OT Rondellissar...
Tänkte upplysa er om att vi har 2 rondellhundar, 1 rondellsnögubbe och ett rondellfår i våran rondell nu =)
golf.ifokus.se

Då kommer de säkert plocka bort dem snart. De brukar göra det när det blir för trångt i rondellen ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

skulle vara lite sött med en rondell-iller! 
Jag såg en rondellhund för första gången här om veckan! :)
Söder om stockholm i rondellen i Älvsjö. haha.
Varför har dom rondelldjur egentligen?

snögubben har vält och en hund har vält, de 2 hundrna som var där från början blev bortplockade, men den hunden jag hade kort på har kommit dit igen, och sen är fåret nytt =)
golf.ifokus.se
Vi har fått en "släkting" till Rondellhundarna på besök på södra delen av ön…Julhunden. Han har bosatt sig i en T-korsning.
#3: Det ska visst ha börjat som en protest mot vandalisering, efter vad jag hört. Nedan har du det jag fått berättat för mig.
En konstnär hade tillverkat en hund, som stod i en rondell. Den hunden blev ofta vandaliserad, så till sist tröttnade konstnären tröttnade och tog bort sin hund. Då ska någon ha gjort en rondellhund och ställt ut istället för konstnärens, som en protest mot vandaliseringen.
/Ammi

#5, Haha, Ammi den var ju underbar :D
Här nere i söder tycker jag att det står minst en i varje rondell. Bland annat står det en i rondellen på 108:an och 101:an till Trelleborg som det står Hund-ra ettan på
och en som står inne i Veberöd ser ut som den är gjord av förstaklassare (jag tror att det var en rondellhund)
Micke
Skulle knäppa kort på vår fina rondellbock idag…..men det vart inget för någon/några hade vandaliserat den under natten (vält omkull den och brytit av den benen…..) suck….
Men jag knäppte kort på en söt liten hund inne i gävle istället, bild kommer =) Sedan såg jag att det var 3 eller fyra halmbockar i en av rondellerna i södra gävle, men de hade inte tålt regnet utan såg ut som dränkta katter(bockar) =)
Amor vincit omnia

Vi har en rondell-julbock :P
#6 Den är gullig. Den som gjort den har skrivit "Julhund" på den. Hoppas den får vara kvar!
#7 Jag har läst att ni har en hel del rondellhundar där nere. Här på södra Gotland finns inte så många rondeller, dom flesta ligger i Visby.
Mvh /Ammi

I dag var det hysteriskt mycket rondellutsmyckning i stan. En påskkärring såg det ut som och en påklädd frigolithund och en lurvig sak, en på hjul o.s.v. Det kommer bara fler och fler. Har du varit i stan nu så att du sett dem Ammi?
Julhunden han var ju riktigt gullig till skillnad från påskkärringen.

nu är det bara fåret som står, snögubben har somnat :P
golf.ifokus.se
e de rondellen vid netto Therese?
Där har jag sett 2 vovvar. eller ja nåt sånt. tyckte de ena liknade en katt. hehe.
du som gillar att ta foto kan du inte se om du kan knäppa nåt kort på dom?
Rondelvovvarna har nu även ivaderat uddevalla :) Såg en första gången i förra veckan stod så fint i rondellen.. men frågan är ju bara hur länge den får stå ostört :S
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Jag har trott hela tiden att det här med rondellhundarna var en slags protest mot att djurskyddmyndigheten ska läggas ner… fast jag kommer inte hiåg vart jag har hört det, så jag tror inte det är sant, det kan vara en tanke bara som min förvirrade hjärna fått för sig att någon annan har sagt. Annars tyckte jag allt att det verkade logiskt!
#11 Nej jag har inte varit upp. Vi kommer upp i helgen. Jag PMar dig. /Ammi

#13 ja, om du nu vill kalla den för den vid netto =) det är i "glasrondellen" som den så fint har döpts till, den vid statoil/preem/mcdonalds/öb =)
ja, nu finns det ju inte helt mycket att ta kort på, för alla ligger ner utom fåret :P
golf.ifokus.se
#17 Ligger dom ner för att dom blåst omkull eller är det vandalisering?
/Ammi
Igår dök det upp en rondellhund i STUVSTA. Kanske var Åsa som besökte sina gamla "hem"trakter :P Vi skulle köpa pizza och det var den första rondellhunden jag sett! Det var en tax tror jag.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#20 Låt dom tycka det isf!
Eftersom dessa rondellisar startade som en protest mot vandalisering, tycker jag det skulle vara roligt om så många som möjligt av dom blev dokumenterade på bild.
/Ammi
#22 Jag bryr mig inte, jag ville bara ha ett kort på en "lille" =) Ska åka förbi stan imorgon med och försöka fånga några flera på bild =) Såg en ny halmbock vid infarten till Gävle idag när jag åkte hem, sedan vet jag att det finns en "brynäsfärgad" hund i sätra, får se om jag får möjlighet att knäppa på dem.
Amor vincit omnia

rondellen i kalmar har säkert 10 stycken små platta prickiga trähundar i olika färger nu =)
golf.ifokus.se

det är en gris va? :P
julskinka
en pumba
golf.ifokus.se
varning för rondellsvinet (missade namnet) står det på på skylten

om jag kunde tyda den lilla texten så står det Pumba =)
golf.ifokus.se

Vi hade 2 rondellhunder i V-by men en av dom har "dödats" och en har "rövats bort" =P