Promenad-problem
Jag var ute med Bubben i sele och vandrade runt på gården.
Han ville såklart in i soptunnan så jag lockade bort honom därifrån, men när han var i diket fick han något ryck och slet sig ur sele. När jag böjde mig ned för att prata till mig honom och lyfta upp honom så sprang han iväg och jag nuddade svantippen lite. Han skrek jättehögt, väste och poppade in i en rabatt.
Varför? Blev han rädd p.g.a. väsningen, eller vad?
Ibland när de blir upphetsade (iaf mina) så har de lätt att bli lite stissiga och därför lite rädda för plötsliga rörelser emot dem, så då kan de väsa.
Försök justera selen så det inte händer igen. Det är hemskt när det händer! Eller ja, ingen har smitit ur sin sele, men två har smitit genom att åla sig så karbinhaken på kopplet gått upp.
Paulina
Ibland när jag är ute med Triton får han för sig att jag är ett otäckt monster som går bakom honom då kan han burra upp sig och väsa åt mig, men blir lugn när han fattar att det fortfarande är jag som håller i kopplet…
Sajtvärd på Iller.ifokus
Väsa kan de ju göra när de säger ifrån också. Maja har väst åt mig ett antal gånger när hon inte tycker att jag tar upp henne snabbt nog när vi är ute. Eller om jag tar upp henne när hon hellre vill springa runt.
_No way! Yes way!