra något vid diskbänken, för att försöka sakta ned deras färd mot diskbänken. Lyckas jag? knappast, men grannarna har iaf ruskigt kul!

Förra veckan blev barnen passade utav underbara tant vitalin i ett par dagar (underligt nog lever hon fortfarande!), och ja… inte tusan var det valpar jag fick hem! de är enorma!

Undertiden där lyckades Cerulean bli av med sitt nagellack på svansen, så än än gång ser jag inte skillnad på honom och Celadon… den ene har något bredare huvud, men lycka til latt se det när de ålar sig som maskar! Enda lösningen är att låna chipläsaren när vi ska till veterinären. Kul om köparna får rätt valp med sig liksom ;)

Har helt lagt ner det där med att försöka ta fina bilder på dem.. nu är det bara att sikta och skjuta samt hoppas på det bästa… och frekvent användning utav mitt hemliga vapen… vitaminpasta på kinapinne!

dagns vikter på barnen:

Sienna 849 g

Lava 815 g

Cherry 804 g

Alizarin 839 g

Amaranth 1304 g

Cerulean 1139 g

Celadon 1263 g

Och Razz väger idag hos sin matte hela 1530 gram!!

sarae
0
sarae
0
sarae
0

Snyggingen igen… "lugnast" av killarna.. men det säger inte mycket ;)

sarae
0
sarae
0

Celadon… tror jag.. är rätt så säker, men utan chipläsare kan jag inte lova något :s

sarae
0

Celadon hälsar att han väntar jäääätte mycket på att hans matte ska komma å hämta honom… han och grabbarna bara slåss, och han behöver lite mer än fjantiga syskon att bita i ;)

sarae
0
sarae
0

Cerulean (hoppas jag!!), grabben som får stanna längst och slåss med syskonen!

sarae
0
sarae
0

Cherry, mest timid utav flickorna, men det betyder inte att hon INTE hänger i mitt byxben, hår etc vart jag än går!

JossanH
0

men herre jisses! hur i himelen kan en valp på 12 veckor väga 1500g!!! Matar du dom med hela kaniner nu för tiden? Belgisk jätte kanske räcker?

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0
sarae
0

sista på damen som visar att hon faktiskt har tänder… massa tänder

sarae
0

Lava… vad ska jag säga om henne? Hennes personlighet räcker gott och väl för en hel valpkull… frammåt som bara den, och alltid med när det händer

sarae
0
sarae
0
sarae
0

Sienna sienna… ahhh min stora huvudvärk! Hon är helt enorm, tar sig precis överallt på under sekunden. Vart man än är så är även sienna där..

sarae
0

Det är tur att hon är söt :)

sarae
0

Avslutar bildspammen med ett sista på pestråttan ;)

Saga85
0

Sicka mörka skönheter Förvånad

…men vad är det för klet på pinnen?

sarae
0

#21´tackar :)

"och frekvent användning utav mitt hemliga vapen… vitaminpasta på kinapinne!" ;)

Aviendha
0

Jahapp… Alizarin är fortfarande den som tom på bild får hjärtat att banka ett extraslag Kyss 

De andra är självklart bedårande, fantastiska, underbara, utsökta och alla andra liknande adjektiv =)

Madde
0

Jättefina bilder som vanligt. =))

Förstår att de håller full rulle där hemma. =) Kan inte vara lätt att ha 7 valpar på samma gång.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Loveferrets
0

så söta o så tomt de måste bli när alla 7 valpar ska flytta sen hehe.

JossanH
0

#25 tssss* Tror nog inte det blir tomt, alla valparna ska inte flytta :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

Hahah nej… det blir ju 2 som stannar, och en ny plus en låne valp som kommer… så jisses… jag kommer nog ha lika fullt upp :)

I natt har älsklingarna öppnat mitt städskåp och slitit ut allt. kraffsat ut en påse spån och en påse sand, dragit ut en hel rulle mes målarplast över det hela för att göra lite extra snyggt :) Älskar mina barn :)

JossanH
0

Det är du som har döpt dom så dom måste ju leva upp till sina namn!

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

#28… ja jag får väl skylla mig själv :P Men huvudsaken är ju att de haft kul, och det kan jag intyga att de haft med tanke på hur det såg ut! Men det är lite läskigt med 12 veckors valpar som är smartare än alla min vuxna (har ju et par ljushuvuden där), och knäcker varenda illersäkring!

Aviendha
0

#29 Du skulle haft McGyver-tema på dem för attt visa deras sanna natur mao ;)

sarae
0

#30 helt klart! Eller mission impossible

TottsiGirl
0

Ååå alla underbara barnen.. Känns nästan lite tomt här hemma när man inte har minst 5 valpar som hänger och klättrar i byxorna på heltid. Fast ja måste erkänna att det är en hel del enklare att ta sig ut genom dörren numera hehe.,.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

[HannahoHenrik]
0

De är så fina! Razzmatazz hälsar till sina syskon!

sarae
0

#33 pussa på godiskillen!! sen vil mormor se biiiilder :P

HannaM
0

Nu har jag packat inför resa nner till skara

Piasavakvast

Skidhjälm

Silvertejp

Karlssons klister

Knäskydd

Pepparspray

Första förbandslåda

Vadarstövlar

En och annan hel spädgris att muta dom med

Frågan är, kommer jag hem i ett stycke…

Aviendha
0

#35 För guds skull människa, LOVIKAVANTARNA!!!

HannaM
0

#36 Gräver förbrilt i lådan… hittat en rättviksmössa, duger den?

Aviendha
0

#37 Your call. Jag skulle dock rekomendera vantarna. De ligger nog någonstans i mitt baksäte :P Expresspost?

HannaM
0

#38 gräver vidare.. vet att dom ska finnas någonstans…